  • 21. Data: 2011-07-20 12:50:12
    Temat: Re: podwyżka mandatów
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-20 12:39, WW pisze:

    > To rozważ jeszcze dolegliwość kary.

    Od tego są punkty. Które tak samo wszystkich traktują. Inna sprawa, co
    może być przypadkiem, ja najczęściej widuje miszczów w wiekowych audi,
    golfach itp. A oni raczej nie zarabiają tak jak prezes nokii.

    Nieuchronność kary, za *realne* przewinienia jest sensowniejsza niż
    dowolne podwyżki. Ale wiadomo w jakim kraju żyjemy więc nie ma co marudzić.

    A.

  • 22. Data: 2011-07-20 12:50:44
    Od: to <t...@x...abc>

    begin WW

    > Niekoniecznie. Oczywiście część kombinatorów by się uchyliła lub
    > zapłaciła znacznie mniej niż powinna, ale i tak więcej, niż obecne 500
    > zł. Tak kwota jest dla wielu z nich pomijalna. Pamiętasz półmilionowy
    > mandat V-ce prezesa NOKII :-)

    Bujasz w obłokach.

    > To rozważ jeszcze dolegliwość kary.

    Bogaci nie obywają kary więzienia w luksusowej wilii, to dlaczego biedni
    mają płacić niższe mandaty?

  • 23. Data: 2011-07-20 12:51:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    20 Jul 2011 10:33:12 GMT, to

    > Pomijam już kwestię idiotyzmu karania kogoś za to, że więcej zarabia,

    Przypominam, że podatki także płaci się procentowo. Większy zarobek to
    większy podatek. Co prawda nie rozumiem dlaczego lepiej zarabiający płaci
    więcej procentu niż mniej zarabiający -- ale to już wątek na inną grupę
    dyskusyjną.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 24. Data: 2011-07-20 12:52:00
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-20 11:10, WW pisze:

    > Może łatwiej mnożyć zakazy i podnosić mandaty, niż budować drogi -
    > prawda panie Grabarczyk ?

    Budowa dróg to tylko chwyt medialny. Wiadomo, że nas na nie nie stać
    więc ich nie będzie, dzięki czemu nie trzeba robić nic innego, bo głupie
    społeczeństwo dało sobie wmówić, że to jedyna przyczyna wypadków.

    A.

  • 25. Data: 2011-07-20 12:53:35
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Jednak ma to sens.

    Jednak nie ma.

    > Analogicznie - czy czułbyś się ukarany, gdyby ktoś zabrał ci lizaka?
    > Prawdopodobnie trochę tak, ale na pewno nie tak jak dziecko. Wystarczy
    > popatrzeć na zachowanie niektórych zatrzymanych przez drogówkę, 500PLN?
    > Panie co to za kwota - tylko punktów szkoda.

    No i bardzo dobrze, jednemu szkoda 500 zł, innemu punktów. Karę więzienia
    wszyscy odbywają w tych samych warunkach niezależnie, czy mieszkali
    wcześniej w pałacu czy w rynsztoku, więc dlaczego mandaty mają płacić
    różne?

  • 26. Data: 2011-07-20 12:55:17
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Myjk

    > Przypominam, że podatki także płaci się procentowo. Większy zarobek to
    > większy podatek.

    To też jest głupie. Ale jak wspomniałem -- szkoda mi czasu na dyskusje o
    tym. Pompowanie kasy od mądrych i pracowitych do głupich i leniwych
    prędzej czy później się zemści.

  • 27. Data: 2011-07-20 12:58:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-07-2011 12:53, to pisze:

> [...]
    > wszyscy odbywają w tych samych warunkach niezależnie, czy mieszkali
    > wcześniej w pałacu czy w rynsztoku, więc dlaczego mandaty mają płacić

    Ale to jest całkiem powszechne (ten wątek to jakieś dejavu).
    Kara 25.000PLN nałożona na jednoosobową działalność typu "warzywniak"
    będzie bardzo dotkliwa. Taka sama kara nałożona powiedzmy na TPSA stanie
    się śmieszną - dlatego TPSA dostanie 2.500.000PLN, a "warzywniak" 25.000PLN.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 28. Data: 2011-07-20 13:02:25
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2011-07-20 11:50, to pisze:
    > begin megrims

    > Oni nie są w większości chorzy, tylko odpowiadają na potrzeby chorego
    > społeczeństwa, które im za te idiotyzmy płaci.

    O właśnie, właśnie. Bo niby ci "chorzy ludzie" sami się wybrali do
    rządzenia? :-)

    pozdrawiam
    mario

  • 29. Data: 2011-07-20 13:02:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-07-2011 12:55, to pisze:

    > To też jest głupie. Ale jak wspomniałem -- szkoda mi czasu na dyskusje o
    > tym. Pompowanie kasy od mądrych i pracowitych do głupich i leniwych
    > prędzej czy później się zemści.

    Tzn. chcesz dobijać tych mniej zamożnych, czy w trudnej sytuacji
    życiowej po to, żeby bogaty mógł sobie do woli łamać prawo nie
    odczuwając nałożonej kary?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 30. Data: 2011-07-20 13:04:04
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

> [...]
    > bardzo dotkliwa. Taka sama kara nałożona powiedzmy na TPSA stanie się
    > śmieszną - dlatego TPSA dostanie 2.500.000PLN, a "warzywniak" 25.000PLN.

    Nie mieszaj do tego biznesu, to są zupełnie inne kwestie.