    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: policja.
    Date: Fri, 10 Feb 2017 13:59:31 +0100
    <o7ij2h$mnd$2@node1.news.atman.pl> <o...@h...linksys>
    <o7k5pc$fkn$1@node1.news.atman.pl> <o7k71r$d0o$1@news.mixmin.net>
    <o7k7n1$fkn$2@node1.news.atman.pl> <o7kd2b$otb$1@news.mixmin.net>

    W dniu 10.02.2017 o 13:52, Landrot pisze:

    > Co ty pi..sz, że nie ma to znaczenia. Podstawą jest ustalenie
    > kto miał pierwszeństwo w miejscu kolizji. Miejsce kolizji może być
    > w różnych miejscach, także na trawniku i kto miał pierwszeństwo
    > na tym trawniku też jest ważne.

    Dobrze - niech będzie - pisałem o ty wcześniej. Piszesz, że na chodniku
    pieszy niby nie ma pierwszeństwa. To kto? Pieszy ma pierwszeństwo
    zarówno na przejściu... jak i na chodniku (jakby już koniecznie chcieć
    je określać;), chyba że uważasz, że na chodniku pierwszeństwo ma
    samochód;) Więc ostrożniej z inwektywami;)

    > Ja nie pisałem, że to ma znaczenie dla pierwszeństwa.
    > Ja pisałem, że to ma znaczenie dla ustalenia winnego.

    Co ma znaczenie dla ustalenia winy, jakie "pierwszenstwo" miał pieszy na
    chodzniku. Ocvzywiścte jest, że jak przejedzisz pieszego na chodniku, to
    raczej nie będzie to jego wina i nikt raczej nie będzie się zastawiał
    kto był po prawej stronie;)

    Shrek