  • 31. Data: 2011-07-20 13:05:53
    Temat: Re: podwyżka mandatów
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Tzn. chcesz dobijać tych mniej zamożnych, czy w trudnej sytuacji
    > życiowej po to, żeby bogaty mógł sobie do woli łamać prawo nie
    > odczuwając nałożonej kary?

    Ale dlaczego dobijać? Takie same zasady dla wszystkich to dobijanie? W
    tej chwili ma miejsce gigantyczna redystrybucja pieniędzy do
    nieudaczników i leni.

  • 32. Data: 2011-07-20 13:13:12
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-07-2011 13:04, to pisze:

    > Nie mieszaj do tego biznesu, to są zupełnie inne kwestie.

    Dlaczego? Biznes to pieniądz.
    Właściciel Logana MCV i warzywniaka odczuje 500PLN kary, właściciel
    Range Rovera i dobrze prosperującej firmy zupełnie (lub też wrzuci sobie
    ten mandat "w koszty").

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 33. Data: 2011-07-20 13:13:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Jul 2011 13:02:29 +0200, DoQ

    > Tzn. chcesz dobijać tych mniej zamożnych, czy w trudnej sytuacji
    > życiowej po to, żeby bogaty mógł sobie do woli łamać prawo nie
    > odczuwając nałożonej kary?

    Odczuwa karę. Po to są punkty karne.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 34. Data: 2011-07-20 13:17:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-07-2011 13:05, to pisze:

    > Ale dlaczego dobijać? Takie same zasady dla wszystkich to dobijanie? W
    > tej chwili ma miejsce gigantyczna redystrybucja pieniędzy do
    > nieudaczników i leni.

    Nie mieszaj polityki podatkowej i socjalnej z mandatami. Bo rozdawania
    za darmochę też nie znoszę (np. sponsorowania i remontów rozwalonych
    przez burze domów). Jakby przedziałem mandatowym było 5-50pln to też
    pewnie miałbym w d... przepisy - a co,stać mnie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 35. Data: 2011-07-20 13:17:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-07-2011 13:13, Myjk pisze:

    > Odczuwa karę. Po to są punkty karne.

    To po co są kary finansowe?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 36. Data: 2011-07-20 13:20:05
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > To po co są kary finansowe?

    Po to samo, ale nigdzie nie jest powiedziane, że każdy składnik kary
    każdy ma odczuwać tak samo. Kara więzienia tez nie jest odczuwana tak
    samo. Podobnie jak punkty, bo limit jest taki sam dla osoby, która robi 5
    tys. km rocznie i dla takiej, która robi 100 tys. km rocznie.

  • 37. Data: 2011-07-20 13:22:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Jul 2011 13:13:12 +0200, DoQ

    > Dlaczego? Biznes to pieniądz.
    > Właściciel Logana MCV i warzywniaka odczuje 500PLN kary, właściciel
    > Range Rovera i dobrze prosperującej firmy zupełnie (lub też wrzuci sobie
    > ten mandat "w koszty").

    Manipulujesz. :P W takiej sytuacji oboje mogliby go wrzucić w koszty, a nie
    tylko ten bogatszy. Inna sprawa, że mandat drogowy nie stanowi kosztu
    uzyskania przychodu.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 38. Data: 2011-07-20 13:25:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-07-2011 13:22, Myjk pisze:

    > Manipulujesz. :P W takiej sytuacji oboje mogliby go wrzucić w koszty, a nie
    > tylko ten bogatszy. Inna sprawa, że mandat drogowy nie stanowi kosztu
    > uzyskania przychodu.

    Nie zrozumiałeś.
    "W koszty" czyli doliczasz do kosztów podróży 500PLN na ewentualny
    mandat, a że 500PLN dla wielu nie jest dużą kwotą, to można sobie
    pozwalić na drodze.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 39. Data: 2011-07-20 13:27:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-07-2011 13:20, to pisze:

> [...]
    > samo. Podobnie jak punkty, bo limit jest taki sam dla osoby, która robi 5
    > tys. km rocznie i dla takiej, która robi 100 tys. km rocznie.

    Punkty są akurat sprawiedliwe i odczuwane przez wszystkich tak samo,
    dlaczego więc kara finansowa nie może taka być?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 40. Data: 2011-07-20 13:32:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Jul 2011 13:25:35 +0200, DoQ

    > "W koszty" czyli doliczasz do kosztów podróży 500PLN na ewentualny
    > mandat, a że 500PLN dla wielu nie jest dużą kwotą, to można sobie
    > pozwalić na drodze.

    OK, czy punkty też sobie wlicza "w koszty"?

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player