    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: poszukiwane grzałki na kaptonie...
    Date: Thu, 13 Nov 2014 19:07:27 +0100

    Zachariasz Dorożyński wrote:

    > Widzę że nie masz zielonego pojęcia o materiałach.
    > Co niby chciałbyś zrobić sprayem z miedzią? Grzałkę?
    > Bzdura totalna. Ja daję możliwe do zrobienia recepty.
    > Laminat ze stopem oporowym

    Ale po co laminat ze stopem oporowym, skoro grzałkę można zrobić ze
    zwykłego? Typowy laminat ma oporność 500 mikroomów na kwadrat, więc
    po policzeniu wymaganej mocy można sobie oszacować liczbę kwadratów,
    a z tego zrobić projekt stosownej ścieżki... Podcinasz/wytrawiasz
    na laminacie szczelinę równoległą do krawędzi i długości mniejszej
    niż krawędź, z drugiej strony niżej robisz to samo, operacje powtarzać
    do uzyskania potrzebnego efektu. Wynikowa sprężynka to nasza grzałka.

    Pozdrawiam, Piotr