  • 11. Data: 2009-06-06 12:57:44
    Temat: Re: porownanie zdjec z canona 5d mII i 50d
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-06-06 11:43, j...@u...at wrote:
    > Nie sadze , zeby to byla sprawa obiektywow. To jest pomiar ttl i
    > uwzglednia rzeczywiste swiatlo padajace przez obiektyw na elememn
    > swiatloiczuly. Sadze ze to jest sprawa regulacji automatyki w
    > aparacie.

    No, szczególnie ma to znaczenie jak pracujesz na manualu.

    Jeszcze jakieś głupoty?

    Arczi

  • 12. Data: 2009-06-06 12:59:33
    Od: Andrzej Jakubowski <f...@p...onet.pl>

    Arczi pisze:

    > Jeszcze jakieś głupoty?

    internetowy omnibus. Nie ma to jak kulturalna rozmowa w usenecie ;-)

    Andrzej

  • 13. Data: 2009-06-06 13:05:05
    Od: j...@u...at

    On 6 Jun., 14:57, Arczi <n...@...please> wrote:

    > No, szczególnie ma to znaczenie jak pracujesz na manualu.
    >
    > Jeszcze jakieś głupoty?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Arczi

    chlopie kup sobie jakas broszurke , przeczytaj jak dziala pomiar ttl.

    nie wiem dokladnie ile mam obiektywow w canonie ok 10 sztuk bedzie -
    od tanich do drogich L

    z wszyskimi tymi obiektywami pomiar TTL dziala tak samo.
    Zmiana obiektywu nie ma najmniejszego wplywu na prace pomiaru swiatla
    TTL.
    w manualu kierujesz sie wskazaniami drabinki - dane pochodza z tego
    samego zrodla - tego samego swiatlomnierza.
    pomiaru dokonujesz w oparciu o jedna z 4 metod jaka daje canon do
    dyspozycji - jedyna roznica to tylko ta, ze dane przenosisz recznie na
    czas i przyslone.

    zastanowilbys sie choc przez sekunde co piszesz zanim innych zaczniesz
    obarczac glupotami , gdyz sam wypisujesz rzeczy niestworzone.

  • 14. Data: 2009-06-06 13:09:52
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-06-06 15:05, j...@u...at wrote:
> [...]
    > pomiaru dokonujesz w oparciu o jedna z 4 metod jaka daje canon do
    > dyspozycji - jedyna roznica to tylko ta, ze dane przenosisz recznie na

    Umiesz czytać? Oba porównywane zdjęcia wykonane są z tymi samymi
    parametrami ekspozycji. ISO 400, f/5.6, 1/32 s. Gdzie masz tu miejsce do
    zwalenia winy na różnice pomiaru TTL?

    Arczi

  • 15. Data: 2009-06-06 13:19:44
    Od: j...@u...at

    On 6 Jun., 15:09, Arczi <n...@...please> wrote:

    > Umiesz czytać? Oba porównywane zdjęcia wykonane są z tymi samymi
    > parametrami ekspozycji. ISO 400, f/5.6, 1/32 s. Gdzie masz tu miejsce do
> [...]

    wybacz , ale ze sposobu w jaki stawiasz pytania , czy tez cokolwiek
    oznajmiasz wynika , ze masz spore braki w wiedzy na temat pracy ttl i
    rodzajow pomiaru TTL

    przeczytaj najpierw jakas broszure , moze znajdziesz cos w sieci.
    jesli uzupelnisz wiedze to napisz , chetnie podyskutuje - w
    przeciwnym wypadku to strata czasu.

    XXX

  • 16. Data: 2009-06-06 13:36:11
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-06-06 15:19, j...@u...at wrote:
    > chetnie podyskutuje - w przeciwnym wypadku to strata czasu.

    Nie dyskutuj. To strata czasu.

    Arczi

  • 17. Data: 2009-06-06 14:21:21
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arczi" <n...@...please> napisał w wiadomości

    > Umiesz czytać? Oba porównywane zdjęcia wykonane są z tymi samymi
    > parametrami ekspozycji. ISO 400, f/5.6, 1/32 s. Gdzie masz tu miejsce do
> [...]

    A jak się ustawia te 1/32s?
    pzdr.
    Krzychu

  • 18. Data: 2009-06-06 14:24:40
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 6 Cze, 15:19, j...@u...at wrote:

    > wybacz  , ale ze sposobu w jaki stawiasz pytania , czy tez cokolwiek
    > oznajmiasz  wynika , ze masz spore braki w wiedzy na temat pracy ttl i
    > rodzajow pomiaru TTL

    Janie, naprawde czytaj uwaznie... Co ma tu do rzeczy pomiar swiatla,
    skoro w obydwu aparatach RECZNIE ustawiasz w IDENTYCZNA ekspozycje -
    czas, przyslone, czulosc... Roznice w pomiarze swiatla wplyna jedynie
    wyglad drabinek.

  • 19. Data: 2009-06-06 16:28:26
    Od: j...@u...at

    On 6 Jun., 16:24, thearti <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > skoro w obydwu aparatach RECZNIE ustawiasz w IDENTYCZNA ekspozycje -
    > czas, przyslone, czulosc... Roznice w pomiarze swiatla wplyna jedynie

    przeczytalem jeszcze raz uwaznie cytuje :

    "Przy tych samych ustawieniach z piatki sa mniej naświetlone
    przysłona, czas i iso to samo

    co o tym mysleć?
    "

    nie ma wskazowki iz dokonano ustawienia manualnie .

    zrozumialem w ten sposob ze dokonano zdjecia jednym aparatem w oparciu
    o pomiar swiatla aparatu -czyli TTL

    dokonano zdjecia drugim aparatem w oparciu o pomiar TTL

    w obu przypadkach te same wskazania czasu i przyslony a rozna
    jasnosc zdjecia.
    cos takiego jest mozliwe np jesli obszar pomiaru TTL w jednym aparacie
    nie pokrywa sie dokladnie z obszarem pomiaru TTL w drugim aparacie a
    motyw nie jest tonalnie homogenny..

    ale i przyczyn moze byc wiecej .

    jesli nastawien dokonano manualnie bez pomiaru TTL to nic nie mozna
    wnosic oczywiscie o pracy ukladu pomiarowego. Ale takiej wskazowki
    nie ma.

    Brak tez informacji , czy jasnosc zdjec oceniania na podstawie jpegow
    z aparatu , czy tez na podstwie wolania RAW . W jakim programie ? ?
    Pytanie czy oba pliki z 5d i 50d wywolarka RAW traktuje tak samo ?

    W takim przypadku przyczyny przyczyn moze byc wiele :
    szukalabym w nieco innym nastawieniu czulosci matrycy , lub kto wie
    moze w wywolarce RAW , gdyz raw konwerter jakos tam zaklada czulosc
    matrycy . .

    Z tego co czytalem wynika ze producenci nie koniecznie scisle tego
    przegladaja , tzn ponoc odchylki sa wcale nie male.

    A moze precyzja dzialania migawki i przyslony w obu aparatach ?
    trudno powiedziec.

    XXX

  • 20. Data: 2009-06-06 16:52:19
    Od: j...@u...at

    On 6 Jun., 18:28, j...@u...at wrote:

> [...]
    > o pomiar swiatla aparatu -czyli  TTL
    >
    > dokonano zdjecia drugim aparatem w oparciu o pomiar TTL

    wlasciwie po chwili zastanowienia dochodze do wniosku , jesli czas
    przyslona zostaly wybrane rzeczywiscie recznie bez stosowania
    automatyki czyli wczystko w trybie M to bledu doszukiwalbym sie w
    dokladnosci mechanizmow wykonawczych . glownie migawki.
    spodziewam sie na podstawie pomiarow z przeszlosci rzeczywistych
    czasow otwarcia migawek , ze w tych elektormechanicznych migawkach
    odchylki od czasow nominalnych sa dosyc spore., Dopiero w ukladzie
    TTl automatyka dba o odpowiednio dokladny czas otwarcia.

    Kto wie moze to jedna z mozliwych przyczyn ?

    XXX