  • Data: 2009-11-19 18:02:56
    Temat: Re: porównanie dysków ATA
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:
    > Dane z programu Everest:
    > jeden większy 160 GB. Informacja:
    > ST3160812A (160 GB, IDE)
    > drugi mniejszy 120 GB. Informacja:
    > Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
    > trzeci jeszcze mniejszy (miał być na system opracyjny)
    > Dysk fizyczny ST340824A (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
    >
    > Kóry dysk wybrać jako dysk dla Windows MX7?

    Największy. Jeśli to nie ma być supermaszyna o szczytowej wydajności, a
    skoro dobierasz stare komponenty, to znaczy że nie. W jakąś mityczną
    szybkość odchudzanych windowsów też specjalnie nie wierz, chyba że to jest
    200 MHz czy 128 MB RAM. Jeśli liczby te są 5-krotnie większe, to różnicy nie
    odczujesz.

    Lepiej dołóż RAM-u ile w płytę wlezie, a nie zachwycaj się że okastrowany
    system po starcie zajmuje o caałe 50 MB mniej.

    > Ten 160 GB wydaje się chyba być starszym, choć na obudowie ma
    > Segate Barracuda 7200 rpm.
    > Co jest ważniejsze, czy te obroty czy ATA100 ew. 133??

    Raczej obroty. Ale tak czy inaczej, rakiety z tego nigdy nie zrobisz, więc
    idź na ilość.

    > Czy znacie sposobność, aby programem windowsowym
    > sprawdzić czy są bad sectors? Robiłem skanowanie, ale nigdzie
    > nie mogę dojść do raportu.

    Jak się skanowanie kończy, to na oknie o tym informującym trzeba wybrać
    pokaż szczegóły. Przynajmniej pod Vistą.

    Inny sposób, to odpal w konsoli

    chkdsk c:

    wykona (pobieżne) skanowanie, a na koniec wyświetli statystyki. Jeśli
    wcześniejsze pełne skanowanie wykryło bad sectory, to będzie o nich mowa.

    --
    Azarien