  • 1. Data: 2019-05-27 10:32:03
    Temat: poslizgi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://youtu.be/T-M9x1f7zy4?t=127

    2:07 - jakby umiarkowanie szybko, ale sucho

    3:20 - no dobra - bylo slisko

    3:42 - krople na szybie sa, ale wycieraczki nie pracuja.
    droga nie wyglada na bardzo mokra, predkosc jakby umiarkowana

    4:07 - tez niezbyt mokro i nie powinno byc zbyt szybko

    4:43 - nie wyglada to na jakies gwaltowne manewry ... proba
    zachamowania ?

    5:38 - predkosc jakby spora, ale miejsca na hamowanie tez sporo.
    swoja droga - skad on tam sie wzial z taka predkoscia - filmujacy
    tir byl ostatni, i wyprzedzal z marszu ?

    Ludzie jezdzic nie umieja, te samochody jakies niestabilne, czy opony
    kiepskie ?

    P.S. 6:20 - niezly wyskok

    J.

  • 2. Data: 2019-05-27 12:59:59
    Temat: Re: poslizgi
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > tir byl ostatni, i wyprzedzal z marszu ?
    >

    > Ludzie jezdzic nie umieja, te samochody jakies niestabilne, czy opony

    Ogolna uwaga - długi czas sucho i spada delikatny deszcz i masz droge
    bardziej sliską niz w czasie długiego deszczu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 3. Data: 2019-05-27 13:45:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

    >Ogolna uwaga - długi czas sucho i spada delikatny deszcz i masz droge
    >bardziej sliską niz w czasie długiego deszczu.

    Ze niby wyplywaja zanieczyszczenia na wierzch ?

    Hm ... wydaje mi sie, ze w czasie delikatnego deszczu przyczepnosc
    jednak lepsza, ale moze warto sprawdzic ...

    J.

  • 4. Data: 2019-05-27 13:49:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 27, 2019 at 1:48:20 PM UTC+2, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Hm ... wydaje mi sie, ze w czasie delikatnego deszczu przyczepnosc
    > jednak lepsza, ale moze warto sprawdzic ...

    Blotko sie z nich robi i slisko na nim jak na lodzie...
    Porzadny deszcze je po chwili splukuje i jest lepiej

  • 5. Data: 2019-05-27 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > Blotko sie z nich robi i slisko na nim jak na lodzie...
    > Porzadny deszcze je po chwili splukuje i jest lepiej

    Nie wiem własnie z czego to wynika, kojarzy mi sie ze bardziej z
    wszelkiego rodzaju tłustymi zanieczyszczeniami.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 6. Data: 2019-05-27 20:14:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2019 o 17:59, Budzik pisze:

    > Nie wiem własnie z czego to wynika, kojarzy mi sie ze bardziej z
    > wszelkiego rodzaju tłustymi zanieczyszczeniami.

    Dobrze napisał - zwykłe błoto z pyłu się robi.

    Shrek

  • 7. Data: 2019-05-28 12:24:32
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-05-27 o 13:45, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Hm ... wydaje mi sie, ze w czasie delikatnego deszczu przyczepnosc
    > jednak lepsza, ale moze warto sprawdzic ...

    Zdziwiony? Na u mnie kursie powtarzali to wielokrotnie, a i w
    podręczniku było...
    Jak lekko pokropi, to kurz i syf ze spalin (no i wszelkie wsiąknięte w
    szczeliny asfaltu wycieki z samochodów) zwiększają poślizg; sytuacja się
    poprawia po mocniejszym deszczu - ale wtedy pojawiają się kałuże i
    aquaplaning.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2019-05-28 15:38:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Zdziwiony? Na u mnie kursie powtarzali to wielokrotnie, a i w
    >podręczniku było...

    Tak mowia, ucza, pisza, ale prawde mowiac - jak jest lekki deszczyk,
    to wydaje mi sie, ze przyczepnosc jest jeszcze spora.

    Jeszcze nie caly asfalt mokry ?
    Bloto splynelo w pory ?
    A moze tego blota nie ma tak duzo ?

    >Jak lekko pokropi, to kurz i syf ze spalin (no i wszelkie wsiąknięte
    >w szczeliny asfaltu wycieki z samochodów) zwiększają poślizg;

    No wlasnie -kurz czy wycieki ?
    Bo moze wycieki sie jeszcze nie podniosly, bo wody za malo ?

    P.S. Ten asfalt nie jest szczelny ? Woda raczej stoi w koleinach,
    a jakby byl nieszczelny, to by zima zamarzala i rozszadzala ... no i
    rozsadza, ale w niewielkim stopniu :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-05-28 15:54:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.05.2019 o 15:38, J.F. pisze:

    > Tak mowia, ucza, pisza, ale prawde mowiac - jak jest lekki deszczyk, to
    > wydaje mi sie, ze przyczepnosc jest jeszcze spora.

    Z naciskiem na "wydaje się". Masz 4 koło, esp, to dopóki nie stracisz
    przyczepności na dwóch kołach jednej osi, to masz szansę się nie
    dowiedzieć jaka w rzecztywistości była przyczepność. Wsiądź na analogowy
    motocykl, gdzie utrata przyczepności jednego koła to niemal pewna gleba
    o ile nie masz dużych umiejętności i _szczęścia_ to się dowiesz. Ja też
    myślałem, że już wiem;)

    > A moze tego blota nie ma tak duzo ?

    Mało - tym bardziej że dopóki jedziesz w koleinie to ci paradoksalnie
    pomaga - więcej wody, mniej "gęste" błoto. Jak się ślizgniesz, to z
    koleiny wyjedziesz i będzie ała.

    > No wlasnie -kurz czy wycieki ?

    Drobny syf z wodą robią błotko. Olej śliski i bez wody.

    > P.S. Ten asfalt nie jest szczelny ?
    Spływa na boki, część w pory.

    Shrek

  • 10. Data: 2019-05-29 08:57:11
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-05-28 o 15:54, Shrek pisze:
    > Drobny syf z wodą robią błotko. Olej śliski i bez wody.

    Tylko olej (itp) siedział w szczelinach, a jak deszczyk spadł to
    wypłynął na wierzch. Jak to w przysłowiu :)