    From: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: positiv - laminat z TME - pytanie
    Date: Wed, 10 Jun 2009 06:45:45 +0200

    sundayman wrote:
> [...]
    > Będę robić płytkę wielkości około 300x200 mm - laminat fabrycznie powleczony
    > positivem (z TME).
    > Do tej pory robiłem sam - positivem w aerozolu, no i znacznie mniejsze -
    > naświetlałem małą świetlówką UV (taką chyba z 8W).
    >
    > Do tej wielkości będzie za mała - zatem mam pytanie - czym można by
    > naświetlić "awaryjnie" - czyli bez kupowania jakieś większej lampy UV bo
    > nieco się spieszę.
    > Podobno niektórzy naświetlają halogenem ? Może ktoś coś podpowie z własnego
    > doświadczenia, żebym nie robił za dużo prób ? Mam w tym celu (prób znaczy)

    Naświetlam zbitą rtęciówką 125W z odległosci ok. 35cm przez zwykłą
    szybę grubości 3 lub 4mm.
    Positiv musiałem traktować 2,5 minuty, płytki z TME ok. 3,5 minuty
    mierząc czas od włączenia lampy, czyli zanim osiągnęła pełną jasność.

    > Aha, naświetlać będę przez kliszę zrobioną w naświetlarni.

    Czyli możęsz przesadzić z czasem i nic nie powinno się stac.

    > I jeszcze coś - zamiast wywoływacza można podobno użyć tzw "kreta" - w
    > jakiej proporcji się to stosuje ?

    IIRC, 7g na litr, ale ja z reguły dosypywałem na oko do momentu
    uzyskania oczekiwanego efektu.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]