    From: "zlotowinfo" <u...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: poszlo napiecie na obudowę nagrywarki
    Date: Fri, 15 Oct 2010 19:27:13 +0200

    napisał w wiadomości news:i99lit$o0l$2@inews.gazeta.pl...

    > "zlotowinfo" i99bsd$l6o$...@i...gazeta.pl
    >
    > Po ,,objawach'' włączył się bezpiecznik w zasilaczu komputera.
    tak komputer się natychmiast wyłączył

    > (albo spalił zasilacz -- jeśli bezpiecznika nie ma ani w zasilaczu,
    > ani po drodze od zasilacza do nagrywarki -- powinien być ogólny
    > w zasilaczu; w moich zasilaczach były bezpieczniki -- można było
    > zwierać do woli; wiem, bo zwierałem nieraz) Nijak tym sposobem
    > nie można uszkodzić nagrywarki.
    ależ można zrób sobie zwarcie w gniazdku

    > Ale (znając życie) mącisz -- nie do masy puściłeś zasilanie, ale w inne
    nie do masy, tylko do obudowy komputera, czyli jedno i to samo
    po ponownym uruchomieniu (bez problemow) stwierdziłem niedziałającą
    nagrywarkę

    > miejsce. Jeśli do masy -- po prostu z masy trafiło do zasilacza, popłynął
    > duży prąd i włączył się bezpiecznik, jeśli masa była podłączona do
    > zasilacza.
    tak zrobił

    > Jeśli nie była nigdzie podłączona -- nic nie stało się. A jeśli była
    > podłączona
    > do czegoś innego -- warto wiedzieć, do czego.

    obudowa komputera jest metalowa, więc wszystko jest masą
    szukasz chyba jakichś dziwnych skrajności

    ja chciałem wygdybać po objawach ktory element mogl pasc
    elektronik ze mnie za bardzo nie jest,
    ale lutownice wiem jak trzymac