-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.n
l!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5fbc073c$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<rph481$qjt$1@news.icm.edu.pl>
<5fbc245c$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
<5fbc334b$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<5fbd6842$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5fbd6842$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: polski kierowca
Date: Wed, 25 Nov 2020 14:22:00 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 134
Message-ID: <5fbe5a79$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.100.60
X-Trace: 1606310521 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 83.30.100.60:52370
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687952
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5fbd6842$0$523$6...@n...neostrada.
pl...
>> Irku, a ile jechales ?
>> Bo tu sie matematyka objawia - jesli jade np 150km/h i 200km
>> pokonam w 1:20, to.....
>Wiesz, nie ma specjalnie znaczenia, byle w okolicach tego czego
>szukasz. Jak gnasz 160 to bez problemu oszacujesz wyprzedzające Cię
>180, czy właśnie wyprzedzane 140. Tak na oko, przecież nie mówimy o
>wiarygodnych pomiarach.
Nie o to chodzi - dogonisz i przegonisz tych co jada 90 prawie z
polowy trasy przed toba,
a taki co jedzie 180 musi byc nie dalej niz 25 km za Toba, bo inaczej
nie zdazy.
Wiec widzisz "cale mnostwo" tych co jada wolniej i nielicznych, co
jada szybciej.
>> A ze liczniki czesto zawyzaja, to wskazowka podchodzi juz pod 200
>> ...
>Zawyża, w jednym 3%, w drugim około 4%. Może być różnica o 10km bez
U mnie wiecej :-(
>problemu. Wiem o tym, ale mimo wszystko piszę o licznikowych
>prędkościach. Tak się przyzwyczaiłem.
Inni tez sie przyzwyczaili, i efekt taki ze:
-mysli sobie kierowca - 160 na liczniku ... starczy. A naprawde 150,
-wyprzedza go ktos ... "on musi 200 jechac". A naprawde tylko 190 :)
>>> Dla mnie najlepszą prędkością przelotową na dobrej autostradzie
>>> jest okolica 180km/h.
>
>> z GPS czy z licznika ?
>Tutaj jest w ogóle zabawnie. Tak 120-140 jedzie przyzwoicie, od około
>160 czuję że dostaje kopa i w okolicach 180 ma chyba maksiora chęci.
>Później też daje radę, ale mam wrażenie, niczym nie poparte, że coś
>się optymalizuje w okolicach tych 180. Raz że niewiele trzeba wciskać
>pedał, a dwa, duża ciężka buda potrafi zadowolić się 8.8l/100km.
>Niewiarygodne.
>Do 240 nic ciekawego się już nie dzieje, dalej się bałem.
W obecnym samochodzie powyzej 180 jakos gorzej mi sie prowadzi.
Wole zwolnic.
I nie wiem - samochod sie zestarzal, czy ja :-(
>Jeszcze ciekawsze jest to, że jadąc tą samą trasą (powrót) 120-130
>spalanie wychodziło 8.2, a więc niewiele mniej.
U mnie tez jakies niewielkie roznice i to nawet przy wiekszych
rozpietosciach.
Moze dlatego, ze jak jest okazja to daje w palnik nawet na zwyklej
drodze, a na autostradzie tez nie zawsze jest okazja.
>Moim zdaniem autostrady powinny iść w kierunku 160km/h. Pamiętam, jak
>było 120, później 130, teraz 140. Może dożyję tych 160, tylko czy
>wtedy jeszcze będę potrafił tak jechać?
Patrzylem czasem Niemcy - IMO, w okolicach 2008 jakos zwolnili.
Czyzby cena paliwa i kryzys ?
Ale teraz czesto sie wlasnie ~160 stabilizuje, szczegolnie ze czesto
maja 3 pasy.
No i samochody - jakos tak dzisiaj moc silnika wieksza niz 30 lat temu
...
>> Mnie sie nie chce zjezdzac na prawy, to czesto dodaje gazu, zeby mi
>> nikt nie jechal na ogonie :-)
>Ale to dziwnie trochę. Skoro Cię dojechał, to znaczy że średnio jest
>szybszy, więc nie ma sensu z nim konkurować. Chyba, że masz na myśli
>to, że i tak zjedziesz, tylko później, po wyprzedzeniu kolumny
>wolniejszych.
Zjechalbym, ale widze kolejna kolumne, poza tym on juz sie w lusterku
oddala :-)
I zegnaj oszczedna jazdo :-)
>> Ale przeciez nie na autostradzie ...
>No zaraz, w niezabudowanym, to chyba na autostradzie też. Próg 190
>łatwo przekręcić jak masz w planach 180. Chwila nieuwagi i
>pozamiatane.
A owszem, ale to dopiero w planach.
Ktore calkiem mozliwe, ze zaraz wprowadza ...
>> Niby tak, ale tu 10 minut, tam 10 minut , siam ... i sie pol
>> godziny uzbiera, niekoniecznie az tak bardzo "szarpiac"
>Ja mam inne doświadczenia. Nie chciało mi się nigdy sumować te 10
>minut i nie wychodziło tym samym 30 czy więcej zaoszczędzone. Jak się
>nie da jechać, to nie jadę, a jak się da, to teraz i tak wolniej niż
>jeszcze rok temu i nie dlatego że >50 boli, tylko... chyba się
>starzeje i już mi się nie chce. :(
Jak sie nie da, to sie nie da, tez nie szarzuje, ale troche o czym
innym pisze.
Wracam sobie zwykla krajowka i widze kolumne aut ... ze 20 po
horyzont.
I tak sie wleką 70-90.
A okazji do wyprzedzenia niewiele.
I wiem, ze jak zaczne wyprzedzac po jednym, to moze uda mi sie
wyprzedzc wszystkie, tylko ze po chwili dogonie nastepna taka kolumne.
A nawet ta jedna to tak z grubsza w sam raz pod miasto zajmie czas,
wiec zyskam 20 samochodow na swiatlach.
Wiec mi sie przestaje chciec i sam sie wleke.
Ale jak za mna jedzie ktos, kto jeszcze ma 300km do przejechania, to u
niego rachunek inny :-)
>> Chwila szybkiej jazdy, a potem znow te 70 w kolejce za tirem ...
>No właśnie. Dobry audiobook i postarać się nie zasnąć ;)
Rozprasza i mozna ostrzezenie o FR przegapic :-(
>> Ale na zwyklej drodze to troche niebezpiecznie jezdza, jak kolumna
>> na kogutach wyprzedza i liczy na to, ze ci z przeciwka ustapia ...
>No kiedy co chwilę słyszy się że "borowiki" w kogoś uderzyły. Może
>pod nową nazwą jest lepiej, nie śledziłem.
Raczej nie, choc moze nowe kadry sie ucza.
Ale to raczej innego rodzaju wypadki maja, o czolowce po takim
"wymuszeniu" to raczej nie slyszalem ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.11.20 14:24 J.F.
- 25.11.20 14:38 Cavallino
- 25.11.20 14:42 Cavallino
- 25.11.20 15:17 K
- 25.11.20 15:34 J.F.
- 25.11.20 15:39 Cavallino
- 25.11.20 17:37 J.F.
- 25.11.20 17:43 Jacek
- 25.11.20 21:10 Uncle Pete
- 25.11.20 21:12 Irek.N.
- 26.11.20 09:03 Myjk
- 26.11.20 13:31 J.F.
- 27.11.20 19:09 Myjk
- 27.11.20 19:23 Pawel \"O'Pajak\
- 27.11.20 20:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=