  • Data: 2016-01-13 20:29:04
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-13 o 18:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > W dniu 2016-01-13 o 12:50, J.F. pisze:
    > [...]
    C5%82owy.html

    > Trucizna tym niemniej tez jest. 71mg/kg ... trzeba by go zjesc ze 4 gramy.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_nitrite
    > warto doczytac i te nitrozoaminy.

    Sprawa N-nitrozoamin jest bardzo złożona i daleeeko wykracza poza
    artykulik z Wikipedii. Wykracza też poza temat grupy ;-)

    > O ile wiem, to to stare, dobre peklowanie azotanem potasowym, powodowalo
    > wlasnie powstanie azotynow, ktore byly aktywnym srodkiem hamujacym.
    > Wiec od dluzszego czasu dodaje sie od razu azotyny.

    Dobrze wiesz :-) Azotan (V) potasu wycofano ze względu na to, że nasze
    babcie sypały go bez opamiętania do szynek i golonek.
    W chwili obecnej sprzedaż azotynów (czyli azotanów (III)) jest zakazana,
    dopuszczalne jest używanie i sprzedawanie peklosoli zawierającej co
    najwyżej 0.6% azotynu.

    P.P.