  • 341. Data: 2015-12-11 13:32:32
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 grudnia 2015 11:43:39 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Dla mnie obraz i dźwięk w TV służą wyłącznie do przekazywania informacji a
    > nie wrażeń estetycznych. Nie wiem co więcej cali, pixli, 3D wnoszą do tego.
    Mam chyba 9 letniego już samsunga LCD i nie chce się popsuć. Teściowi pomagałem w
    zakupie plazmy Samsunga ma już chyba 6 czy 7 lat i działa. Widocznie z tych
    niepostarzanych sa to modele;)
    Co do wrażeń estetycznych to masz rację- chyba jak tą plazmę kupowalismy to facet w
    sklepie proponował nam sporo droższy model(chyba innego producenta) stojący obok.
    Pamiętam że jak to w sklepie był tam podłączony sygnał i na ekranach jakiś mecz
    leciał. Pytam gościa w czym ten droższy jest lepszy. Sprzedawca tłumaczy mi że
    większa rozdzielczość jakaś głębia czerni i jeszcze z 5 argumentów "wizualnych"
    podał. Pytam go żeby bez ściemy popatrzył na te dwa telewizorów działające obok
    siebie i wskazał mi tak po ludzku czy widać jakieś różnice w obrazie. Nie wskazał;)
    Kuzyn mój swego czasu w Media Expert pracował to i opowiadał jak to mają na dany czas
    promocję konkretnej marki czy nawet modelu i mają to "promować"
    Są z tego dość szczegółowo rozliczani. Parametry techniczne nic z tym wspólnego nie
    mają- taka polityka sklepu ze w tej akcji promocyjnej macie sprzedawać głównie
    samsungi a za tydzień inne LG.
    A tak na marginesie- swego czasu Mediaexpert robił akcje "taniej o vat"- czyli w
    określonych dniach sprzedawał określone modele sprzętu 23% taniej. Tylko ze tak dwa
    dni wcześniej ceny kilku modeli rosły a jak się pojawiała akcja "taniej o vat" to
    dziwnym trafem te modele w gazetkach i na półkach były poprzeceniane o ten "vat";)

  • 342. Data: 2015-12-11 13:40:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message

    > Serio wyrzuca się rzeczy działające?
    > Mi się jeszcze nie zdarzyło.

    Serio. Stawia się je koło śmietnika - z nadzieją że komuś się przyda.

  • 343. Data: 2015-12-11 15:21:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ps.com...
> [...]
    > akcja "taniej o vat" to dziwnym trafem te modele w gazetkach i na półkach

    Stary numer z obniżkami.
    Schemat w uproszczeniu taki:
    Trzeba podnieść cenę czegoś...
    Mamy rzecz kosztującą 500 złotych.
    Powiększamy jej cenę na 700 złotych, ale od razu, przy cenówce skreślamy 700
    i piszemy 600, w rezultacie zwiększyliśmy cenę z 500 na 600, a to 20%,
    jednocześnie pokazując społeczeństwu, jacy to jesteśmy dla nich strasznie
    dobrzy, bośmy obniżyli cenę aż o 100 złotych. Kto będzie wiedział/pamiętał,
    że to kosztowało wcześniej 5 stówek?
    A VAT i tak trzeba będzie zapłacić.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 344. Data: 2015-12-11 15:30:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 grudnia 2015 15:21:14 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
    >Kto będzie wiedział/pamiętał,
    > że to kosztowało wcześniej 5 stówek?
    > A VAT i tak trzeba będzie zapłacić.
    UOKIKi różne pamiętają więc sklepy to musza z głową zrobić. Dlatego nie robią tak że
    dzisiaj 500 a jutro 700 przekreślone na 600 tylko robią takl że dzisiaj 500 jutro 700
    a pojutrze przecena z 700 na 600zł i wtedy różne UOKiki mogą im skoczyć.
    Ale kolezanka w środe inny numer widziała- córka jej jakąś tam zabawkę chciała na
    święta. Koleżanka sprawdziła że w SMYKu bodajże to coś 440zł kosztuje. Na drugi dzień
    jedzie więc do SMYKa zabawka jest, patrzy na etykietę cenową a tam przekreślone 440zł
    i nowa cena 550zł;)

  • 345. Data: 2015-12-11 15:58:08
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Serio. Stawia się je koło śmietnika - z nadzieją że komuś się przyda.

    To u ciebie, czy w Niemczech. U nas nie dalej jak po 1-2 dniach zostanie
    doszczętnie rozpierdolone przez złomiarzy, którzy szczególnie chętnie biorą
    cewki odchylające. Ale rozpierdolą wszystko, że tak to po francusku powiem.
    Czasem, jak ktoś ma szczęście, to zdąży przed złomiarzami. A rzeczy bywają
    całkiem ciekawe i nie tak rzadko są sprawne. Mnie się trafiło takie coś:
    http://www.manualsdir.com/manuals/681129/philips-aw-
    7530.html
    Do wymiany była dioda zenera w zasilaniu, wsadziłem mocniejszą, ruszyło,
    oraz do zrobienia jest magnet, a tak gra świetnie.
    Także to (tyle, że bez głośników)
    http://olx.pl/oferta/radiomagnetofon-hitach-model-ms
    -w600er-CID99-ID8HmLH.html
    Chodzi, tylko znów problem z magnetem, ma też wyschnięty jeden elektrolit we
    wzmacniaczu słuchawkowym. Ale magnetofon dziś jest praktycznie przeżytkiem i
    nie wiem, czy opłaca się to robić, raczej dla zabawy, to może tak. Pewnie
    dostanę paski na Wolumenie...?

    A podsumowanie tego czy się wyrzuca, to np. film Wall-e,
    https://www.youtube.com/watch?v=nLx_7wEmwms - chyba tego nie chcemy...?

  • 346. Data: 2015-12-11 19:19:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Piotr Gałka"

    Serio wyrzuca się rzeczy działające?
    Mi się jeszcze nie zdarzyło.
    ---
    Mam kilka dysków ATA, chcesz ?

  • 347. Data: 2015-12-11 19:22:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Kris"

[...]
    Ale to nie tak, towar musi być w innej cenie przez dłuższy okres czasu co
    oczywiście dla dużego sklepu, który ma dużo miejsca do eksponowania, wiele
    nie zmienia.

  • 348. Data: 2015-12-11 19:30:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    >Serio wyrzuca się rzeczy działające?
    >Mi się jeszcze nie zdarzyło.

    Serio - chocby tzw niemieckie "wystawki".

    A teraz ... obdrapane lodowki, pralki, telewizory niecyfrowe.
    Lampy, stary sprzet komputerowy.
    Ja tam hobysta jestem, ale jak koledzy pisza - dyski po 40MB czy
    nawet 40 GB, monitory CRT, myszki RS232, cale komputery, drukarki
    iglowe ...

    J.

  • 349. Data: 2015-12-11 19:40:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 10 grudnia 2015 23:12:27 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

    > To Twoje zdanie - a klienta nie trzeba pytać, bo on głosuje portfelem.

    chyba mi czas kupic nastepny telewizor - a chciałbym kupic trwały. Daj no linke na
    taki gdzie mogę sobie pogłosowac na to portfelem. Chyba ze bredzisz/zmyslasz mozliwe
    opcje :)

    b.

  • 350. Data: 2015-12-11 19:44:18
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 11.12.2015 o 19:22, re pisze:

    > Użytkownik "Kris"

    > A tak na marginesie- swego czasu Mediaexpert robił akcje "taniej o vat"-
    > czyli w określonych dniach sprzedawał określone modele sprzętu 23%
    > taniej.

    Jesteś pewny, że o 23 % taniej a nie o niecałe 19 % ?

    --
    Czarek