  • 121. Data: 2017-03-14 21:37:05
    Temat: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-12 19:01, Budzik wrote:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Dokładnie odwrotnie.
    > Proponuje tłumaczyc pieszym, ze ich pierwszenstwo ktore nagle pojawia sie w
    > momencie wejscia na pasy nijak ma sie do ich BEZPIECZNEGO przejscia na
    > drugą strone.
    > Nie wmawiac im ze na pasach maja pierwszenstwo i juz, bo potem dochodzi
    > własnie do takich niepotrzebnych sytuacji.

    Dobrze gada!

    > Dokładnie ta para kaloszy - miejmy swiadomosc, ze wszyscy popełniamy błedy,
    > wiec dawajmy sobie margines bezpieczenstwa, zamiast działac na krawedzi.

    A tu jeszcze lepiej gada!

    --
    mk4

  • 122. Data: 2017-03-14 21:40:12
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-12 19:52, Shrek wrote:

> [...]
    > jest to prawdą. Patrzą wcześniej raz i widzą dokładnie ile samochodów
    > jest za tobą i na sąsiednim pasie i czy się zatrzymują. Wystarczy jeden
    > rzut oka - podobnie jak ty widzisz ogólnie całą sytuację przed sobą
    > przez przednią szybę, tak im wystarczy raz spojrzeć. A potem ty patrzysz
    > na takiego i wydaje ci się, że włazi bezmyślnie. Otóż nie - w swojej
    > dupocentryczności wydaje ci się, że jak ci nie spojrzał w oczy to cie
    > nie widzi, a to nieprawda. Sprawdź kiedyś jak będziesz przechodził,
    > zastanów się jak to wygląda z perspektywy kierowcy.

    Tylko czemu wątkowy filmik nie potwierdza tych teorii. Jeden samochód i
    jeden pieszy. I jakoś się hmm... spotkali.

    --
    mk4

  • 123. Data: 2017-03-14 21:42:19
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-12 19:52, Shrek wrote:

    > Nie pojawia się nagle - jest określone dla przejścia, bo nie ma sensu
    > określać go poza przejściem. Nie jesteś w stanie przewidzieć co zrobi
    > pieszy? No to trudno - przepuszczaj na zapas. Są kraje gdzie nie mają z
    > tym problemów.

    Tylko problem, ze sa to tzw gownokraje typu Norwegia (gdzie ludzi tyle
    co u nas w jednym wojewodztwie) czy Belgia gdzie kamieniem mozna od
    granicy do granicy rzucic.

    No ale przyznaje, ze sa.

    --
    mk4

  • 124. Data: 2017-03-14 21:45:25
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-12 19:52, Shrek wrote:

    > Wprowadzić pierwszeństwo hisenberga dla tirów. To znaczy niby osobówka
    > może mieć pierwszeństwo, ale wiecie, rozumiecie, najlepiej zadba o swoje
    > bezpieczeństwo sam kierowca, a nie jakieś głupie przepisy. W końcu jak
    > kierowca martwy, to kara dla tirmana ma małe znaczenie... I wtedy
    > wszyscy krzykną - "co to za popierdolony pomysł, kto mógł to kurwa
    > wymyśleć, przecież to jest pojebane!!!jedenwykrzyknikjedenaście". I może
    > zrozumieją, że sami od rzeczy plotą.

    Tlko tobie sie caly czas pieprzy, ze tutaj mas zoba pojazdy w ruchu i sa
    rownoprawnymi uczesntikami drogi.

    A tam masz jesdnie dla pojazdow i petenta w postaci pieszgeo, ktory chce
    ja przekroczyc. Jesli wprowadzimy zasade, ze to jezdnia przecina chodnik
    a nie na odwrot to sie z toba mozna zgodzic. Inaczej to porownujesz
    nieporownywalne.

    --
    mk4

  • 125. Data: 2017-03-14 21:54:54
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-14 18:45, Shrek wrote:

    > To jeszcze raz zapytam? Jesteś kierowcą?

    Pitolicie panie.

    --
    mk4

  • 126. Data: 2017-03-14 22:01:52
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-14 09:18, Shrek wrote:

    > Naprawdę nie wiem jak z wami dyskutować - jest w PoRD napisane, że
    > pieszy ma pierwszeństwo - no jest. Koleś zdejmuje go na ostatnim pasie a
    > wy dalej widzicie winę kierowcy.

    A ty naprawde udajesz glupiego? Przeciez to celowy zabieg - pieszy ma
    pierwszenstwo ale nie wolno mu wejsc pod pojazd a kierowca ma ustapic
    jesli jest na przejsciu.

    To naklada obowiazki na obie strony i stwarza pewien podwojny mechanizm
    bezpieczenstwa.

    Ale nawet pomijajac wszystko to jest jeszcze fizyka. W kazdych warunkach
    latwiej jest pieszemu zauwazyc pojazd niz na odwrot. I wlasciwie to
    powinno konczyc wszelkie karkolomne pomysly dajace zbyt wiele
    przywilejow pieszym.

    --
    mk4

  • 127. Data: 2017-03-14 22:09:38
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-12 17:10, Liwiusz wrote:

    > Udowodnij.

    Co tu dowodzic. Pieszy nie jest nawet w ruchu. Wiec powinien sie dopiero
    włączyc ;)

    --
    mk4

  • 128. Data: 2017-03-14 22:10:53
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-13 08:47, Liwiusz wrote:

    > Tak samo jak samochód jadący drogą z pierwszeństwem przejazdu, ma
    > pierwszeństwo na skrzyżowaniu, a nie przed nim.

    Udowodnij ;)

    A pierwszeństwo przejazdu ustala się na skrzyżowaniu czy przed?

    --
    mk4

  • 129. Data: 2017-03-14 22:17:04
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-12 19:27, Shrek wrote:

    > NIe ja zacząłem rozważania gdzie kto nabywa pierwszeństwo - jak
    > napisałem "ma to ma - na chuj drążyć temat". Ale niektórzy z uporem
    > maniak zastanawiają się gdzie pieszy nabywa pierwszeństwo i jak to ma
    > się do skrzyżowania.
    >
    > Pieszy ma pierwszeństwo na przejściu - jest to wprost napisane w ustawie
    > i nawet minister nie jest władny tego zmienić.

    Ale juz tego, ze nie wolno mu wchodzic pod nadjezdzajacy pojazd nie
    chcesz widziec.

    Jakim pokretnym i zrozumialym tylko dla siebie sposobem uznajesz, ze
    jeden z tych zapisow to jest to co jest istotne a drugi to tylko takie
    wspomagajace uzupelnienie bez znaczenia.

    Skad takie podejscie? Ja rozumiem, ze jakis mlody pieszy moze miec juz
    wyprany mozg poprzez wszechobecna indoktrynacje. Ale ty chyba jeszcze nie?

    --
    mk4

  • 130. Data: 2017-03-15 02:06:05
    Temat: Re: potrącenie na pasach. A-16, D-6.
    Od: "Lesko" <j...@r...pl>

    > No i widzisz - napisałbyś po ludzku, o znaku i jego nazwie, to byś się nie
    > walnął.

    Znaki maja taką samą nazwę : A-16 i D-6
    obydwa "przejście dla pieszych".