  • 71. Data: 2015-11-22 23:59:10
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Nov 2015 12:14:21 +0100, platformowe głupki napisał(a):
    > fuser to grzałka?

    Tak - tzn caly zespol.

    > a jaki folia czy wałek ?
    > ogólnie to z tą folią to jakiś idiotyzm...

    Folia na walku. No i ta folia pekla.

    J.

  • 72. Data: 2015-11-23 00:09:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Nov 2015 00:12:40 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Tylko nie mów mi, ze wierzysz w te brednie w postarzanie
    > i celowanie producenta na awarie po gwarancji... :-)

    Trudno powiedziec.
    Te drukarki takie tanie ... producent do drukarki doklada, a zarabia
    na tonerach i tuszach ? To by zniechecalo do postarzania.
    No ale jesli zarabia i na drukarce, to tlumaczy wysoki koszt czesci
    czesci zamiennych.

    Tu np nie widze zadnego czujnika ilosci toneru. Prawdopodobnie
    drukarka strony/piksele liczy i melduje "malo toneru". Po czym ...
    pozwala jeszcze troche wydrukowac, a potem "wymien toner".
    I trzeba wsadzic nowy, bo nie ruszy. A proszku jeszcze sporo.

    Dobrze, ze elekroniczna kontrola tonerow okazala sie za droga, teraz
    jest prosta mechaniczna zapadka w nowym tonerze, wystarczy przestawic
    i mozna uzywac dalej ...

    J.

  • 73. Data: 2015-11-23 00:19:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "PeJot"

    W dniu 2015-11-22 o 15:30, Pszemol pisze:
    > Nie
    > wiem jak Ty, ale każdy rozsądny klient, będzie pamiętał że po dwu lat od
    > zakupu pralka Boscha padła i musi kupić nową. Myślisz że zrobi sobie
    > krzywdę i kupiłby następnego Boscha? Nie! Pójdzie i kupi pralkę Samsunga
    > lub LG.

    Która jest wytworzona na podobnych zasadach i zdechnie tak samo jak nie
    szybciej. Niestety, wyboru nie ma.
    ---
    Jak nie ma ? Klient kupuje inne i sprawdza. I już dotychczasowy producent
    jest poszkodowany.

    > Prawda jest niestety inna. Każdy z producentów ma tylko mały trójkątny
    > "serek" z wielkiego torta jakim jest rynek pralek. Tego torta dzieli z
    > innymi producentami. Najlepszą strategią rynkową jest produkować właśnie
    > trwały, niezawodny sprzęt jak najtaniej,

    Albo trwały albo tani. A że rynek wymusza tanio, jest jak jest.
    ---
    Nie gadaj, że jeszcze taniej nie może być. Kwestia czy producentowi bardziej
    opłaca się obniżyć cenę by skłonić nowego klienta do zakupu czy zachować
    jakość by zatrzymać starego. Czyli kompromis a nie samo postarzanie.

  • 74. Data: 2015-11-23 00:36:14
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > W przypadku tego konkretnego urządzenia, która ma wbudowany RTC
    > zasilany z wbudowanej baterii wystarczy mała modyfikacja programu.
    > I w dowolnie zaprogramowanym czasie urządź zacznie szwankować.
    > Nic prostszego.

    Nic prostszego również wykryć tego typu działanie producenta.
    I wystawić mu sprawę w sądzie. I ją wygrać. I dostać wraz z innymi
    klientami których się skrzyknie do kupy masowe odszkodowania.
    Tylko krótkowzroczny producent typu "dziura w ścianie",
    "dwuosobowa firma w garazu" zdecydować się może na taką głupotę.
    ---
    Co dokładnie chcesz zarzucić producentowi jak jego sprzęt przestał działać
    po gwarancji ?

  • 75. Data: 2015-11-23 00:37:26
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "sundayman"
> [...]
    > Tylko krótkowzroczny producent typu "dziura w ścianie",
    > "dwuosobowa firma w garazu" zdecydować się może na taką głupotę.

    Nie sądzę. Nawet - z pewnością nie.
    Odszkodowanie być może - ale nie ode mnie, tylko od tego, kto to
    sprzedaje. Ja realizuję zamówienie. Dopóki spełniam normy, wymogi
    bezpieczeństwa itp. - nie moja sprawa, co i jak realizuje urządzenie.
    ---
    I ten producent by się podpisał pod takim zamówieniem ?

  • 76. Data: 2015-11-23 00:46:14
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mario"

    > Poprzesz to przykładami wygranych spraw?
    > Komuś się chce? Pójdziesz do sądu z jakąś ekspertyzą?

    U nas pewnie nikomu się faktycznie nie będzie chciało. Ale w stanach
    skrzyknąć się i zrobić pozew zbiorowy to żaden problem. Sądzę, że przy
    podejrzeniach o celowe uszkadzanie sprzętu w takie działania przeciwko
    producentowi włączyłoby się państwo.
    ---
    Gdzie Ty tu widzisz uszkadzanie ?! Jak rozumiem chodziło o to, by przestał
    działać z upływem gwarancji.

  • 77. Data: 2015-11-23 00:48:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Nov 2015 17:17:07 +0100, wowa napisał(a):

    > Rozejrzyj się dookoła. Miałem lodówkę działającą 30 lat, pralka
    > automatyczna (polska!) chyba 20, mercedes beczka (W123) jak kupiłem
    > pełnioletni to miał jeszcze oryginalne klocki hamulcowe :)
    > Logicznie biorąc nowsze sprzęty powinny dłużej wytrzymać. Czy tak
    > jest?

    Jest i nie jest - np przebiegi rozrzadu w samochodach sie jakby
    wydluzyly. Trudno mi sie odniesc do sprzegla - ale czesto wytrzymuje
    caly zywot samochodu, czyli ze 300kkm

    Do lodowki mi proponowali przedluzona gwarancje. Do 5 lat - oczywiscie
    platna. Wysmialem ich ... ale czy dobrze zrobilem to nie wiem :-)

    Hm, chyba dobrze - producent zbankrutowal i nie ma kto gwarantowac.
    A moze to sklep przedluzal ?

    J.

  • 78. Data: 2015-11-23 00:49:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Sunday, November 22, 2015, 4:33:19 PM, you wrote:

    > Nie każe. Ale nie jest to "taka sytuacja".
    > Zrobili zegar, który każe się sprzętowi zepsuć kilka dni po grarancji?
    > Ktoś im to wykazał? Nie wiem, może niektórzy tak *czasem* robili, ale
    > teraz zwłaszcza powinni trząść portkami i pilnować, by w ich wyrobach
    > tak jawnych wałków nie było.

    Nie trzeba zegarka, wystarczy lutowanie bezołowiowe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2015-11-23 00:58:41
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie, a skąd to osobliwe pytanie?

    No bo jak chcesz tak czysto, zdrowo i eko, to moze zainteresuj sie, co
    swieci w zarowkach energooszczednych, zeby nie powiedziec jarzeniówkach.
    Zapewniam Cie, ze 1 zbita taka lampa w pomieszczeniu, to gorzej niz taka
    sama ilosc azbestu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 80. Data: 2015-11-23 01:19:32
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Otóż nie jst prawdą, jakoby niegdysiejsze okładziny hamulcowe w ogóle
    > się nie ścierały.

    Ja sie odnioslem do postu kolegi, ktory twierdzil, ze w jego pelnoletnim
    samochodzie byly jeszcze oryginalne klocki. Trudno mi w to uwierzyc,
    ale... No moze rzeczywiscie Niemiec tylko do kosciola.

    > To samo byo z ołowiem z benzyny, też
    > wdychaliśmy i zjadaliśmy. A część jeszcze w glebie czeka na swoją kolej.

    Oczywiscie wdychanie tego Pb, ktory ze spalinami ulatywal, jak i ogolnie
    wdychanie spalin mile nie jest. Natomiast co do gleby, to nawet przy
    najbardziej obciazonych trasach w DC juz na glebokosci 20cm Pb byl
    niewykrywalny. Po prostu jest malo zwiazkow Pb rozpuszczalnych, z
    prostych to wlasciwie octan i azotan. Kilka m od drogi dawalo sie go
    jeszcze wykryc, dalej juz nie. Zywoplot praktycznie zatrzymywal na sobie
    caly Pb ze spalin. Rozprzestrzenianie Pb w powietrzu badalo sie przez
    pomiar stezenia tego pierwiastka w porostach. W nich byl najlepiej
    absorbowany i znow kilka m od drogi problemu nie bylo.
    Teraz, poza niektorymi benzynami lotniczymi, paliwa sa bezolowiowe i
    owszem, Pb w nich nie ma, sa za to weglowodory aromatyczne, ktore
    rakotworcze bywaja, mamy tez wyzsza temp spalania, a wiec NOx, ktore tez
    fiolkami nie pachna.

    > Więc proszę mi nie opowiadać bredni, co dla mnie lepsze. Ja nie chcę na
    > ulicy ani azbestu, ani ołowiu (miejsce tego ostatniego jest w spoiwach
    > lutowniczych).

    Nie, nie, w spoiwach juz nie wolno. Za to bez problemu moze byc w
    akumulatorach, ciezarkach do wywazania kol, pociskach, szkle.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa