  • 11. Data: 2010-04-04 17:08:09
    Temat: Re: poklatkowa pogoda
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 04/04/2010 18:23, Sylwester Zarębski wrote:
    > Piękne. Mimo swoich pewnych wad, naprawdę wspaniałe.

    O wadach chętnie posłucham, bo zacząłem dopiero tydzień temu.

    > Podpowiedz jeszcze, czy światłomierz był na automacie, czy na stałe, a
    > jeśli na stałe, to z jakimi nastawami?

    Ustawienie było P, więc prawie automatyka. Tylko jak jest mało światła
    (w nocy), to aparat w trybie P nie robi zdjęć dłużej niż 1 s. Co zresztą
    jest dobrze, bo w nocy powinno być ciemno. Jak już było jaśniej, to
    automatyka działała, co widać po świecących oknach w domu, które stają
    się coraz mniej widoczne.

    Próbowałem również pełny tryb manuał, ale do takiego rodzaju filmików
    się nie nadawał.

    Ale dziś w nocy spróbowałem ująć wschód gwiazdy Wega z gwiazdozbioru
    Lutni. Tu był pełny manuał, przysłona 3,5, naświetlenie 10 sekund,
    zdjęcia co 30 sekund. Już wgrałem na youtube, można przełączyć się
    również do trybu HD (720p). Wegę widać wyraźnie, później po lewej
    dołączy się Deneb z gwiazdozbioru Łabędzia, natomiast Sadr (Łabędź) jest
    praktycznie niewidoczny na YT.

    http://www.youtube.com/watch?v=u7FDwxmRfZI

    Gdyby ktoś chciał oryginalny filmik, to można ściągnąć tu (7 MB):
    http://wyslijto.pl/files/download/podote3t3j

    Ludek

  • 12. Data: 2010-04-05 07:41:31
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 02/04/2010 18:58, Marek Wyszomirski wrote:

    > Bardzo ciekawe. Szczególnie chmury przelatujace ok. 8.45 na różnych
    > wysokościach w zupełnie różnych kierunkach.

    Mój kolega meteorolog mi napisał, że te dwie warstwy z różnymi
    kierunkami wiatru, określa się terminem "wind shear", o ile dobrze
    szukałem, to po polsku "uskok wiatru". Podobno to nie jest nic
    nadzwyczajnego.

    Ludek

  • 13. Data: 2010-04-05 14:19:45
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał:

> [...]
    > kierunkami wiatru, określa się terminem "wind shear", o ile dobrze
    > szukałem, to po polsku "uskok wiatru". Podobno to nie jest nic

    Być moze dla meteorologa to nic nadzwyczajnego. Dla mnie było to coś nowego.
    Niby zdawałem sobie sprawę, że kierunek wiatru moze się zmieniać wraz z
    wysokością, ale zobaczenie na własne oczy jak chmury defilują pod kątem
    prostym do siebie zrobiło na mnie wrażenie:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2010-04-05 19:10:40
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Ludek Vasta wrote:

> [...]
    > jest dobrze, bo w nocy powinno być ciemno. Jak już było jaśniej, to
    > automatyka działała, co widać po świecących oknach w domu, które stają

    mi sie A (Av) calkiem niezle sprawdzal, dawalem F5.6 albo f8 i klatka co
    10 - 15 sekund
    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997