  • Data: 2012-10-18 02:00:52
    Temat: Re: postep
    Od: "Maniek" <a...@d...ed> szukaj wiadomości tego autora

    news:507e9b9b$0$1317$65785112@news.neostrada.pl...

    > Czy mi sie wydaje, czy ten szalony postep w komputerach troche przyhamowal
    > ?
    >
    > GHz od paru lat podobnie, dyski rosna, ale juz jakby bez cisnienia,
    > rdzeni juz nie przybywa, pamieci ... domowy komputer naprawde potrafi
    > wykorzystac tych pare GB ?
    >

    > No i bardzo dobrze, wcale mnie to nie martwi :-)
    >
    > J.

    Z tymi Ghz powód jest bardzo błahy, znając częstotliwość (w Ghz) i prędkość
    światła łatwo sobie policzyć jaka jest maksymalna długość ścieżki (teraz
    kilka do kilkunastu cm) albo ściślej falowodu w pcb żeby cały układ jeszcze
    'trzymał się kupy'. Żeby przyspieszyć musiał byś zapiąć procka bezposrednio
    na RAM-ie i kilku innych elementach jednoczesnie. Natępny etap to integracja
    w procku tego wszystkiego, co teraz jest na zewnątrz, czyli procek + ram
    +... w jednym - inaczej nie przyśpieszysz. Konsekwencje wiadome, więc
    zwyczajnie nikt tego teraz nie robi na rynek cywilny.