  • Data: 2021-01-13 20:32:51
    Temat: Re: pora na nieRyzena.
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 13 Jan 2021 20:00:51 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rtng13$78j$1@dont-email.me>
    od ToMasz <t...@p...fm.com.pl> :

    >i wartość poleasingowca została przekroczona.
    >(...)
    >i poczucie bezsilności jak Ci ten "tera" padnie bez ostrzeżenia. Tym
    >bardziej ze to jest dysk TLC

    Ten Smoka dysk to nie TLC tylko QLC(ma spory cache pSLC), może nie jest to jakimś
    demon
    szybkości, ale jest tani i ma 5 lat gwarancji.
    No i właśnie, jak padnie dysk w składaku z Allegro czy jakimś poleasingowcu, to co
    robisz
    dalej? Odsyłasz sam dysk czy całość do naprawy, bo komputer plombowany, a gwarancja
    dotyczy CAŁEGO komputera i sprzedawca samego dysku nie weźmie?
    Smok sobie zakłada nowy dysk, instaluje system i pracuje dalej czekając na wymianę.

    >mnie talerzowy hdd przeżył dwa ssd, patrz moje posty, grupa linux, nie
    >dalej niż tydzień temu

    Ten twój dysk nie wygląda na uszkodzony, pisałem na innej grupie co można zrobić, ale
    skoro masz same przechodzone trupy, znaczy się poleasingowce, to postawienie diagnozy
    może być dość trudne:

    199 UDMA_CRC_Error_Count -O--CK 100 100 000 - 59

    To by wskazywało na kabel lub wadliwy port SATA, przepiąć na inny port, wymienić
    kabel
    SATA i może zasilający.

    Przepraszam, ale zaczyna mnie irytować to wciskanie trupiarni, znaczy się
    poleasingowców
    lub składaków z szemranych firm człowiekowi, który chce nówki z oddzielnymi
    gwarancjami