    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pozar elektryczny
    Date: Sun, 6 Aug 2023 00:53:06 +0200

    W dniu 05.08.2023 o 15:32, RadosławF pisze:

    > Sprawdź sobie czy ten unikalny chip ma unikalny numer czy jednak
    > tylko numer serii?
    > Jak ktoś napisał będzie wymóg takiej numeracji to producent się
    > dostosuje a skoro nie ma to po co przepłacać?

    Wymóg prawny to inna sprawa. Mimo, że w dowodach rejestracyjnych nie ma
    już numerów silnika, to producenci nie zaprzestali ich nadawania.

    > Na silnikach już niekoniecznie. Teraz używa się określenia "kod silnika"
    > i nie identyfikuje on egzemplarza a tylko serię.

    Kod/seria silnika czy skrzyni biegów służy tylko do szybkiej
    identyfikacji w przypadku diagnostyki czy doborze części zamiennych.

    > Seryjne a to nie numer indywidualny.

    Piszę cały czas o indywidualnych numerach seryjnych, gdzie każdy silnik
    i skrzynia ma inny numer. Mam to sprawdzone na kilka sposobów w kilku
    markach i modelach samochodów.

    > Numer seryjny walisz jedną i tą samą puncą, numer indywidualny już
    > nie i to generuje koszty.

    Nie ma to znaczenia, nadal numeruje się indywidualnie silniki i
    skrzynie. Tyle, że teraz nikt nie biega z młotkiem i numeratorami a
    wypala lub graweruje się to laserowo. Domowa maszyna do grawerowania
    laserowego to koszt około 2000zł, dla fabryki produkującej bloki silnika
    czy skrzyni, to jest koszt wacików.