  • 21. Data: 2023-08-04 21:08:15
    Temat: Re: pozar elektryczny
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 04.08.2023 o 00:11, nadir pisze:

    > Może istnieje, nie wiem? Tylko, że jak wspominałem wcześniej, numery
    > silnika łatwo przebijesz, a przelutowanie/przekodowanie wszystkich
    > chipów w elektronice akumulatora już takie trywialne nie jest.

    W akumulatorze nie ma numerów egzemplarza, tylko numer serii.
    Na silnikach tez już nie ma numerów, są jeszcze na karoserii
    ale w kilku miejscach.

    > Ja mam na zwykłym akumulatorze samochodowym 12V wypalone numery seryjne,
    > i to jest proceder znany od dawna bo na poprzednich też miałem. Ten
    > numer w sklepie przepisali do książeczki gwarancyjnej.
    > Natomiast w bateriach trakcyjnych jest kupa elektroniki, która może mieć
    > jakieś unikalne numery seryjne.

    I jest to numer serii anie akumulatora.

    > Dlaczego kiedyś? Silniki czy skrzynie biegów nadal mają swoje unikalne
    > numery. One nie są obecnie wpisywane do dowodów rejestracyjnych, ale
    > fabryka wie jakie numery seryjne ważniejszych podzespołów montowane są w
    > poszczególnych egzemplarzach samochodów.

    Na starach pojazdach może i jeszcze są, na nowych już nie.
    Bo skoro nie trzeba to po co dopłacać?

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2023-08-04 21:09:21
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    > Wiele jest juz numerowanych, a wkrótce (OIDP już od 2024) będa wszystkie
    > (>2kWh) bo właśnie weszły w życie nowe przepisy EU.

    No to te nowe będą.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2023-08-05 12:01:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.08.2023 o 21:08, RadosławF pisze:

    > W akumulatorze nie ma numerów egzemplarza, tylko numer serii.

    Jesteś pewien? W osprzęcie akumulatora jest kupa chipów, unikalny numer
    seryjny takiego chipu, to żadna nowość. Czy producent samochodu ma w
    swojej bazie danych przyporządkowane te numery do konkretnego VIN
    samochodu to nie wiem?

    > Na silnikach tez już nie ma numerów, są jeszcze na karoserii
    > ale w kilku miejscach.

    Nadal na skrzyniach biegów i silnikach wybija się numery seryjne, to co
    jest na naklejkach na karoserii, to są numery/kody podzespołów i
    wyposażenia.

    > I jest to numer serii anie akumulatora.

    Jesteś pewien, że numer serii? Bo przy obecnie panującej modzie, na
    oznaczanie i śledzenie różnych rzeczy nie jest to ani dziwne, ani
    niewykonalne.

    > Na starach pojazdach może i jeszcze są, na nowych już nie.

    Nowe jak najbardziej mają, najczęściej jest to w pobliżu połączenia
    skrzyni biegów i silnika, i oba podzespoły mają swoje numery seryjne.

    > Bo skoro nie trzeba to po co dopłacać?

    Już pomijając, że przy koszcie całej skrzyni czy silnika, wybicie na nim
    numeru seryjnego to są grosze, to i tak klient za to płaci.

  • 24. Data: 2023-08-05 15:32:29
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 05.08.2023 o 12:01, nadir pisze:

> [...]
    > seryjny takiego chipu, to żadna nowość. Czy producent samochodu ma w
    > swojej bazie danych przyporządkowane te numery do konkretnego VIN

    Sprawdź sobie czy ten unikalny chip ma unikalny numer czy jednak
    tylko numer serii?
    Jak ktoś napisał będzie wymóg takiej numeracji to producent się
    dostosuje a skoro nie ma to po co przepłacać?

    > Nadal na skrzyniach biegów i silnikach wybija się numery seryjne, to co
    > jest na naklejkach na karoserii, to są numery/kody podzespołów i
    > wyposażenia.

    Na silnikach już niekoniecznie. Teraz używa się określenia "kod silnika"
    i nie identyfikuje on egzemplarza a tylko serię.

    > Jesteś pewien, że numer serii? Bo przy obecnie panującej modzie, na
    > oznaczanie i śledzenie różnych rzeczy nie jest to ani dziwne, ani
    > niewykonalne.

    Ale jeszcze jest nieobowiązkowe, lada moment akumulatory faktycznie
    będą miały indywidualny numer.

    > Nowe jak najbardziej mają, najczęściej jest to w pobliżu połączenia
    > skrzyni biegów i silnika, i oba podzespoły mają swoje numery seryjne.

    Seryjne a to nie numer indywidualny.

    > Już pomijając, że przy koszcie całej skrzyni czy silnika, wybicie na nim
    > numeru seryjnego to są grosze, to i tak klient za to płaci.

    Numer seryjny walisz jedną i tą samą puncą, numer indywidualny już
    nie i to generuje koszty.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2023-08-06 00:53:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.08.2023 o 15:32, RadosławF pisze:

    > Sprawdź sobie czy ten unikalny chip ma unikalny numer czy jednak
    > tylko numer serii?
    > Jak ktoś napisał będzie wymóg takiej numeracji to producent się
    > dostosuje a skoro nie ma to po co przepłacać?

    Wymóg prawny to inna sprawa. Mimo, że w dowodach rejestracyjnych nie ma
    już numerów silnika, to producenci nie zaprzestali ich nadawania.

    > Na silnikach już niekoniecznie. Teraz używa się określenia "kod silnika"
    > i nie identyfikuje on egzemplarza a tylko serię.

    Kod/seria silnika czy skrzyni biegów służy tylko do szybkiej
    identyfikacji w przypadku diagnostyki czy doborze części zamiennych.

    > Seryjne a to nie numer indywidualny.

    Piszę cały czas o indywidualnych numerach seryjnych, gdzie każdy silnik
    i skrzynia ma inny numer. Mam to sprawdzone na kilka sposobów w kilku
    markach i modelach samochodów.

    > Numer seryjny walisz jedną i tą samą puncą, numer indywidualny już
    > nie i to generuje koszty.

    Nie ma to znaczenia, nadal numeruje się indywidualnie silniki i
    skrzynie. Tyle, że teraz nikt nie biega z młotkiem i numeratorami a
    wypala lub graweruje się to laserowo. Domowa maszyna do grawerowania
    laserowego to koszt około 2000zł, dla fabryki produkującej bloki silnika
    czy skrzyni, to jest koszt wacików.

  • 26. Data: 2023-08-06 10:47:24
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 06.08.2023 o 00:53, nadir pisze:

    > Wymóg prawny to inna sprawa. Mimo, że w dowodach rejestracyjnych nie ma
    > już numerów silnika, to producenci nie zaprzestali ich nadawania.

    Wszyscy?
    Ja rozumiem że nie w każdym kraju są przepisy takie jak w unii
    ale bez przesada.

    > Kod/seria silnika czy skrzyni biegów służy tylko do szybkiej
    > identyfikacji w przypadku diagnostyki czy doborze części zamiennych.

    I dlatego producent je wybija na obudowach i wpisuje do oficjalnych
    dokumentów.

    > Piszę cały czas o indywidualnych numerach seryjnych, gdzie każdy silnik
    > i skrzynia ma inny numer. Mam to sprawdzone na kilka sposobów w kilku
    > markach i modelach samochodów.

    To poproszę o markę, model tych aut i rok produkcji.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2023-08-06 11:00:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-05 o 15:32, RadosławF pisze:

    > Numer seryjny walisz jedną i tą samą puncą, numer indywidualny już
    > nie i to generuje koszty.

    Jesteś pewny, że ten numer się obecnie wali?
    Może nr serii/typu się gdzieś wali, ale identyfikacja produkcyjna
    pewnie wymaga jakiegoś kodu i to się drukuje na tabliczce -
    a może nawet tylko na przywieszce w tym wypadku kosztów nie generuje.

  • 28. Data: 2023-08-06 12:17:03
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 03.08.2023 o 22:09, RadosławF pisze:
    > I pierwsze słyszę aby akumulatory były numerowane
    > jak samochody lub kiedyś silniki.

    już nie przesadzaj, przeież dzisiaj wszystko ma numer seryjny, nawet byle bateria do
    laptopa ma go najczęsciej i na obudowie i w jakimś firmware

    jak przyjedziesz do aso samochodem z niesprawną baterią i zażądasz wymiany
    gwarancyjnej to
    na bank potrafią sprawdzić czy była zamontowana w tym konkretnym aucie czy nie,
    pokażą ci
    pewnie też kompletną historię napięcia wyjściowego od momentu opuszczenia fabryki...

  • 29. Data: 2023-08-06 12:39:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 06.08.2023 o 10:47, RadosławF pisze:
    > To poproszę o markę, model tych aut i rok produkcji.

    dodge ram 2012 - na wszystkich istotnych komponentach masz naklejkę z numerem części
    i kod
    kreskowy z indywidualnym numerem seryjnym, numer vin masz wpisany do każdego
    możliwego
    sterownika (a to dotyczy akurat praktycznie każdego pojazdu z can)

    w radiach wartych w porywach kilkaset dolców miałeś to wprowadzone 30-40 lat temu,
    już w
    pierwszych latach występowania odbiorników elektronicznych, a ty masz wątpliwości w
    stosunku do baterii stanowiącej połowę wartości pojazdu? xD

  • 30. Data: 2023-08-06 12:40:29
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 06.08.2023 o 12:39, m4rkiz pisze:
    > odbiorników elektronicznych

    cyfrowych*