  • Data: 2017-03-19 10:39:01
    Temat: Re: podwyzki parkingowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-19 o 10:33, Shrek pisze:

    > No ale miało być tak, że jak cena rośnie, to popyt maleje - czyż nie?

    Przy niezmiennych innych warunkach - na przykład - jak ci najedzie 100
    tysięcy samochodów do Warszawy, to i tak poparkują, choćbyś dał 10zł za
    godzinę. Musiałbyś dać cenę o wiele wyższą, aby uzyskać efekt braku
    samochodów w centrum.

    > Chcesz powiedzieć, że wczesniej prawo podaży-popytu nie zadziałało
    > prawidłowo?

    Ależ nie. Z krzywej popytu ii podaży nie wynika, że transakcje będą
    zawierane tylko w punkcie równowagi. Miałeś w ogóle ekonomię w szkole?
    Wiesz, o czym piszę?

    > Z grawitacją też tak mogę, że jak chcę żeby kamień zamiast do dołu
    > grawiatacja ciągnęla to go do góry pchała?

    Możesz podrzucić kamień do góry i krzyczeć na grupie, że prawo
    grawitacji nie działa.

    > Ograniczmy się proszę do powierzchni naszej planety, bo zaczynasz w
    > kosmos odlatywać;)

    Dlaczego? Ty możesz zmieniać warunki (delegalizacja narkotyków), a ja
    nie mogę stosować analogicznych przykładów?

    > Nie umiemy??? Nie ośmieszaj się. To jak my te wszystkie sondy
    > wysyłaliśmy - na chybił trafił?

    Tak mnie uczono na fizyce 25 lat temu. Może się coś zmieniło, może
    umiemy tylko przybliżać. Nie jest to istotne - fakt, że nie umieliśmy
    przewidywać ruchu ciała w kilku polach grawitacyjnych nie oznacza, że
    fizyka przestawała być nauką.

    > Czyli działają albo nie działają;) Jak nie te to inne, jak nie inne to
    > pierwsze;)

    Skup się na dyskusji. Krzywa popytu i podaży jest akurat prosta. Przy
    zachowaniu innych warunków, podwyższenie ceny skutkuje ograniczeniem popytu.

    --
    Liwiusz