  • 61. Data: 2015-11-22 22:20:55
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Chcialem tylko niesmialo zauwazyc, ze jesli przez 18 lat sie nie
    > rozpadly/starly, to raczej nie pylily.

    Ależ proszę, śmiało. Takie głupoty trzeba głośno, żeby wszyscy słyszeli.
    Otóż nie jst prawdą, jakoby niegdysiejsze okładziny hamulcowe w ogóle
    się nie ścierały. Jak ktoś mówi, że przed wojną gówno pachniało fiołkami,
    to też kłamie. Ten azbest w końcu cały trafiał do ulicznego kurzu.
    A stamtąd jego część do płuc, między innymi moich. Nawet jak Niemiec tym
    merolem tylko do kościoła jeździł. To samo byo z ołowiem z benzyny, też
    wdychaliśmy i zjadaliśmy. A część jeszcze w glebie czeka na swoją kolej.
    Więc proszę mi nie opowiadać bredni, co dla mnie lepsze. Ja nie chcę na
    ulicy ani azbestu, ani ołowiu (miejsce tego ostatniego jest w spoiwach
    lutowniczych).

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2015-11-22 22:39:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

    > imo dorabiasz ideologię...

    Chciałbym tak umieć jak Jobs. Byłbym bardzo bogaty. Ale mogę tylko
    podziwiać.

    > Ja pierwszego maka miałem w studio właśnie w 90 roku. Nie dla logo,
    > tylko dlatego, że wtedy OS (nie pamiętam, 6 czy 7) działał tak, że
    > Windows nie miał najmniejszej szansy się nie tylko równać, ale jechać
    > tym samym pociągiem...

    Windows potraktowany przez producenta jako produkt na poważny rynek
    pojawiłs się w roku 1990. Trudno się spodziewać, by producenci softu
    dobrze już zasiedziałego w macowym środowisku od razu wypuścili wersje
    na nową platformę.

    > Nawet sporo później, kiedy pojawiły się na windę te aplikacje, które
    > było tylko na OS, nadal nie dawało się na nich sensownie pracować.
    > Przykładowo uzyskanie synchronizacji audio w studio ze sprzętem
    > było pod windą niewykonalne.

    Nie wiem czy pięć lat to "sporo później", ale Windows 95, to już była
    całkiem inna klasa niż równolegle istniejący Mac OS -- toto nawet
    nie miało multitaskingu *w systemie*, jeden zawieszony program kładł
    wszystko. A wbrew temu co się powtarza, takie zwiechy były częste.

    > A sprzęt mieliśmy jaki chcieliśmy - nie najtańsze badziwie.
    > I tak dalej i tak dalej...

    Dalej to już nawet producenci programów graficznych, kiedyś nieodłącznie
    kojarzonych z makami, zaczęli zaniedbywać ten system. Doszło do tego, że
    wersje makowe wychodziły później, albo wcale. A na tym samym sprzęcie ten
    sam program windziany potrafi działać lepiej i szybciej od jego równoległej
    wersji makowej.

    > Faktem jest, że OS był pomyślany jako "wygodny dla usera" i bardzo
    > dobrze. W maku zawsze wszystko działało "out the box", bez walki z
    > driverami itp.

    No właśnie to nie jest faktem. To mit.

    > To samo ze sprzętem - wystarczy sobie porównać wnętrze starej G5 do
    > dowolnego PC, żeby nie sięgać jeszcze wcześniej.
    > Oczywiście jest faktem, że Apple zawsze było z tym łatwiej z uwagi na
    > zamknięty hardware.
    >
    > Dziś już jednak na to powołać się nie można, bo nadal OSX jest imo
    > bardziej wygodny niż windows - czy windows nadal nie ma przypadkiem
    > idiotycznego problemu, że zmiana gniazdka USB to dla niego "nowe
    > urządzenie" ? Bo w "7" chyba tak jest nadal. To śmieszne...

    Faktycznie jest to w Windows głupio zrobione, choć nie pamiętam jak, nie
    używam Windows. A nawet nie lubię. Staram się tylko być obiektywnym.

    > Niestety, potem Apple poszło w intele. Chociaż - zaletą jest fakt, że
    > dziś można sobie postawić OS X ma PC i też śmiga :)

    Jakby nie poszło, to by go już nie było. To chyba oczywiste.

    > No to na pewno.
    > Jednak zastanówmy się, czy próba wyrwania właścicielowi sklepów Ap.pl
    > domeny zasługuje na taki sam podziw ?...

    Nie, to akurat nie. To awanturnictwo. Niech dalej skupiają się na
    wyrywaniu pieniędzy, bo to im idzie świetnie.

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2015-11-22 22:59:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:

    > :-)

    > Dobrać aby wytrzymały minimum 2 lata to banał, zgoda.
    > Bo zwykle wytrzymują dużo, dużo wiecej niż dwa.
    > O to właśnie chodzi...

    To nie jest problem

    > ... bo to brednie wyssane z palca. Obiegowe opinie
    > "naprawiaczy". Teorie spiskowe właśnie...

    Cóż, jestem właśnie na wypowiedzeniu więc mogę sobie pozwolić, obecnie
    naprawiam "set top box'y" w w pełni autoryzowanym serwisie dla
    angielskiego operatora sky, obecnie mamy "w toku" 5 podstawowych modeli,
    3 producentów:
    1. Pace 1 model, jedyne co im się psuje to dyski twarde i pstryczki
    interfejsu, zasilacz bardzo dobrze zaprojektowany, tak rzadko się psuje
    że nie mamy do niego nawet części.
    2. Samsung 1 model w 2-ch wariantach, przyzwoite, też nie mamy za dużo
    części, niektóre elementy są zaprojektowane na styk i padają z przegrzania.
    3. Amstrad 3 modele, łącznie 5 wariantów, mamy ich najwięcej, padające
    zasilacze to norma, najczęściej kondensatory, transoptory, regulatory.
    Poza zasilaczem padają regulatory napięć roboczych.

    I co, mam uwierzyć że renomowana firma jaką jest amstrad nie potrafi
    zaprojektować zasilacza? Czy też księgowy im się za bardzo wpierdziela.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 64. Data: 2015-11-22 23:09:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:
    [..]
    > Skoro podajesz nazwy firm to musisz mieć jakąś wiedzę. Twoim zdaniem po
    > ilu miesiącach SGS3 powinna przestać działać?

    Masz na myśli samsung galaxy S3? Akurat ten model ma dziwny nawyk
    kasowania swojego eMMC, nie wiem to bug, celowe czy ludzie masowo jakiś
    lewy soft odpalają, jakieś 15-20% usterek tego modelu to właśnie to.

  • 65. Data: 2015-11-22 23:19:55
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Budyń pisze:

    > ta logika bierze w łeb gdy wszyscy producenci robia tak samo. Zatem co robie gdy
    sie popsuje? Kupuję najtanszą dowolnego producenta. Ale gdyby pojawil sie taki z
    10letnia gwarancją to kupie drożej u niego.

    Ty, ja i parę osób tak zrobi, ale producentowi to się nie będzie
    opłacało, on potrzebuje taniej masówki, tam są zyski.

    [..]

  • 66. Data: 2015-11-22 23:22:14
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:
    [..]
    > Więc proszę mi nie opowiadać bredni, co dla mnie lepsze. Ja nie chcę na
    > ulicy ani azbestu, ani ołowiu (miejsce tego ostatniego jest w spoiwach
    > lutowniczych).

    A rtęć w sypialni pasi?

  • 67. Data: 2015-11-22 23:25:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    AlexY pisze:

    > A rtęć w sypialni pasi?

    Nie, a skąd to osobliwe pytanie?

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2015-11-22 23:34:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nikt nikomu nie może kazać stosować podzespołów, które mają trwałość
    > większą niż producent chce. Ani nie może mu kazać instalować je tak, aby
    > zmniejszać awaryjność.

    A czy ta "trwałość" to jakiś konkretny parametr który bierzesz
    z datasheeta dołączonego do podzespołu czy może jest to
    parametr który samemu obliczasz?

    > Zwłaszcza Samsung, Apple i inni :)

    Ten "postarzany" przez Apple iPhone4 ma już ponad 4 lata
    u mnie i dalej działa sprawnie - nawet przeżył zgubienie
    go w śniegu na nartach w Kanadzie, odzyskałem go
    w "lost&found" jak przyjechałem w to miejsce za miesiąc.

  • 69. Data: 2015-11-22 23:36:33
    Od: Mario <M...@...pl>

    > To tak jak komórka mojego pradziadka. Też tyle wytrzymała. Ciotka
    > do dzisiaj trzyma w niej rower.

    Miało być 8 :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 70. Data: 2015-11-22 23:44:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <b...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Poprzesz to przykładami wygranych spraw?
    > Komuś się chce? Pójdziesz do sądu z jakąś ekspertyzą?

    Jeśli masz taki jawny wałek jak błąd zaszyty w RTC?

    > Nawet jak wygrasz, to co? Zrobią niepsujący się sprzęt
    > przez 10lat, droższy od konkurencji i dostana po tyłku
    > dwa razy.
    >
    > Jeszcze zależy o czym mowa, kliencie co kupuje
    > niemiecka automatykę co ma chodzić 10 lat,
    > czy kliencie z allegro co klika najtańsze.

    Albo, innymi słowami: czy mowa o produkcie od producenta
    który ma nazwę która ma dobrą reputację i o reputację tą
    warto walczyć czy mowa o produkcie noname z Allegro
    czy Amazon który się sprzedaje bo jest najtańszy.