eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Data: 2015-12-03 01:48:28
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:565f11ba$0$646$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:n3kngv$nu6$...@d...me...
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>>>> Przy lodowce to juz bym sie zastanowil, bo to jednak sprzet na pol
    >>>>> zycia ... no ale majatku nie kosztuje, a gwarancja tylko na 5 lat :-)
    >>>>Nie wiem stary jak u Was w Polsce, ale tu w USA lodówkę
    >>>>czy pralkę można kupić znacznie taniej niż nowego iPhone.
    >>> Tu nie o cene chodzi, tylko o ilosc. Jesli pr-stwo uszkodzenia lodowki
    >>> przez 10 lat wynosi np 10%, to skladka moglaby kosztowac np 15% ceny -
    >>> za cale 10 lat.
    >>> Zakladajac, ze nie uszkodzi sie przez kolejne 10, to ja tych lodowek
    >>> bede mial 3 - i tu moze mi sie oplacac kupic ubezpieczenie na wszelki
    >>> wypadek.
    >>>
    >>> A jesli potrzebuje 3 nowe smartfony co roku, z pr-stwem uszkodzenia 10%
    >>> rocznie, to policz jak to bedzie wygladalo :-)
    >
    >>Właśnie w tym problem, że uszkodzenie pralki to nie 10% a prawie
    >>0% - przypominam że mówimy o ubezpieczeniu od "wypadków"
    >>a nie przedłużaniu gwarancji.
    >
    > Ja akurat bardziej o przedluzaniu gwarancji w przypadku lodowki.
    > U nas po pierwsze jest jakis problem prawny - gwarancja bodajze ma byc
    > bezplatna, wiec trzeba nazwac inaczej, po drugie - to moze inna firma
    > oferowac, wiec umownie nazywam ubezpieczeniem.

    Producent, gwarant, sprzedawca - to są/mogą być te same lub
    inne podmioty prawne, nie sądzisz?

    >>Uszkodzenie mechaniczne telefonu, lub jego zamoczenie niepokryte
    >>gwarancją, zwłaszcza u dzieci, w ciągu całego roku jest bliskie 100% :-))
    >
    > Ale z tego wlasnie wynika, ze potencjalny ubezpieczyciel musi takie ryzyko
    > uwzglednic.
    > Obliczy, doliczy koszta operacyjne i zysk ... i przestanie sie oplacac
    > klientowi, jesli to naprawde bliskie 100%.

    Rozwiązują to inaczej - w ubezpieczeniu masz udział własny,
    aby Ci się nie chciało z każdą ryską telefonu wymieniać...
    Bodajże są też limity ile razy można z takiej polisy skorzystać
    w jakimś tam terminie.

    > Chyba ze jakas akcja promocyjna, albo przy dzieciach 100%, a przy
    > doroslych 10%, wiec skladka 50% ... i w dzieciatej rodzinie sie oplaca :-)

    Ubezpieczyciel właśnie ma różnych klientów - i różne urządzenia
    ubezpiecza - rozkładając ryzyko likwidacji szkody (które jest grubo
    poniżej 100% przeciętnie) na wszystkich klientów dokładając
    swoje zyski i koszty operacyjne aby się to opłacało...
    Porównaj sobie jaką kasę trzepią różne ubezpieczalnie - czy to
    samochodowe czy mieszkaniowe czy właśnie takie od sprzętów.
    To duży rynek, duży tort z którego każdy chce odkroić dla siebie.

    Pisanie że producenci coś celowo postarzają czy celowo wbudowują
    jakies bomby zegarowe jest absurdem przy istnieniu tego typu
    firm, bo taki producent szybko wyłoniłby się w bazach danych
    "big data" jakimi operują tego typu firmy... I sprawa by się sypła.
    W sądzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: