  • 41. Data: 2017-03-17 20:35:38
    Temat: Re: podwyzki parkingowe
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2017 o 20:16, Liwiusz pisze:

    > Dlatego, że rozwiązaniem braku miejsc w tramwajach jest zwiększenie ich
    > liczby. A miejsc parkingowych nie zwiększymy(*), bo 1. teren nie jest z
    > gumy 2. nie chcemy większej liczby samochodów w centrum.

    Nie o to pytam. Ideologia to ideologia. Pytam czemu w jednym chcesz
    stosować proste zasady rynkowe a w drugim skrajny socjalizm. Kiedy
    przecież wystarczy niewidzialna ręka rynku;)

    > Ograniczenia liczbowe w tramwajach rzeczywiście byłyby pozbawieniem
    > prawa do swobodnego przemieszczania się ludzi w centrum,

    Czemu - jak kogoś nie stać na tramwaj, niech jedzie rowerem:P

    > ale
    > ograniczenie miejsc parkingowych tanim ograniczeniem nie jest, nie
    > istnieje bowiem prawo człowieka wyrażające się w możliwości darcia
    > wszędzie samochodem.

    Podobnie jak dojazdu wszędzie tramwajem. Za to zasady rynkowe są podobno
    święte uniwersalnie rozwiązują każdy problem;)

    Shrek

  • 42. Data: 2017-03-17 20:42:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-17 o 20:35, Shrek pisze:

    > Nie o to pytam. Ideologia to ideologia. Pytam czemu w jednym chcesz
    > stosować proste zasady rynkowe a w drugim skrajny socjalizm. Kiedy
    > przecież wystarczy niewidzialna ręka rynku;)

    Nie wiem po co mieszasz w to ideologię. Chodzi tylko osiąganie
    zamierzonych celów normalnymi zasadami (czyli zgodnymi z naturą, czyli
    zgodnymi z zasadami rynkowymi).

    A celem jest:
    - mało samochodów w centrum
    - dużo pasażerów komunikacji miejskiej w centrum

    Jeśli twoim celem jest ograniczenie komunikacji miejskiej w centrum, to
    możesz to osiągnąć podwyższaniem cen biletów, tyle że o tym możesz sobie
    dyskutować przed lustrem, bo nie to jest tematem tego wątku.

    > Czemu - jak kogoś nie stać na tramwaj, niech jedzie rowerem:P

    Dlaczego mielibyśmy się przejmować twoją opinią?

    > Podobnie jak dojazdu wszędzie tramwajem. Za to zasady rynkowe są podobno
    > święte uniwersalnie rozwiązują każdy problem;)

    Rozwiązują go najlepiej i w sposób najbardziej sprawiedliwy. Tyle że
    piszesz nie na temat (problemem nie jest zbyt mała liczba tramwai).

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2017-03-17 21:00:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > W Warszawie płacąc smartfonem mogę opłacać dowolny czas, nawet 2 min.
    > i płacę za faktyczny czas parkowania, a nie "prognozowany", który może
    > potem okazać się za krótki, albo za długi.

    W Poznaniu tak samo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 44. Data: 2017-03-17 21:39:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2017 o 20:42, Liwiusz pisze:

    > Nie wiem po co mieszasz w to ideologię. Chodzi tylko osiąganie
    > zamierzonych celów normalnymi zasadami (czyli zgodnymi z naturą, czyli
    > zgodnymi z zasadami rynkowymi).

    A skąd pomysł, że prawa rynkowe są zgodne z naturą? Zgodne z naturą to
    jest prawo pięści jak już chcesz być dokładny.

    > A celem jest:
    > - mało samochodów w centrum
    > - dużo pasażerów komunikacji miejskiej w centrum

    Celem kogo? Jak chcesz stosować zasady rynkowe, to stosuj - wszystko się
    samo wyreguluje. Ponoć.

    > Dlaczego mielibyśmy się przejmować twoją opinią?

    Nie musimy. Tym bardziej, że to jest po prostu strolowana twoja opinia.

    > Rozwiązują go najlepiej i w sposób najbardziej sprawiedliwy. Tyle że
    > piszesz nie na temat (problemem nie jest zbyt mała liczba tramwai).

    Oczywiście, ze jest - skoro brakuje w nich miejsca. Więc najlepiej i
    sprawiedliwiej będzie podnieść ceny, tak żeby ci których nie stać na
    dojazd do pracy zostali w domu:P

    Shrek

  • 45. Data: 2017-03-17 21:59:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-17 o 21:39, Shrek pisze:

    > A skąd pomysł, że prawa rynkowe są zgodne z naturą? Zgodne z naturą to
    > jest prawo pięści jak już chcesz być dokładny.

    Nic się nie zmieniło. Prawo pięści nadal obowiązuje, tylko że monopol na
    jego stosowanie ma państwo (monopol na stosowanie przemocy to właściwie
    jedyna cecha państwa, po odrzuceniu wszystkich innych cech, które w
    zasadzie można uznać za zbędne).

    > Celem kogo? Jak chcesz stosować zasady rynkowe, to stosuj - wszystko się
    > samo wyreguluje. Ponoć.

    Nie rżnij głupa. Rynek by wyregulował, gdyby ceny parkowania były
    rynkowe - czyli - jak jest mało miejsc, to cena się zwiększa. Tak nie
    jest, bo ceny są urzędowe. Ale mimo to możemy zdać się na normalne
    działanie rynku, i podwyższając cenę, zwiększyć dostępność miejsc dla
    tych, którzy najbardziej ich potrzebują (to znaczy dla osób, które chcą
    za nie zapłacić najwięcej).

    Skoro zatem celem jest zmniejszenie samochodów w centrum - podwyższamy
    ceny parkowania.

    Skoro celem jest zwiększenie korzystania z komunikacji miejskiej -
    obniżamy jej cenę.

    Nie wiem skąd u ciebie pomysł, aby remedium na wszystko było tylko
    zwiększanie ceny. Chyba tylko z niezrozumienia tematu dyskusji.

    > Nie musimy. Tym bardziej, że to jest po prostu strolowana twoja opinia.

    To nie opinia, tylko sposób na rozwiązanie problemu zakorkowanego
    centrum, bez uciekania się do tworzenia urzędniczych kast uprzywilejowanych.

    > Oczywiście, ze jest - skoro brakuje w nich miejsca. Więc najlepiej i
    > sprawiedliwiej będzie podnieść ceny, tak żeby ci których nie stać na
    > dojazd do pracy zostali w domu:P

    Jeśli celem byłoby ograniczenie liczby ludzi w centrum jako takiej -to
    tak. Ale nie na tym miastu zależy, więc twoje pomysły są, żeby ładnie
    napisać, z brudnego tyłka wyjęte.

    Usilnie udajesz że wymyślasz rozwiązania na zbyt dużą liczbę ludzi w
    centrum w sytuacji, kiedy dla nikogo nie jest to problemem.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2017-03-17 22:11:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2017 o 21:59, Liwiusz pisze:

    > Nic się nie zmieniło. Prawo pięści nadal obowiązuje

    To w końcu które jest zgodne z naturą - prawo pięści czy prawo zasad
    rynkowych.

    >, tylko że monopol na
    > jego stosowanie ma państwo (monopol na stosowanie przemocy to właściwie
    > jedyna cecha państwa, po odrzuceniu wszystkich innych cech, które w
    > zasadzie można uznać za zbędne).

    To skoro zbędne, to dlaczego państwo ma ingerować w politykę parkowania
    w centrum, skoro jest to w zasadzie zbędne. Albo w KM, która powinna być
    twoim zdaniem już nierynkowo darmowa, przy czym administracja podatkowa
    jest zbędna?

> [...]
    > działanie rynku, i podwyższając cenę, zwiększyć dostępność miejsc dla
    > tych, którzy najbardziej ich potrzebują (to znaczy dla osób, które chcą

    No to ja się po raz kolejny pytam, czemu te uniwersalne zasady rynkowe
    miałby się nie sprawdzać przy cenie miesięcznego? :P Nie rżnę głupa
    tylko troluję twoje "proste zasady".

    > Skoro zatem celem jest zmniejszenie samochodów w centrum - podwyższamy
    > ceny parkowania.
    >
    > Skoro celem jest zwiększenie korzystania z komunikacji miejskiej -
    > obniżamy jej cenę.

    A kto powiedział, że celem jest korzystanie z KM. Dla mnie celem jest,
    żebym z KM wygodnie korzystał - w sensie wsiadam sobie w centrum i jest
    20% miejsc siedzących w metrze. A jak nie ma, to podnieść ceny - niech
    plebs w domu siedzi jak go nie stać na dojazd do pracy:P Rynkowo ma być.

> [...]
    >
    > To nie opinia, tylko sposób na rozwiązanie problemu zakorkowanego
    > centrum, bez uciekania się do tworzenia urzędniczych kast

    Ale jakich urzędniczych - kto ma kasę będzie jeździł do centrum - ci
    bogatsi samochodem, ci mniej metrem, biedota tramwajem, a nieudacznicy
    nie będą - prosto, rynkowo i naturalnie. W imię czego ci płacący większe
    podatki mają sponsorować nieudaczników w KM, z której na dodatek nie
    korzystją - bardzo nierynkowe to by było.

    > Jeśli celem byłoby ograniczenie liczby ludzi w centrum jako takiej -to
    > tak.

    No właśnie - czy wszyscy muszą jeździć do tego centrum - jak go nie
    stać, to niech w domu siedzi.

    > Usilnie udajesz że wymyślasz rozwiązania na zbyt dużą liczbę ludzi w
    > centrum w sytuacji, kiedy dla nikogo nie jest to problemem.

    Nic nie usiłuję. Zgadzam się, że Km powinna być faworyzowana - tylko ci
    pokazuję, że "zasady rynkowe" to są mało uniwersalne.

    Shrek

  • 47. Data: 2017-03-17 22:20:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-17 o 22:11, Shrek pisze:

    > To w końcu które jest zgodne z naturą - prawo pięści czy prawo zasad
    > rynkowych.

    Pytanie w stylu "czy prawo grawitacji działa w nocy".

    > To skoro zbędne, to dlaczego państwo ma ingerować w politykę parkowania
    > w centrum, skoro jest to w zasadzie zbędne.

    Ponieważ jest właścicielem (miasto) terenów, to ono, jako właściciel
    musi ustalić cenę za parkowanie.

    > Albo w KM, która powinna być
    > twoim zdaniem już nierynkowo darmowa, przy czym administracja podatkowa
    > jest zbędna?

    Darmowa, nie oznacza za darmo - przecież mieszkańcy się zrzucają do
    wspólnej kasy właśnie na takie wydatki.

    > No to ja się po raz kolejny pytam, czemu te uniwersalne zasady rynkowe
    > miałby się nie sprawdzać przy cenie miesięcznego? :P Nie rżnę głupa
    > tylko troluję twoje "proste zasady".

    Co to znaczy "miałyby się nie sprawdzić"? Sprawdziłyby się - podwyższysz
    cenę, to podróżujących będzie mniej. Tylko to jest to, czego oczekujemy,
    prawda?

    > A kto powiedział, że celem jest korzystanie z KM.

    Politycy rządzący miastem.

    > Dla mnie celem jest,

    A to załóż sobie miasto, albo obejmij w jakimś władzę i tam się włodarz.

    > żebym z KM wygodnie korzystał - w sensie wsiadam sobie w centrum i jest
    > 20% miejsc siedzących w metrze. A jak nie ma, to podnieść ceny - niech
    > plebs w domu siedzi jak go nie stać na dojazd do pracy:P Rynkowo ma być.

    Jeśli przekonasz wystarczająco dużo osób do tego pomysłu, to podnoszenie
    cen biletów będzie najlepszym sposobem na urzeczywistnienie takiej
    szrekanej sprawiedliwości.

    > No właśnie - czy wszyscy muszą jeździć do tego centrum - jak go nie
    > stać, to niech w domu siedzi.

    jw.

    > Nic nie usiłuję. Zgadzam się, że Km powinna być faworyzowana - tylko ci
    > pokazuję, że "zasady rynkowe" to są mało uniwersalne.

    Są uniwersalne jak grawitacja. Każda akcja powoduje reakcję.
    Natomiast to, o czym piszesz ("ja chcę 20% wolnych miejsc w metrze") to
    nie są zasady rynkowe - to jest po prostu twoje chciejstwo, które
    uznajesz za "zasady rynkowe", bo się uczepiłeś tego terminu, którego i
    nie lubisz, i nie rozumiesz.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2017-03-17 23:59:18
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-03-17 16:46, J.F. wrote:

    > A cos mowili, ze warszawskie skrzynki wracaja do gry ..

    Bo przejmuje je od miasta ITD.

    --

    memento lorem ipsum

  • 49. Data: 2017-03-18 07:56:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2017 o 22:20, Liwiusz pisze:

    > Pytanie w stylu "czy prawo grawitacji działa w nocy".

    Prawa grawitacji nie da się przegłosować. "Zasady rynkowe" jak
    najbardziej. Tym bardziej jak ktoś próbuje stosować "zasady rynkowe" w
    przedsięwzięciach nie nastawionych wcale na zysk. Celem płatnego
    parkowania ie jest wbrew pozorom zarabianie na tym przez miasto. Tak
    naprawdę, celem jest reelekcja prezydenta miasta;) I tu "proste
    zastosowanie zasad rynkowych" może być prostą drogą do klęski.

    > Ponieważ jest właścicielem (miasto) terenów, to ono, jako właściciel
    > musi ustalić cenę za parkowanie.

    A "miasto" to jego mieszkańcy.

    > Darmowa, nie oznacza za darmo - przecież mieszkańcy się zrzucają do
    > wspólnej kasy właśnie na takie wydatki.

    Czyli socjalizm pełną gęba;)

    > Co to znaczy "miałyby się nie sprawdzić"? Sprawdziłyby się - podwyższysz
    > cenę, to podróżujących będzie mniej. Tylko to jest to, czego oczekujemy,
    > prawda?

    Nie tylko.

> [...]
    > Natomiast to, o czym piszesz ("ja chcę 20% wolnych miejsc w metrze") to
    > nie są zasady rynkowe - to jest po prostu twoje chciejstwo, które

    Podobnie ak 20% wolnych miejsc parekingowych.

    > bo się uczepiłeś tego terminu, którego i
    > nie lubisz, i nie rozumiesz.

    Ty natomiast go lubisz ale nie rozumiesz i chętnie byś organizował innym
    według nich życie z hasłem wolności na ustach.

    Żaby nie było - co do meritum masz przypadkiem rację - uzasadnienie jest
    naciągane.

    Shrek

  • 50. Data: 2017-03-18 09:05:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Ale kto powiedzial, ze to ma byc dla tych, kogo stac ?
    > Ma byc dla potrzebujacych, a reszta tramwajem :-)

    hehe

    Żeby bogate bubki nie stawiały na cały dzień trzeba ustanowić limit
    czasowy. Pierwsza godzina tyle, druga tyle a po trzeciej mandat.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/