  • 31. Data: 2009-06-06 20:52:49
    Temat: Re: porownanie zdjec z canona 5d mII i 50d
    Od: j...@u...at

    On 6 Jun., 22:44, thearti <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Ok, niech TTL w 5d mierzy inaczej, jak 5d. Prosze WYTLUMACZ, w jaki
    > sposob wplywa to na rozna jasnosc zdjec naswietlanych przy TEJ SAMEJ
    > ekspozycji.

    prosze bardzo to jest przypadek skrajny , ktory wyjania znaczenie
    powierzchni pomiaru

    powiedzmy aparat a mierzy swiatlo jakos tam na 20 % powierzchni motywu

    powidzmy aparat b mierzy swiatlo jakos tam na 30 % powierzchni motywu

    jesli poza powierzchnia mierzona przez a ale na powierzchni mierzonej
    przez b znajdzie sie np jakis jasny element to pomiar b go
    uwzgledni i zdjecie zrobione aparatem b bedzie ciemniejsze.

    to co do zasady

    rodzaj pomiaru ma znaczenie przy motywach o niehomogennej luminancji

  • 32. Data: 2009-06-06 20:55:45
    Od: j...@u...at

    > No własnie, pomiar jest dokonywany przed zrobieniem zdjęcia, czyli przy
    > maksymalnie otwartej przesłonie i tylko przeliczane jest odpowiednio do
    > ustawienia przesłony. Natomiast później wszystko zależy od tego jak
    > dokładnie obiektyw ustawi przesłonę, czy się nie zacina itp. itd czyli ile
    > światła rzeczywiście padnie na matrycę.
    >
    > Pzdr.
    > Krzychu

    tak oczywiscie tego wykluczyc nie mozna.

    tylko ja do tej pory nie wiem czy zdjecia byly robione z uzyciem TTL
    przy identycznych parametrach , czy tez w trybie M przy zadanych
    takich samych parametrach ?
    nie doczytalem sie.

  • 33. Data: 2009-06-06 21:14:05
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <j...@u...at> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

> [...]

    tylko ja do tej pory nie wiem czy zdjecia byly robione z uzyciem TTL
    przy identycznych parametrach , czy tez w trybie M przy zadanych

    A to może u ciebie nie widać tego posta, cytuje:
    --------------------
    iso 400
    f 5,6
    t 1/32s

    50d z 17-40L
    5d z 24-105L

    swiatlo stałe, sztuczne

    pozdr
    ir
    -------------

    Moim zdaniem porównywanie aparatów z założonymi różnymi obiektywami nie ma
    sensu, nawet jak uda nam się ustawić taką sama ogniskową.. Najlepiej zrobić
    testy z jednym obiektywem i go podpinać raz do jednego raz do drugiego body
    a zdjęcia robić ze statywu. Albo właśnie jakiejś planszy testowej. A swoją
    drogą ciekawe jak by wyszedł taki test dla różnych egzemplarzy tego samego
    modelu, jaki jest rozrzut parametrów w producji.

    Pozdr.
    Krzychu.

  • 34. Data: 2009-06-06 21:16:42
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 6 Cze, 22:52, j...@u...at wrote:

    > jesli poza powierzchnia mierzona przez a  ale na powierzchni mierzonej
    > przez b znajdzie sie np jakis jasny element    to pomiar b go
    > uwzgledni  i zdjecie zrobione aparatem b bedzie ciemniejsze.

    Ale Ty piszesz o przypadku, gdy aparaty ustawily rozne parametry
    naswietlania...
    Bylo wyraznie - przy TEJ SAMEJ ekspozycji, TEN SAM czas, przyslona,
    czulosc.. Od poczatku piszemy o takim przypadku, nie zadnym innym.
    Wybacz, ale ta dyskusja nie ma dalszego sensu :)

  • 35. Data: 2009-06-06 21:24:32
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 6 Cze, 22:23, j...@u...at wrote:

    > zastanawiam sie jak to jest w przypadku trybu M.

    Tak samo, jak w kazdym innym. Jaka to roznica, czy np. 1/60 ustawi
    automatyka, czy uzytkownik?

  • 36. Data: 2009-06-06 21:32:10
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-06-06 23:16, thearti wrote:
> [...]
    > czulosc.. Od poczatku piszemy o takim przypadku, nie zadnym innym.
    > Wybacz, ale ta dyskusja nie ma dalszego sensu :)

    Bez młotka go do tego nie przekonasz.

    Arczi

  • 37. Data: 2009-06-06 21:41:48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-06-06 22:33:40 +0200, j...@u...at said:

    > nie rozumiem co chcesz powiedziec , o co pytasz - czy to jakas
    > watpliwosc ?
    > pomiat TTL we wspolczesnych dslrach jest przeciez zawsze przed
    > expozycja przy otwartej przyslonie.

    Więc przeczytaj to co na samej górze i przemyśl to jeszcze raz.

  • 38. Data: 2009-06-07 06:40:08
    Od: j...@u...at

    On 6 Jun., 23:41, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Więc przeczytaj to co na samej górze i przemyśl to jeszcze raz.
> [...]

    zgoda ta sama scena naswietlona w ten sam sposob , dwoma aparatami ,
    niezaleznie od tego jak to naswietlenie zostalo okreslone powinna
    wyjsc na zdjeciu tak samo jasno.
    czyli to nie jest kwestia pomiaru swiatla .

    wrcajac do pytania poczatkowgo autora:
    " co myslicie o tym ? "

    powiem :

    mysle ze cos sie nie zgadza. ;-)

  • 39. Data: 2009-06-07 10:03:55
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <h0d78a$ofh$1@mx1.internetia.pl> Krzysztof Sordyl napisał(a):

    > to ze na 5D jako FF, widoczna jest zawsze o wiele większa winieta,
    > co "na oko" wydaje się - mniejszym naświetleniem

    To jest jedna sprawa, ale założę się że w porównaniu 30D i 50D kolega
    doszedłby do tych samych wniosków. A przyczyna jest prosta i wiele razy
    tutaj o tym pisano: różnica w rzeczywistych (nie deklarowanych) czułościach.
    Stare Canony wg dpreview.com miały mieć wyższą rzeczywistą czułość
    (tu porównanie z Nikonem D200: http://tinyurl.com/ooarv8), w wynikach
    DXO Labs też widać różnicę (http://tinyurl.com/om5nuk).
    W tym konkretnym przypadku rzeczywista czułość 5D to 357, a 50D 306.
    Po prostu w nowych puszkach (od 400D i 40D) skończył się "iso bonus" i tyle.

    Oczywiście nie wyklucza to ewentualnych różnic w rzeczywistym otworze
    względnym zastosowanych obiektywów.

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 40. Data: 2009-06-07 23:35:43
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "iREK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Przy tych samych ustawieniach z piatki sa mniej naświetlone
    > przysłona, czas i iso to samo
    > co o tym mysleć?

    Dla APS/C mamy "dłuższą ogniskową" a taki sam otwór, czyli rzekomo większą
    jasność względną, może przy liczeniu naświelenia w aparacie to się jakoś
    bierze pod uwagę? Jeśli to jest jakieś pół dziury, to by się zgadzało,
    cholera ich wie w tych ich laboratoriach :) ale ogólnie raczej bym się
    pogodził, wziął poprawkę i przeszedł nad tym do porządku dziennego, nawet
    dogłębna znajomość przyczyny zjawiska niewiele pomoże.
    zdrówka, PW