  • Data: 2017-02-09 21:22:42
    Temat: Re: policja drogowa dała du.y
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.02.2017 o 21:00, Budzik pisze:

    > Znowu mnie coś omineło?To teraz juz pieszy ma pierwszenstwo jeszcze zanim
    > zacznie przechodzic?

    NIc cię nie ominęło. Dopóki nie zacznie przechodzić, to pierwszeństwo
    jest nieokreslone, bo jego określanie nie ma sensu (choć jakby ktoś
    chciał je określić, to na chodniku z pewnością pieszy ma pierwszeństwo
    przed samochodem). Więc tak naprawdę ma pierwszeństwo i na przejsciu i
    (jeśli ktos sie uprze, żeby to rozważać) na chodniku - żadnej
    "nieciągłości" tu nie ma.

    Tak naprawdę istotne jest, że ma pierwszeństwo na przejściu - od
    pierwszej chwili. To czy wcześniej miał pierwszeństwo na chodniku, czy
    był pierwszy w kolejce do kibla w knajpie, czy kasy w supermarkecie nie
    ma znaczenia.

    Że też nikt nie rozważa tego przy zwykłym skrzyżowaniu - od kiedy ten co
    ma pierwszeństwo ma pierwszeństwo - od znaku, od początku skrzyżowania,
    od wtedy kiedy widać znak, a może dopiero jak ustępujący mija linie
    zatrzymania (to w zasadzie byłoby bez sensu - prawda?)?

    A odpowiedź jest na "chuj drązyć temat - ma pierwszeństwo, to ma" i na
    skrzyżowaniu masz go puścić. I podobnie jest z pieszymi - na pasach ma
    pierszeństo i tyle. Co najwyżej jak nie nie wykazuje chęci wejścia, to
    możesz sobie przejechać - dokładnie tak jak cię ktoś z podporządkowanej
    puszcza. Natomiast jak już wlezie to ma pierwszeństwo i twoim
    obowiazkiem jest mu go udzielić - jak potrafisz się zatrzymać w miejscu,
    to możesz, jak nie - to trudno trzeba hamować zawczasu;)

    Shrek