  • Data: 2009-11-22 22:23:30
    Temat: Re: porównanie dysków ATA
    Od: "MC" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:he3vue$r77$1@inews.gazeta.pl...
    > Dane z programu Everest:
    > jeden większy 160 GB. Informacja:
    > ST3160812A (160 GB, IDE)
    > drugi mniejszy 120 GB. Informacja:
    > Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
    > trzeci jeszcze mniejszy (miał być na system opracyjny)
    > Dysk fizyczny ST340824A (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)

    Bez problemu można zmierzyć wydajność dysków i nie wybierać w ciemno
    posługując się liczbą obrotów czy wersją interfejsu. Na przykład programem
    HD Tune, który przez jakiś czas jest darmowy. Do jednego testu trzech dysków
    wystarczy.

    > Czy znacie sposobność, aby programem windowsowym
    > sprawdzić czy są bad sectors? Robiłem skanowanie, ale nigdzie
    > nie mogę dojść do raportu. Może jakiś inny darmowy
    > mały program do tego celu?

    Bardzo dobrych narzędzi do testowania stanu dysku dostarczają producenci.