  • 91. Data: 2020-09-07 20:19:58
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: 4335<8...@i...invalid>

    Frakon w
    <news:rj3kj5$tdr$1@gioia.aioe.org>:

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie na tym rzecz polega , że "tak mu się podoba", tylko spacja
    > podkreśla wyraźnie, ze zdanie jest pytające.

    Ty jesteś tempy CHUJ!
    MUSK tfuj WRUK!?

    --
    'Tom N'

  • 92. Data: 2020-09-07 20:25:57
    Temat: Re: pomoc.
    Od: 1219<3...@i...invalid>

    J.F. w

    > Tak prawde mowiac, to polowe tej ortografii mozna by zlikwdowac bez
    > żalu. Ale polonisci nie pozwolą :-)

    Jesteś niestabilny ( psychicznie ?! ) --" mowiac vs pozwolą"

    --
    'Tom N'

  • 93. Data: 2020-09-08 06:41:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Sep 2020 16:04:46 +0200, Mateusz Viste napisał(a):

    > Przyznam, że nie rozumiem problemu. Kiedy klikam "reply", to mój czytnik
    > wyświetla mi zacytowaną wiadomość w wersji ładnie pozawijanej - mogę
    > wówczas dosztukować swoje uwagi gdziekolwiek chcę. Być może inne
    > czytniki działają w odmienny sposób.

    A moj zostawia oryginal. Ale ma opcje "przeformatuj akapit".

    A jak twoj zawija ... to jak przybedzie cytowan i sie linijki wydluza,
    to sie robi misz-masz.

    J.

  • 94. Data: 2020-09-08 07:30:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-09-07 00:14, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    > Niemcy pozbyli się ligatur, które są raczej (pozornym) uproszczeniem
    > pisowni/kaligrafii. W polskiej typografii też mieliśmy jakieś
    > drobne dziwactwa (właśnie napisałem przez ,,dz" zamiast ,,c") i z nich
    > zrezygnowaliśmy. Niemcom pozostały umlauty (äöü) i ,,ß" ale wymyślili sobie
    > transliterację do łacińskiego i gra.
    I nadal mamy ligatury - tzn. każda porządnie złożona publikacja ich
    używa. A Niemcy to zdaje się z ,,ß" zrezygnowali, tzn. od jakichś 25 lat
    rezygnują.

  • 95. Data: 2020-09-08 08:59:01
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-08 o 07:30 +0200, JDX napisał:
    > A Niemcy to zdaje się z ,,ß" zrezygnowali, tzn. od jakichś 25 lat
    > rezygnują.

    Co prawda nie interesuję się tym krajem, ani języka nie znam mimo
    wieloletniej, przymusowej nauki szkolnej dawno temu - ale z ciekawości
    wpisałem w google jakieś słowa i trafiłem na takie oficjalnie
    wyglądające coś: https://www.bundesregierung.de/breg-de

    Tych ss-znaczków naliczyłem co najmniej kilka, tylko na głównej
    stronie. Widać słabo im idzie ta rezygnacja.

    Tutaj nieco informacji w temacie:
    https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%9F#Usage_in_the_re
    formed_orthography_of_1996

    Wynika z tego, że wcale nie "rezygnują", a po prostu wprowadzili jakieś
    sztywne reguły kiedy ma być "ss" a kiedy "ß". Trochę jak u nas "rz"
    kontra "ż".

    Mateusz

  • 96. Data: 2020-09-08 09:13:11
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-08 o 06:41 +0200, J.F. napisał:

    > A moj zostawia oryginal. Ale ma opcje "przeformatuj akapit".
    >
    > A jak twoj zawija ... to jak przybedzie cytowan i sie linijki wydluza,
    > to sie robi misz-masz.

    Nigdy nie zaobserwowałem miszmaszu, i nie przyszło mi się zastanawiać
    dlaczego. Teraz sprawdziłem - otóż Claws Mail bardzo sprytnie
    re-formatuje długaśne cytaty. Tutaj przykład:

    https://imgpile.com/i/uYstoP

    Fajnie ktoś to wydumał. Na tyle fajnie, że przez wiele lat używania
    tego nie zauważyłem (Clawsa używam do newsów jakoś od kilkunastu
    miesięcy, ale wcześniej długo i intensywnie używałem do maili).

    Mateusz

  • 97. Data: 2020-09-08 09:39:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Sep 2020 09:13:11 +0200, Mateusz Viste napisał(a):

    > otóż Claws Mail bardzo sprytnie
    > re-formatuje długaśne cytaty.

    A dzieje się tak zarówno w oknie w którym czytasz posty jak i w oknie
    edytora odpowiedzi? (40tude nie zawija w edytorze).
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 98. Data: 2020-09-08 10:26:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Beznadzieja.
    Linie powinny być łamane na twardo - czy to oryginał czy cytat - dopiero na końcu
    akapitu, ewentualnie łamane czytnikiem przy
    wysyłaniu, jeżeli twardogłowo ustawimy te 80 czy 72 znaki.

    -----

  • 99. Data: 2020-09-08 10:30:02
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-08 o 09:39 +0200, Jacek Maciejewski napisał:

    > A dzieje się tak zarówno w oknie w którym czytasz posty jak i w oknie
    > edytora odpowiedzi? (40tude nie zawija w edytorze).

    Claws reformatuje cytaty tylko w edytorze. W oknie podglądu tylko je
    zawija (tzn. wizualnie łamie linie do szerokości ekranu). Przy
    odpowiedzi natomiast (edytor) zawija do 70-kilka kolumn i dodaje
    dodatkowe znaczniki '>'.

    Tutaj zawijanie w trybie 'podgląd wiadomości' (długa linia cytatu jest
    złamana, ale nowo powstała linia nie dziedziczy znacznika '>'):
    https://imgpile.com/i/uYcwK8

    A tutaj pełne reformatowanie cytatów w edytorze:
    https://imgpile.com/i/uYcRa3

    Mateusz

  • 100. Data: 2020-09-08 10:39:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Sep 2020 10:30:02 +0200, Mateusz Viste napisał(a):

> [...]
    > https://imgpile.com/i/uYcwK8
    >
    > A tutaj pełne reformatowanie cytatów w edytorze:

    Hmmm, to jest fajne :) Szkoda że nie ma takiego czy podobnego ficzera w
    40tude (albo nie wiem gdzie włączyć). Przekopałem parę razy opcje
    edytora i niiic... Może jakiś skrypt by pomógł. Ale i tak 40tude rulez!
    W innych czytnikach brakuje o wiele więcej.
    --
    Jacek
    -I hate haters-