  • 11. Data: 2011-08-28 12:29:10
    Temat: Re: ponoć ciekawosc to 1szy krok....
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sat, 27 Aug 2011 19:41:52 +0200, adamschodowy <a...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "KiloSierra" <f...@1...pl> napisał w wiadomości
    >
    > rozładuj, jak nie będzie zgromadzonej energii to i nic nie wybuchnie

    Poza tym, że energia może się wydzielić w reakcji chemicznej, np.
    przy kontakcie zawartości akumulatora z powietrzem.

    Na przykład granat... Nie ma napięcia, nawet rozładowywać
    nie trzeba. Nie wybuchnie?

  • 12. Data: 2011-08-28 13:12:49
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

> [...]
    > grozi to czyms? jakas niebezpieczna chemia? potencjalny samozaplon...
    > gwałtowna dehermetyzacja z wyciekiem radioaktywnym ;)

    Potwierdź , czy zgodne z rzeczywistością
    dane zawiera strona wikipedii :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery
    Zastosowanie właściwe akumulatora Li-ion .
    http://www.samochodyelektryczne.org/tesla_roadster.h
    tm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster
    No i jeszcze pytanko - akumulator padł ze starości,
    czy może ze złej ekspolatacji , lub wady fabrycznej ?
    http://www.mpoweruk.com/failure_modes.htm
    Bo może coś z ładowaniem jest nie tak i nowy
    też za chwilę będzie tak samo wyglądać :-)

    --
    SP4OLN

  • 13. Data: 2011-08-28 17:01:42
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Stachura" <k...@p...onet.eu> napisał w wiadomości

    > Poza tym, że energia może się wydzielić w reakcji chemicznej, np.
    > przy kontakcie zawartości akumulatora z powietrzem.
    >
    > Na przykład granat... Nie ma napięcia, nawet rozładowywać
    > nie trzeba. Nie wybuchnie?

    sugeruję analogię z wulkanem, bardziej efektowna :)

    chyba tu kiedys pisalem o zapłoni epakietu 900mAh - ok. 15tys J czyli mocny
    pocisk karabinowy

  • 14. Data: 2011-08-28 19:22:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 12:57:37 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Chlorek_tionylu

    Ale tu nie ma rozdzialu Safety.

    J,

  • 15. Data: 2011-08-28 19:54:05
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 21:22:59 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale tu nie ma rozdzialu Safety.
    >
    > J,

    Po prawej masz panel "Niebezpieczeństwa", kliknij "pokaż", będzie kwadrat
    oznaczeń ryzyka, między innymi: "Bardzo krótki kontakt może spowodować
    śmierć lub poważne zatrucie."

    --
    GLaF

  • 16. Data: 2011-08-29 13:30:09
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    > ... na wszelki wypadek, gdyby się mało efektownie paliło.

    Lit się przechowuje w nafcie. Oczywiście jeszcze przed samozapłonem ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 17. Data: 2011-08-29 13:46:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Kurczyk napisał:

    > Lit się przechowuje w nafcie. Oczywiście jeszcze przed samozapłonem ;-)

    To nie takie proste z tą naftą. Na sód i potas nafta dobra. Ale lit
    ma od nafty dużo mniejszą gęstość, więc pływa po powierzchni. Tak czy
    inaczej, przydatność słoika z naftą (w celach innych niż podsycanie
    ognia) jest w tym przypadku niewielka.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2011-09-15 10:14:02
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 11/08/27 19:41, adamschodowy pisze:

    > rozładuj, jak nie będzie zgromadzonej energii to i nic nie wybuchnie
    > modelarskie pakiety po rozpruciu mają b.ładny zapach

    otworzyłem....
    faktycznie ładnie pachnie !! :D:D

  • 19. Data: 2011-09-15 10:17:37
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 11/08/28 15:12, SP4OLN pisze:
    > No i jeszcze pytanko - akumulator padł ze starości,
    > czy może ze złej ekspolatacji , lub wady fabrycznej ?

    3 letnie ogniwo.... starosc
    dlugo pracowal zacnie.. ale jakies pol roku temu lawinowo stracilo pojemnosc
    z dnia na dzien praktycznie - przestalo starczac nawet na jedna rozmowe
    Nokia BP-6MT