  • 31. Data: 2023-08-06 21:28:35
    Temat: Re: pozar elektryczny
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 06.08.2023 o 12:39, m4rkiz pisze:

    > dodge ram 2012 - na wszystkich istotnych komponentach masz naklejkę z
    > numerem części i kod kreskowy z indywidualnym numerem seryjnym, numer
    > vin masz wpisany do każdego możliwego sterownika (a to dotyczy akurat
    > praktycznie każdego pojazdu z can)

    Auto amerykańskie.
    Tam są jednak inne przepisy a numer nadwozia jest tak umieszczony
    aby policmajster odczytał je bez otwierania auta.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2023-08-06 21:30:01
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 06.08.2023 o 12:17, m4rkiz pisze:

    > już nie przesadzaj, przeież dzisiaj wszystko ma numer seryjny, nawet
    > byle bateria do laptopa ma go najczęsciej i na obudowie i w jakimś firmware
    >
    > jak przyjedziesz do aso samochodem z niesprawną baterią i zażądasz
    > wymiany gwarancyjnej to na bank potrafią sprawdzić czy była zamontowana
    > w tym konkretnym aucie czy nie, pokażą ci pewnie też kompletną historię
    > napięcia wyjściowego od momentu opuszczenia fabryki...

    Znasz kogoś kogo to spotkało? Lub linka do opisu takiej sytuacji?

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2023-08-06 22:51:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 06.08.2023 o 21:30, RadosławF pisze:
    > Znasz kogoś kogo to spotkało? Lub linka do opisu takiej sytuacji?

    To za moment będzie wymóg prawny. Nazywa się to cyfrowy paszport baterii i jest
    opracowywane w trosce o klimat. Pierwsze przepisy zaczynają obowiązywać za mniej niż
    rok.

    https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/e
    n/ip_20_2312

    https://dlt.mobi/standards

    https://dlt.mobi/battery-trackandtrace/

    https://www.circular-economy-initiative.de/battery-p
    ass-en

  • 34. Data: 2023-08-07 07:55:58
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 06.08.2023 o 22:51, m4rkiz pisze:
> [...]

    a tu masz wnętrze baterii z bmw

    https://www.youtube.com/watch?v=eKAQ3yeQ-Fw

    kody qr na każdym podzespole i wiązce

  • 35. Data: 2023-08-07 09:42:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 6.08.2023 o 11:00, cef pisze:

    > Jesteś pewny, że ten numer się obecnie wali?
    > Może nr serii/typu się gdzieś wali, ale identyfikacja produkcyjna
    > pewnie wymaga jakiegoś kodu i to się drukuje na tabliczce -
    > a może nawet tylko na przywieszce w tym wypadku kosztów nie generuje.

    Co się da znakować naklejkami to się znakuje, ale istotne elementy są
    znakowane mechanicznie znakowarkami. Jest to taki mały punktak
    elektromagnetyczny który robi dziurki jak kropi z drukarki igłowej, np
    elementy zawieszenia sa tak znakowane.
    I każdy element ma swój nr unikalny i jest zapisany w bazie kiedy został
    wyprodukowany.

    --
    Janusz

  • 36. Data: 2023-08-07 16:18:06
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 07.08.2023 o 07:55, m4rkiz pisze:

    > a tu masz wnętrze baterii z bmw

    Czyli nie znasz.

    > https://www.youtube.com/watch?v=eKAQ3yeQ-Fw
    >
    > kody qr na każdym podzespole i wiązce

    Pytanie jakie informacje niesie ten qrcode.
    To że w przyszłym roku numeracja akumulatorów będzie
    obowiązkowa wiem, rozmawiamy o tym co jest teraz.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2023-08-07 16:55:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 16:18:06 +0200, RadosławF wrote:

    > Czyli nie znasz.

    > Pytanie jakie informacje niesie ten qrcode.
    > To że w przyszłym roku numeracja akumulatorów będzie
    > obowiązkowa wiem, rozmawiamy o tym co jest teraz.

    Teraz bym sie spodziewał, ze elektronika jakis swój numer ma.
    I moze sie nawet okazac konieczne parowanie.

    I sam akumulator numer seryjny ma, ale czy fabryka dokladny rejestr
    prowadzi ...
    ale to raczej nie jest rzecz, którą sprzedasz anonimowo na gieldzie
    ... gield już zreszta prawie nie ma ...

    J.

  • 38. Data: 2023-08-07 17:16:59
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.08.2023 o 16:55, J.F pisze:

    > Teraz bym sie spodziewał, ze elektronika jakis swój numer ma.
    > I moze sie nawet okazac konieczne parowanie.
    >
    > I sam akumulator numer seryjny ma, ale czy fabryka dokladny rejestr
    > prowadzi ...

    Produkcja zautomatyzowana i nie zna numerów?

    > ale to raczej nie jest rzecz, którą sprzedasz anonimowo na gieldzie
    > ... gield już zreszta prawie nie ma ...

    A co, dający ogłoszenia tak weryfikowani są?

  • 39. Data: 2023-08-07 17:31:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.08.2023 o 10:47, RadosławF pisze:

    > Wszyscy?
    > Ja rozumiem że nie w każdym kraju są przepisy takie jak w unii
    > ale bez przesada.

    Czy wszyscy to nie wiem, ale przepisy unijne czy nieunijne nie mają tu
    znaczenia. Producenci nadają indywidualne numery seryjne z pragmatyki.
    Często i gęsto producentem silnika i skrzyni jest mniej lub bardziej
    niezależna firma od producenta samochodu.
    Jedni i drudzy chcą wiedzieć co gdzie jest ładowane, chociażby do celów
    gwarancyjnych.

    > I dlatego producent je wybija na obudowach i wpisuje do oficjalnych
    > dokumentów.

    Wybija indywidualne numery na skrzyniach oraz silnikach i trzyma to w
    swojej bazie danych.

    > To poproszę o markę, model tych aut i rok produkcji.

    Możesz sobie wziąć dowolną; markę, model i rocznik, w 99% będą miały
    nadane indywidualne numery seryjne na skrzyni biegów i silniku.
    Ja konkretnie sprawdzałem na Oplach Astrach i KIA-ch Ceed z roczników
    gdzieś pomiędzy 2014-2018, bo akurat do takich miałem dostęp w ilościach
    więcej niż pojedyncze sztuki.
    Od strony producenta ciągłe powiązanie numeru VIN z indywidualnym
    numerem silnika i skrzyni potwierdził mi kumpel, który pracował w
    fabryce Mercedesa.

  • 40. Data: 2023-08-07 17:39:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.08.2023 o 16:18, RadosławF pisze:

    > Pytanie jakie informacje niesie ten qrcode.
    > To że w przyszłym roku numeracja akumulatorów będzie
    > obowiązkowa wiem, rozmawiamy o tym co jest teraz.

    Nie znam szczegółów i podejrzewam, że obowiązkowa numeracja akumulatorów
    będzie się wiązała z monitorowaniem/inwigilacją obrotu zużytymi
    akumulatorami. Coś jak obecnie jest w sprawie f-gazów.
    Natomiast producenci znakują znakują akumulatory z powodów
    gwarancyjnych. Jak dajesz na coś 8-10 lat gwarancji, to chcesz mieć
    pewność, że w siódmym roku naprawisz to do czego się zobowiązałeś, a nie
    jakieś podmianki.