  • Data: 2012-10-18 14:31:20
    Temat: Re: pobudzanie generatora impulsow z Windows
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 18.10.2012 14:14, schrieb a...@p...pl:
    > Czesc,
    >
    > potrzebuje zrobic w Windows nastepujaca rzecz:
    >
    > co 1 sek. wyslac na RS-232 (podlaczonego via USB) i wyzwolic
    > generator impulsow (na NE556). Czas trwania impulsu (np.
    > 200/100/800/500ms) jest ponizej 1 sek, wiec nie bedzie zazebiania.
    >
    > Nie chcialbym dawac jeszcze procka malego, ktory po odebraniu zadania
    > "wachlowalby" odpowiednimi pinami (np. rts, cts itp). Chcialbym
    > bezposredni z windowsa ruszyc te linie i nimi wyzwolic generator. Da
    > sie to tak zrobic?

    Jest parę możliwości, zależy też od wersji Windowsa. W wersjach < W2000
    to jest proste, możesz pisać bezpośrednio na porty. W wersjach
    późniejszych musisz zainstalować drivery. Szukaj pod hasłem "virtual COM
    ports". Używam podobnego tricku do napędzania silnika krokowego przez
    port drukarki. State machine jest na windowsie, port równoległy służy
    wyłącznie do "machania nóżkami". Podobny system mam do sterowania
    tablicą z LEDami (matryca 121 sztuk).
    Do USB dałbym osobiście międzymordzie na FT232RL. Do sklejenia w
    parędziesiąt minut na płytce uniwersalnej, jak się sprężysz, to zmieści
    się toto do wtyczki USB. Coś takiego mam do sterowania wskaźnikiem
    laserowym z poziomu programu. Napędzane jest to jednak nie przez RS232
    (to jest wolne), ale w trybie bit bang FT232R.

    To, że timing w Windowsie jest niespecjalnie deterministryczny to chyba
    wiesz?

    Waldek