  • Data: 2015-11-05 22:22:31
    Temat: Re: polskie tablice
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Nov 2015 19:43:49 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Czyli generalnie próbujesz argumentować swoją niewiedzą, nieładnie
    ;)

    No podaj konkretne sygnatury, ja nie kojarzę takich kwot w zasądzonym
    pojedynczym odszkodowaniu za szkodę "z os. fiz." w ostatnich 10-15
    latach.
    Jako ciekawostkę podam, że sumarycznie roczne kwoty regresów w
    stosunku do sorawców oc komunikacyjnych to ok 100-120 mln na jedno
    tow. ubezp.
    Więc gdzie to 20 mln na pojedynczą sprawę.

    > A renta zamiast jednorazowego odszkodowania jest uzasadniona tym,
    że to
    > nie ma być właśnie ułatwienie w *dalszym* życiu - a nie wiadomo ile
    ktoś
    > pożyje. Jak ma na przykład 2000zł renty, to dostanie 2000zł, jak
    pożyje
    > miesiąc, a dostanie 720 000zł jak pożyje 30 lat.

    720k to ciągle nie 20mln

    > I nie, renta to nie jest rozłożenie na raty, bo "sprawcy nie stać".
    > Kapitalizacja renty (jej jednorazowe wypłacenie w miejsce renty
    > wypłacanej "co miesiąc") jest wyjątkiem, przesłanki opisane są w
    art. 447kc.

    Czyli nie jest wykluczona.

    --
    Marek