  • 81. Data: 2020-09-07 11:49:53
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 7.09.2020 o 00:16, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Jak pozwoliłem sobie na pisownię nazwiska koleżanki Koenig z umlautem,
    > to się strasznie obraziła.

    Nazwisko to nazwisko - tu zasad ortografii i de-transkrypcji się
    nie stosuje. To tak jakby poprawiać nazwisko Kóra, albo Skura. Lub
    z Müllera robić Millera, co zresztą robiono w Polsce po II WŚ w ramach
    "denazyfikacji" nazwisk. Przy okazji zmieniano też Ślązakom germańskie
    imiona.

  • 82. Data: 2020-09-07 11:56:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-09-07 o 02:52, J.F. pisze:

    >Ale dobrze, że została taka opcja. Znacznie wygodniej
    >mi wstawić ue/ae/oe/ss niż przeskoczyć na inna klawiaturę/kodowanie.

    Niemiec zrozumie. Czy zrozumie niemiecki komputer, to juz nie
    obiecuje.

    Ale np google nie rozumie, i Muller i Mueller to inne wyniki.
    Wiki Joachima Loew nie zna itp.

    P.S. Goethe ... no wlasnie, Goethe ...

    https://de.wikipedia.org/wiki/Johann_Wolfgang_von_Go
    ethe

    J.

  • 83. Data: 2020-09-07 12:14:04
    Temat: Re: pomoc.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-07 o 11:42 +0200, cef napisał:
    > Ale to chyba i tak lepiej niż jedna linijka jak u Zenka.

    Sprawa dyskusyjna - zależy od czytnika. Mój np. pięknie zawija takie
    długaśne jedno-linijkowce, więc wyświetlają mi się zupełnie normalnie.
    Nadmiarowych enterów natomiast nie usuwa (no bo skąd ma wiedzieć, czy
    to nie jakiś umyślny zabieg prezentacyjny).

    Mateusz

  • 84. Data: 2020-09-07 12:29:59
    Temat: Re: pomoc drogowa
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2020-09-04 o 08:01, J.F. pisze:
    > jak czlowiekowi stanie auto gdzies w Polsce ... to gdzie szukac pomocy ?
    >
    > Google zostaje, czy bylo se kupic assistanse ?

    No jak stanie to chyba rzeczywiście google, ale jak wypadek/stłuczka to
    masz 100% pewności, że zaraz coś przyjedzie :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 85. Data: 2020-09-07 13:03:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 7 Sep 2020 12:14:04 +0200, Mateusz Viste napisał(a):

    > Sprawa dyskusyjna - zależy od czytnika.

    A co to za cudo, bo się nie przedstawia?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 86. Data: 2020-09-07 13:28:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo prawdziwy internetowy hardcorowiec ma monitor 1080*3840 pikseli i pisze 72 znaki w
    linii ;-)

    -----

  • 87. Data: 2020-09-07 15:30:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-09-07 o 10:10, Mateusz Viste pisze:

    >Owszem kończę czasem zdanie po kropce enterem.
    >Robię to odruchowo po takiej liczbie znaków gdzie mniej więcej
    >czytnik
    sam by zawijał.
    >Coś jak ta wajcha w maszynie do pisania przesuwająca wiersz do góry.
    >Ale tylko czasami coś się z tym później dzieje - tzn u mnie
    >przed wysłaniem i w wysłane wygląda normalnie, tylko
    >coś po drodze formatuje ten tekst i linijki się łamią.
    >Nie rozumiem tego.
    >Jak zrozumiem, to pewnie przestanę to robić.

    Wiekszosc czytnikow (piszników ?) sama łamie linie, jak uzytkownik
    zapomniał.
    Jedne robia to w czasie pisania, inne przy wysyłaniu.
    Ty np dasz enter w 78 kolumnie, a czytnik ustawiony ze po 70 powinien
    zlamac ...

    J.

  • 88. Data: 2020-09-07 15:36:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-07 o 13:03 +0200, Jacek Maciejewski napisał:

    > A co to za cudo, bo się nie przedstawia?

    Od dłuższego czasu używam Claws Mail. Bardzom rad - działa sprawnie,
    stabilnie i generalnie bezproblemowo.

    Kilka lat temu korzystałem z Pan, ale porzuciłem z racji braku
    stabilności. Pan potrafił natomiast zarówno łamać jednolinijkowce, jak
    i sklejać nadmiarowe ENTERY jakimś swoim mądrym algorytmem - ale w tym
    drugim przypadku czasem zdarzało mu się robić głupoty. Mimo to plusik
    za dobre chęci.

    Mateusz

  • 89. Data: 2020-09-07 15:49:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

    >Sprawa dyskusyjna - zależy od czytnika. Mój np. pięknie zawija takie
    >długaśne jedno-linijkowce, więc wyświetlają mi się zupełnie
    >normalnie.

    Przy czytaniu tak, ale jak chcesz Zenkowi wtrącic trzy uwagi w trzech
    różnych miejscach ?

    J.

  • 90. Data: 2020-09-07 16:04:46
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-07 o 15:49 +0200, J.F. napisał:

    > Przy czytaniu tak, ale jak chcesz Zenkowi wtrącic trzy uwagi w trzech
    > różnych miejscach ?

    Przyznam, że nie rozumiem problemu. Kiedy klikam "reply", to mój czytnik
    wyświetla mi zacytowaną wiadomość w wersji ładnie pozawijanej - mogę
    wówczas dosztukować swoje uwagi gdziekolwiek chcę. Być może inne
    czytniki działają w odmienny sposób.

    Mateusz