  • Data: 2009-06-23 11:52:48
    Temat: Re: podwodny pokrowiec do aparatu
    Od: nb <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    at Mon 22 of Jun 2009 02:02, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > T...@s...in.the.world
    > T...@n...onet.pl

    > 180 metrów bez sprzętu? To ciśnienie 18 atmosfer technicznych w
    > czystej wodzie? :) (w zasolonej więcej)
    >
    > 1 metr sześcienny czystej wody waży 1000 kG
    >
    > czyli słup wody wysoki na 1 metr to 1000 kG na 1 metr kwadratowy

    Było u tym w filmie "Deep Blue".

    Powracając do fotografii... W polskich wodach poniżej 3 metrów
    jest prawie bezbarwnie a na 10 metrach jest ciemno nawet w najczystszych
    jeziorach wybieranych na obozy nurkowe.
    Ktoś niedawno marudził, że gwarancja szczelności do 30 metrów
    to dla niego za mało i potrzebuje 200 m. Nic nie wspomniał o lampach.

    Nie fotografowałem pod wodą, a to może być ciekawe, choćby dlatego,
    że zza maski z płaską szybką świat podwodny jest większy o 1/3.
    Pewnie może to sprawiać jakiś problem w fotografowaniu.

    --
    nb