  • 51. Data: 2017-03-18 09:39:58
    Temat: Re: podwyzki parkingowe
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > co za debilne porównanie, niech mi dadzą pensję Helmuta, to mogę płacić
    > 3 euro...

    Ale pierwsze 30 min nadal może pozostać np. za 1zł (jak w Łodzi). Za to
    każda kolejna godzina 10zł. Teraz jak w ciągu dnia roboczego jadę do
    miasta coś załatwić, to nie ma gdzie zaparkować.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2017-03-18 10:39:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

    Miejsca parkingowe w przestrzeni publicznej nie sa towarem tylko dobrem
    wspolnym. Jesli z jakis wzgledow wprowadzono oplate za korzystanie z dobra
    wspolnego to nikt nie moze byc z powodu nizszych zarobkow pozbawiony
    mozliwosci korzystania z dobra wspolnego. Jedynym sposobem w takiej sytuacji
    powinno byc zroznicowana w zaleznosci od zarobkow oplata.
    ---
    Ale, że obibok, który nic nie robił, nie zapłaci nic a ciężko pracujący
    zostanie ukarany za to, że pracował ? Po wuja miałyby być takie zasady
    płacenia ?! Płaci się za usługę, która coś jest warta. Można postulować
    płacenie nie tylko pieniądzem, ale niewłaściwym jest różnicowanie ceny od
    zamożności.

    W jakims kraju skandynawskim wysokosc mandatu uzalezniona jest od zamoznosci
    karanego.
    ---
    Mandaty w ogóle nie powinny mieć wymiaru finansowego bo to zwykła kradzież
    jest tudzież niewolnictwo (pieniądze zabrane mają z reguły wymian tego, że
    ktoś za darmo na nie pracował).

  • 53. Data: 2017-03-18 10:42:34
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    ... Przecież Zenek to debil, w dodatku w najgorszej
    formie - z przerośniętym ego.
    ---
    Idź stąd

  • 54. Data: 2017-03-18 11:06:21
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz"

> [...]

    każda kolejna godzina 10zł. Teraz jak w ciągu dnia roboczego jadę do
    miasta coś załatwić, to nie ma gdzie zaparkować.
    Skąd wiesz że wystarczy taki czas i taka kwota ?

  • 55. Data: 2017-03-18 13:19:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > miasta coś załatwić, to nie ma gdzie zaparkować.
    > ---
    > Skąd wiesz że wystarczy taki czas i taka kwota ?

    Przecież 10zł podano w tym wątku orientacyjnie, nie wiem czy to
    wystarczy / nie za dużo. Ale 2zł/h sprawia, że trudno jest dzisiaj
    znaleźć miejsce w ścisłym centrum.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 56. Data: 2017-03-18 14:36:30
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz"

> [...]

    Przecież 10zł podano w tym wątku orientacyjnie, nie wiem czy to
    wystarczy / nie za dużo. Ale 2zł/h sprawia, że trudno jest dzisiaj
    Nie, trudno znaleźć miejsce bo jest potrzeba parkowania na nich. Chcesz
    potrzebę parkowania wyprzeć potrzebą dbania o swoje bezpieczeństwo
    finansowe. Więc się pytam ile konkretnie jest warta ta potrzeba. Nie mógłbyś
    po prostu autobusem przyjechać ? :-)

  • 57. Data: 2017-03-18 16:47:34
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    'dlatego' i 'po to' :P

  • 58. Data: 2017-03-18 17:31:07
    Temat: Re: [lekki OT] podwyzki parkingowe
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 17.03.2017 o 16:53, Liwiusz pisze:
    > A, czyli przed zaparkowaniem trzeba "przynieść zaświadczenie, że
    > parkowanie jest panu naprawdę potrzebne"? (pamiętasz, skąd ta parafraza?:)

    To ja napiszę: Prezes spółdzielni mieszkaniowej (Gustaw Lutkiewicz) do
    Dionizego Cichockiego (Bronisława Pawlika):

    https://youtu.be/-CYTBhfXbjQ?t=2m12s

    Polecam obejrzeć cały powyższy fragment. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 59. Data: 2017-03-18 19:57:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Mar 2017 20:42:49 +0100, Liwiusz napisał(a):
    > W dniu 2017-03-17 o 20:35, Shrek pisze:
    > Nie wiem po co mieszasz w to ideologię. Chodzi tylko osiąganie
    > zamierzonych celów normalnymi zasadami (czyli zgodnymi z naturą, czyli
    > zgodnymi z zasadami rynkowymi).
    >
    > A celem jest:
    > - mało samochodów w centrum
    > - dużo pasażerów komunikacji miejskiej w centrum

    Jesli to jest celem ... to kto powiedzial ze jedyny zgodny z natura
    sposob, to jest przez portfel ?

    Mozna np normalnie zabronic wjazdu :-)

    J.

  • 60. Data: 2017-03-18 20:02:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Mar 2017 20:16:06 +0100, Liwiusz napisał(a):
    > Dlatego, że rozwiązaniem braku miejsc w tramwajach jest zwiększenie ich
    > liczby. A miejsc parkingowych nie zwiększymy(*), bo 1. teren nie jest z
    > gumy 2. nie chcemy większej liczby samochodów w centrum.

    3. a elektrycznych tez nie chcemy ?

    > (*)zwiększony koszt publicznego parkowania to większa opłacalność
    > budowania parkingów prywatnych.

    We wroclawiu bylo odwrotnie.

    Parking prywatny powstal ... bo miasto obiecalo zlikwidowac okoliczne
    parkingi.

    > Ograniczenia liczbowe w tramwajach rzeczywiście byłyby pozbawieniem
    > prawa do swobodnego przemieszczania się ludzi w centrum,

    a) gdzie takie prawo zagwarantowane,
    b) tramwaj ma ograniczona ilosc miejsc. Na szczescie (?) na razie
    motorniczy moze to olac.

    > ale
    > ograniczenie miejsc parkingowych tanim ograniczeniem nie jest, nie
    > istnieje bowiem prawo człowieka wyrażające się w możliwości darcia
    > wszędzie samochodem.

    A istnieje prawo swobodnego przemieszczania sie w centrum ?

    Cos mi chodzi po glowie, ze istnieje prawo drogi ...

    J.