  • 1. Data: 2009-06-05 20:54:37
    Temat: porownanie zdjec z canona 5d mII i 50d
    Od: "iREK" <m...@i...pl>

    Witam!

    Przy tych samych ustawieniach z piatki sa mniej naświetlone
    przysłona, czas i iso to samo
    co o tym mysleć?

    ir

  • 2. Data: 2009-06-05 21:21:54
    Temat: Re: porownanie zdjec z canona 5d mII i 50d
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Użytkownik "iREK" napisał
    > Przy tych samych ustawieniach z piatki sa mniej naświetlone
    > przysłona, czas i iso to samo
    > co o tym mysleć?
    że były inne warunki w czasie robienia zdjęć? ;)
    MSPANC

    pzdr
    Tomek

  • 3. Data: 2009-06-05 21:23:11
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-06-05 22:54, iREK wrote:
    > Przy tych samych ustawieniach z piatki sa mniej naświetlone
    > przysłona, czas i iso to samo
    > co o tym mysleć?

    Jakie ISO, obiektyw (może dwa różne?), co porównujesz (jeśli RAW, to w
    czym wywoływane?) i ile to jest ,,mniej"?

    Arczi

  • 4. Data: 2009-06-05 21:49:42
    Od: "iREK" <m...@i...pl>

    > Jakie ISO, obiektyw (może dwa różne?), co porównujesz (jeśli RAW, to w
    > czym wywoływane?) i ile to jest "mniej"?
    --------------------
    iso 400
    f 5,6
    t 1/32s

    50d z 17-40L
    5d z 24-105L

    swiatlo stałe, sztuczne

    pozdr
    ir

  • 5. Data: 2009-06-05 22:00:25
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-06-05 23:49, iREK wrote:
    > --------------------
    > iso 400
    >
    > 50d z 17-40L
    > 5d z 24-105L
    >
    > swiatlo stałe, sztuczne

    Nie odpowiedziałeś na dwa pytania.

    Arczi

  • 6. Data: 2009-06-05 22:09:21
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    iREK wrote:
    > Witam!
    > Przy tych samych ustawieniach z piatki sa mniej naświetlone
    > przysłona, czas i iso to samo
    > co o tym mysleć?

    Obiektyw który ma f/5.6 niekoniecznie wpuszcza dokładnie tyle światła ile
    to by wynikało z cyferek. Liczba soczewek ma niemałe znaczenie - mogą
    odbijać lub tłumić jakąś część światła. Szczególnie stare konstrukcje mimo
    sporego otworu nie transmitowały tyle światła ile by mogły.

    Druga sprawa - producent sobie oznacza, że jakieś iso to iso ileś. Może to
    realnie być mniej lub więcej. Różnice są spore. Dodatkowo modne jest
    naświetlanie na światła i wyciąganie z cieni - wiele innych.

    Co jest jeszcze nieidealne? migawka! Różnice w powtarzalności i czasach
    również mogą być pomiędzy różnymi modelami, a nawet egzemplarzami. Myli
    się ten kto uważa, że 1/1000 sekundy to dokładnie tyle w migawce. Jest to
    1/1021 np ale częściej bywa, że nawet 1/1100s.

    Kolejna sprawa to już właśnie samo wywołanie - różne są algorytmy - do jpg
    mogą iść różnie poustawiane pliki. Tu też masz część manewru.

    Jak to wszystko zsumujesz może Ci wyjść rozbieżność sięgająca 1-2EV nawet.
    Często nie znaczy to, że dwa egzemplarze są skopane - jeden po prostu robi
    np z wyższym iso i dłuższym czasem migawki. Zdjęcie więc jest deko
    bardziej zaszumione i szybciej będzie widać poruszenie. Oczywiście
    obiektyw to już inna para kaloszy.

    Tak czy inaczej nie ma co się przejmować takimi rozbieżnościami za bardzo.
    Są, były i będą zawsze. Sens porównywania nawet podobnych konstrukcji jest
    tu dość mały bo po prostu bardzo łatwo palnąć głupimi wnioskami. Bez
    odpowiednich testów niestety to gruszki do jabłek ;)

    d.

  • 7. Data: 2009-06-05 22:09:50
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "iREK" napisał
    > Przy tych samych ustawieniach z piatki sa mniej naświetlone
    > przysłona, czas i iso to samo
    > co o tym mysleć?

    Może tyle, że ISO400 w 50D to ISO306, a w 5d ISO285 ?
    Przynajmniej na www.dxomark.com/ tak im wyszło.
    Iso isu nierówne ; )

    adam

  • 8. Data: 2009-06-06 05:59:28
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Żeby dało się zauważyć różnice w jasności obrazu
    naświetlenie musi się różnić co najmniej 1/3 przesłony.

    Myślę, że w tym przypadku to mogłaby to być różnica w czułości matrycy
    lub inna interpretacja obrazu przez program aparatu przed zapisaniem do
    rawa.

    Jednak chyba winowajcą jest ten punkt:
    "50d z 17-40L
    5d z 24-105L"

    Spróbuj zamienić obiektywy na puszkach i myślę, że wyniki będą odwrotne.
    Obiektywy mają podane inne faktyczne jasności niż deklarowane.
    Także inne ogniskowe. Zwłaszcza obiektywy typu zoom.

  • 9. Data: 2009-06-06 07:42:13
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@o...pl>

    Użytkownik "iREK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Przy tych samych ustawieniach z piatki sa mniej naświetlone
    > przysłona, czas i iso to samo
    > co o tym mysleć?

    to ze na 5D jako FF, widoczna jest zawsze o wiele większa winieta,
    co "na oko" wydaje się - mniejszym naświetleniem

    --
    Krzysztof Sordyl
    KS STUDIO

  • 10. Data: 2009-06-06 09:43:05
    Od: j...@u...at

    On 5 Jun., 22:54, "iREK" <m...@i...pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > Przy tych samych ustawieniach z piatki sa mniej naświetlone
    > przysłona, czas i iso to samo
    > co o tym mysleć?
    >
    > ir

    nie moge porownac gdyz nie mam 5d a jedynie 50d
    i odnosze wrazenie w odniesieniu do innych aparatow , ktore mam , ze
    50 d naswietla jakby nieco obficiej , leciutko jasniej .
    to sie miesci w granicach tolerancji naswietlania - ale jasniej jest.

    z tym ze akurat tym bym sie wogole nie przejmowal , jesli naswietlenie
    z ktoregos z wyminionych aparatow bardziej Ci odpowiada , wowczas w
    drugim wprowadzilbym stala korekte .

    Nie sadze , zeby to byla sprawa obiektywow. To jest pomiar ttl i
    uwzglednia rzeczywiste swiatlo padajace przez obiektyw na elememn
    swiatloiczuly. Sadze ze to jest sprawa regulacji automatyki w
    aparacie.
    I w cyfrze z etego co widze w roznych testach to zupelnie normalne
    zjawisko , ze jeden aparat ten sam motyw oddaje ciut jasniej niz
    drugi aparat.

    ale gdybys chcial wyjasnic przyczyne , to trzebaby sfotografowac te
    sama jednolicie szara plaszczyzne.

    jesli roznice wystapia to jest to kwestia regulacji swiatlomierza
    jesli nie wystapia , to jest to kwestia sposobu pomiaru TTl ,
    przeciez przy takim samym sposobie nie musza obejmowac obydwa aparaty
    idealnie tej samej powierzchni.