-
11. Data: 2012-04-05 20:01:16
Temat: Re: pomysly na programy
Od: barkoasdaswiak <d...@d...pl>
W dniu 2012-04-05 13:37, Kacper Brodzki pisze:
> Witam!
>
> Od pewnego czasu zmagam się z nudą ucząc się nowych technik, które
> mają sprawić, że mój kod będzie lepszy. A więc czytam różne dobre
> zwyczaje, testy jednostkowe etc.
> Jednak ile można uczyć się wciąż, nie mogąc nigdzie zastosować tej
> wiedzy? I tu zwracam się do was drodzy internauci-programiści:
> potrzebuję pomysłów(raczej realnych ;))
> Liczę na waszą kreatywność, ponieważ ja już tu z nudy umieram.
>
> Pozdrawiam, Assa
niby pomysl sa za free i nic nie warte bez wykonania
ale nie bralbym tego na serio
pomysl ktory mozna szczegolnie w polsce przekluc na zysk monetarny....
to jest sztuka, ludzie u nas to glupie sa i placic za wytwor
niematerialny nie beda chyba ze nie da sie ukrasc ... niestety nawet jak
cena bedzie oscylowala w okolicach jednego piwa z biedronki to i tak
bedzie to dla nich ujma wydac na program ... a gdy 1/milion wyda to badz
pewien ze bedzie marudzil na wszystko i darl jape ze no przeciez wydal
pieniadze i liczy teraz na to ze mu ow program zrobi laske conajmniej.
zrob sobie startup ... zobacz co ludzie zlecaja w sieci do roboty i to
zrob postaw za grosze i moze sie uda
-
12. Data: 2012-04-05 20:02:33
Temat: Re: pomysly na programy
Od: Tomek Banach <b...@b...org>
On 2012-04-05 13:37, Kacper Brodzki wrote:
> Witam!
>
> Od pewnego czasu zmagam się z nudą ucząc się nowych technik, które
> mają sprawić, że mój kod będzie lepszy. A więc czytam różne dobre
> zwyczaje, testy jednostkowe etc.
> Jednak ile można uczyć się wciąż, nie mogąc nigdzie zastosować tej
> wiedzy? I tu zwracam się do was drodzy internauci-programiści:
> potrzebuję pomysłów(raczej realnych ;))
> Liczę na waszą kreatywność, ponieważ ja już tu z nudy umieram.
Czyli potrzebujesz serwisu który łączy znudzonych programistów z
pomysłodawcami - nie ma takiego hmm to może go napisać ?? :)
--
Tomek
-
13. Data: 2012-04-05 21:12:40
Temat: Re: pomysly na programy
Od: " " <f...@g...pl>
Kacper Brodzki <k...@g...com> napisał(a):
> Witam!
>
> Od pewnego czasu zmagam si=EA z nud=B1 ucz=B1c si=EA nowych technik, kt=F3r=
> e
> maj=B1 sprawi=E6, =BFe m=F3j kod b=EAdzie lepszy. A wi=EAc czytam r=F3=BFne=
> dobre
> zwyczaje, testy jednostkowe etc.
> Jednak ile mo=BFna uczy=E6 si=EA wci=B1=BF, nie mog=B1c nigdzie zastosowa=
> =E6 tej
> wiedzy? I tu zwracam si=EA do was drodzy internauci-programi=B6ci:
> potrzebuj=EA pomys=B3=F3w(raczej realnych ;))
> Licz=EA na wasz=B1 kreatywno=B6=E6, poniewa=BF ja ju=BF tu z nudy umieram.
>
[w sumie pytanie jest dosyc dobre]
przychylilbym sie do zdania ze to nie pomysl jest problemem,
problemem jest umiejetnosc porządnego wykonania owegoż
np moglbym chciac zrobic pare aplikacji dzwiękowych (nap
prosty program do tworzenia utworów z dzwiekow syntetycznych
czy sampli) - potrzebuje rozcykać najpierw jak robić porządnie
(zeby nie bylo jakichs znieksztalcen opoznien zeby to lekko i
czysto dzialalo) dzwięk pod winda i na nim operacje
- najpierw trzebeby sie tego nauczyc zbudowac sobie maly
frameweork z dzialajacych w zadawalajacy sposob funkcji
polapac sie co ogolnie mozna zrobic i jak to sie robi
o ile sie sobie wypracowalo takie frameworki to koncepcja
zrobienia czegos na nich jest juz znacznie blizsza
- przynajmniej ja tak to widze, zasadniczo moze to byc widzenie
byc moze nawet dosyc bledne ele mnie dotyczy, nap
powiedzmy ze chcialbym napisac asembler (x86/win), nie
bardzo widze mozliwosc napisania tego 'bezposrednio',
najpierw musialbym zbudowac sobie framework ('budowanie'
polegaloby to na obczajaniu co jest potrzebne jako
baza (p czytaniu papierow nt formatu pe czy plikow obj,
zestwow komend prockow itd) i ew dopracowaniu sie
paru bazowych funkcji - dopiero po tym (o ile osiagnalbym
'satysfakcje' z pierwszej fazy ) mozna sie brac za pisanie
na podbudowie tego samego juz programu
niestety jjest to w cholere roboty itd, obecnie przykrecilem
w dol zarowno dzwiek jak i siec oraz temat asemblera itp,
buduje sobie tylko osobisty framework do grafiki 2d
(i to kosztowalo sporo roboty i nauki) na jego bazie
ew moglbym napisac dopiero jakies juz konkretne aplikacje
gry albo programy uzytkowe (programy uzytkowe wydaja sie
latwiejsze do napisania), nap program do malowania, albo
prosty program do tworzenia animacji (zapisujacy klatki
do atlasu ktore pozniej moglbym uzywac jako animowane
postaci w gierkach itp)
tak ze pierwszym krokiem jest mz opracowanie sobie tekiego
'frameworka' dla danej dziedziny - czy to dzwiek czy siec itd
- wymaga troche pisania a jeszcze wiecej nauki;
byc moze ktos kto uzywa bardziej wysokopoziomowych
gotowych api moze ta fazę odwalic troche szybciej ale
trudno powiedziec bo nauczenie sie obslugi zlozonego api
tez nie jest takie szybkie
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
14. Data: 2012-04-05 21:17:38
Temat: Re: pomysly na programy
Od: qwak <q...@w...pl>
W dniu 05.04.2012 13:37, Kacper Brodzki pisze:
> potrzebuję pomysłów(raczej realnych ;))
> Liczę na waszą kreatywność, ponieważ ja już tu z nudy umieram.
Napisz jakąś grę. Przyjemnie się piszę i użytkowników na pewno znajdziesz.
Alternatywą jest przyłączenie się do jednego z wielu projektów
open-source. Przeżyj sobie:
http://sourceforge.net/
https://github.com/
...
--
Piotr Beling - http://qwak.w8.pl http://warcaby.w8.pl http://bcalc.w8.pl
http://kiedygdzie.co
-
15. Data: 2012-04-05 23:13:51
Temat: Re: pomysly na programy
Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
On 2012-04-05, Kacper Brodzki <k...@g...com> wrote:
> Skoro o pomysły tak trudno, to może warto tutaj je zapisać?
> To co na razie udało mi się wymyślić:
> -System zarządzania wersją,
git? Mercurial? SVN? RCS? Czy coś innego masz na myśli?
> -interpreter wraz z językiem
Python, Lua czy inny JavaScript?
Słabo u ciebie z pomysłami. Ja na mam swoich czekających na realizację
kilkanaście, choćby przepisanie brokera XML-RPC w C albo multiplekser
połączenia, takoż do przepisania (tym razem w Erlangu).
--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot
-
16. Data: 2012-04-05 23:15:22
Temat: Re: pomysly na programy
Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
On 2012-04-05, Tomek Banach <b...@b...org> wrote:
> On 2012-04-05 13:37, Kacper Brodzki wrote:
>> Witam!
>>
>> Od pewnego czasu zmagam się z nudą ucząc się nowych technik, które
>> mają sprawić, że mój kod będzie lepszy. A więc czytam różne dobre
>> zwyczaje, testy jednostkowe etc.
>> Jednak ile można uczyć się wciąż, nie mogąc nigdzie zastosować tej
>> wiedzy? I tu zwracam się do was drodzy internauci-programiści:
>> potrzebuję pomysłów(raczej realnych ;))
>> Liczę na waszą kreatywność, ponieważ ja już tu z nudy umieram.
>
>
> Czyli potrzebujesz serwisu który łączy znudzonych programistów z
> pomysłodawcami - nie ma takiego hmm to może go napisać ?? :)
...albo poszukać w sieci.
--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot
-
17. Data: 2012-04-06 00:44:41
Temat: Re: pomysly na programy
Od: "yamma" <y...@w...pl>
Kacper Brodzki wrote:
> Witam!
>
> Od pewnego czasu zmagam się z nudą ucząc się nowych technik, które
> mają sprawić, że mój kod będzie lepszy. A więc czytam różne dobre
> zwyczaje, testy jednostkowe etc.
> Jednak ile można uczyć się wciąż, nie mogąc nigdzie zastosować tej
> wiedzy? I tu zwracam się do was drodzy internauci-programiści:
> potrzebuję pomysłów(raczej realnych ;))
> Liczę na waszą kreatywność, ponieważ ja już tu z nudy umieram.
Mhm. Tylko, żeby to nie skończyło się tak jak z moimi pomysłami. Leżą na
moim dysku w liczbie tak ok. kilkunastu a poziom realizacji każdego z nich
nie przekracza 50%. Po prostu nie ma czasu a czasami ochoty.
yamma
-
18. Data: 2012-04-06 00:46:51
Temat: Re: pomysly na programy
Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
On 05/04/2012 22:15, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
> On 2012-04-05, Tomek Banach<b...@b...org> wrote:
>> On 2012-04-05 13:37, Kacper Brodzki wrote:
>>> Liczę na waszą kreatywność, ponieważ ja już tu z nudy umieram.
>>
>> Czyli potrzebujesz serwisu który łączy znudzonych programistów z
>> pomysłodawcami - nie ma takiego hmm to może go napisać ?? :)
>
> ...albo poszukać w sieci.
Jest takie coś jak topcoder. Podobno nawet pieniądze można za to dostać.
-
19. Data: 2012-04-06 06:18:31
Temat: Re: pomysly na programy
Od: " M.M." <m...@g...pl>
yamma <y...@w...pl> napisał(a):
> Kacper Brodzki wrote:
> > Witam!
> >
> > Od pewnego czasu zmagam się z nudą ucząc się nowych technik, które
> > mają sprawić, że mój kod będzie lepszy. A więc czytam różne dobre
> > zwyczaje, testy jednostkowe etc.
> > Jednak ile można uczyć się wciąż, nie mogąc nigdzie zastosować tej
> > wiedzy? I tu zwracam się do was drodzy internauci-programiści:
> > potrzebuję pomysłów(raczej realnych ;))
> > Liczę na waszą kreatywność, ponieważ ja już tu z nudy umieram.
>
> Mhm. Tylko, żeby to nie skończyło się tak jak z moimi pomysłami. Leżą na
> moim dysku w liczbie tak ok. kilkunastu a poziom realizacji każdego z nich
> nie przekracza 50%. Po prostu nie ma czasu a czasami ochoty.
> yamma
Aby chociaż średnio ciekawy i średnio ambitny projekt zaczął
jako tako działać i miał wygodny/przyjemny interfejs, to trzeba nawet w
wysokopoziomowym języku wklepać ze 2MB kodu obdartego z komentarzy. Czasami
nie sposób od razu dojść do rozwiązania, po drodze trzeba zrobić kilka
głupot, więc wliczając kod skasowany robi się 4MB. Ciekawe rzeczy to
się robi w większych zespołach, samemu to jest rzeźba przez długie
miesiące i nic dziwnego że potem leżą niedokończone projekty.
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
20. Data: 2012-04-06 09:23:22
Temat: Re: pomysly na programy
Od: " kenobi" <f...@g...pl>
<f...@g...pl> napisał(a):
> Kacper Brodzki <k...@g...com> napisał(a):
>
> > Witam!
> >
> > Od pewnego czasu zmagam si=EA z nud=B1 ucz=B1c si=EA nowych technik,
kt=F3r=
> > e
> > maj=B1 sprawi=E6, =BFe m=F3j kod b=EAdzie lepszy. A wi=EAc czytam
r=F3=BFne=
> > dobre
> > zwyczaje, testy jednostkowe etc.
> > Jednak ile mo=BFna uczy=E6 si=EA wci=B1=BF, nie mog=B1c nigdzie zastosowa=
> > =E6 tej
> > wiedzy? I tu zwracam si=EA do was drodzy internauci-programi=B6ci:
> > potrzebuj=EA pomys=B3=F3w(raczej realnych ;))
> > Licz=EA na wasz=B1 kreatywno=B6=E6, poniewa=BF ja ju=BF tu z nudy umieram.
> >
>
> [w sumie pytanie jest dosyc dobre]
> przychylilbym sie do zdania ze to nie pomysl jest problemem,
> problemem jest umiejetnosc porządnego wykonania owegoż
>
> np moglbym chciac zrobic pare aplikacji dzwiękowych (nap
> prosty program do tworzenia utworów z dzwiekow syntetycznych
> czy sampli) - potrzebuje rozcykać najpierw jak robić porządnie
> (zeby nie bylo jakichs znieksztalcen opoznien zeby to lekko i
> czysto dzialalo) dzwięk pod winda i na nim operacje
>
> - najpierw trzebeby sie tego nauczyc zbudowac sobie maly
> frameweork z dzialajacych w zadawalajacy sposob funkcji
> polapac sie co ogolnie mozna zrobic i jak to sie robi
>
> o ile sie sobie wypracowalo takie frameworki to koncepcja
> zrobienia czegos na nich jest juz znacznie blizsza
> - przynajmniej ja tak to widze, zasadniczo moze to byc widzenie
> byc moze nawet dosyc bledne ele mnie dotyczy, nap
> powiedzmy ze chcialbym napisac asembler (x86/win), nie
> bardzo widze mozliwosc napisania tego 'bezposrednio',
> najpierw musialbym zbudowac sobie framework ('budowanie'
> polegaloby to na obczajaniu co jest potrzebne jako
> baza (p czytaniu papierow nt formatu pe czy plikow obj,
> zestwow komend prockow itd) i ew dopracowaniu sie
> paru bazowych funkcji - dopiero po tym (o ile osiagnalbym
> 'satysfakcje' z pierwszej fazy ) mozna sie brac za pisanie
> na podbudowie tego samego juz programu
>
> niestety jjest to w cholere roboty itd, obecnie przykrecilem
> w dol zarowno dzwiek jak i siec oraz temat asemblera itp,
> buduje sobie tylko osobisty framework do grafiki 2d
> (i to kosztowalo sporo roboty i nauki) na jego bazie
> ew moglbym napisac dopiero jakies juz konkretne aplikacje
> gry albo programy uzytkowe (programy uzytkowe wydaja sie
> latwiejsze do napisania), nap program do malowania, albo
> prosty program do tworzenia animacji (zapisujacy klatki
> do atlasu ktore pozniej moglbym uzywac jako animowane
> postaci w gierkach itp)
>
> tak ze pierwszym krokiem jest mz opracowanie sobie tekiego
> 'frameworka' dla danej dziedziny - czy to dzwiek czy siec itd
> - wymaga troche pisania a jeszcze wiecej nauki;
> byc moze ktos kto uzywa bardziej wysokopoziomowych
> gotowych api moze ta fazę odwalic troche szybciej ale
> trudno powiedziec bo nauczenie sie obslugi zlozonego api
> tez nie jest takie szybkie
>
ja na przyklad jestem na dzis dosyc w pewnym sensie zadowolony
ze swojego malego frameworka do inputu i grafiki 2d pod winapi
mam np takie pliki
audio.c
draw.blitter.c
draw.prymitives.c // lines quads circles
draw.sprites.c // z rotafcją
draw.fonts.c
gl.setup.c // alternatywnie ogl
gl.textures.c
wnd.main.c
wnd.proc.c
wnd.idle.c // idle loop (petla zizycznie)
wnd.events.c
lib.utils.tiny.c
side.qpc.c // query performace counter
side.log.c
side.info.c // odpytywanie systemu
loop.c // petla logicznie
loop.gl // wersja petli pod ogla
loop.hud.c // globalny hud z info o czasach itp
[dzis przerobilem nazwy na kropki bo wczesniej mialem kreski
i nie wiem czy to sie sprawdzi]
jest to proste i niedokonczone (np nie mam zrobionych dobrze
fontow i prymitywow, audio ledwie zaczete i defakto nie dziala itp)
ale dopiero po wykonaniu takiego frameworka mozna bardziej
realnie rozmyslac nad uruchomieniem jakichs pomyslow -
podobne kawalki nalezalo by opracowac dla dzwieku fizyki i sieci
no ale jest to troche roboty
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/