  • Data: 2023-08-07 17:31:46
    Temat: Re: pozar elektryczny
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.08.2023 o 10:47, RadosławF pisze:

    > Wszyscy?
    > Ja rozumiem że nie w każdym kraju są przepisy takie jak w unii
    > ale bez przesada.

    Czy wszyscy to nie wiem, ale przepisy unijne czy nieunijne nie mają tu
    znaczenia. Producenci nadają indywidualne numery seryjne z pragmatyki.
    Często i gęsto producentem silnika i skrzyni jest mniej lub bardziej
    niezależna firma od producenta samochodu.
    Jedni i drudzy chcą wiedzieć co gdzie jest ładowane, chociażby do celów
    gwarancyjnych.

    > I dlatego producent je wybija na obudowach i wpisuje do oficjalnych
    > dokumentów.

    Wybija indywidualne numery na skrzyniach oraz silnikach i trzyma to w
    swojej bazie danych.

    > To poproszę o markę, model tych aut i rok produkcji.

    Możesz sobie wziąć dowolną; markę, model i rocznik, w 99% będą miały
    nadane indywidualne numery seryjne na skrzyni biegów i silniku.
    Ja konkretnie sprawdzałem na Oplach Astrach i KIA-ch Ceed z roczników
    gdzieś pomiędzy 2014-2018, bo akurat do takich miałem dostęp w ilościach
    więcej niż pojedyncze sztuki.
    Od strony producenta ciągłe powiązanie numeru VIN z indywidualnym
    numerem silnika i skrzyni potwierdził mi kumpel, który pracował w
    fabryce Mercedesa.