  • 11. Data: 2012-08-21 17:41:22
    Temat: Re: pobór prądu przez kamerę IP
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Rowerki niegłupie, szkoda ich :(
    >
    > Na Twoim miejscu zrobiłbym zrzutę na kamerę IP zasilaną przez PoE. Jeśli
    > zasilacz dobry, to uciągnie na maksymalną długość kabla ethernetowego,
    > czyli ok. 100 m.
    > Sporo kamer ma soft umożliwiający ustawienie "pułapki" na ruch, wtedy
    > możesz mieć informację, że w chronionym polu nastąpił ruch.
    >
    > Zobacz na stronach Dipola.

    Fajnie. Tylko popatrz o jakich pieniądzach człowiek pisze. PoE to poza
    samą kamerą albo switch PoE (sprawdź ile takie zabawki kosztują) albo
    inżektor PoE - też tak w granicach stówy - dwóch...
    Ja wiem że PoE to fajna rzecz, w poważnych instalacjach zasilanie inne
    jak poE dawałem tylko jeśli inaczej się nie dało (duże kamery obrotowe,
    duże grzałki, odległe kamery łączone światłowodem) ale instalacje
    niskobudżetowe to inna para kaloszy.

    --
    Darek

  • 12. Data: 2012-08-21 18:15:15
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Fajnie. Tylko popatrz o jakich pieniądzach człowiek pisze. PoE to poza
    > samą kamerą albo switch PoE (sprawdź ile takie zabawki kosztują) albo
    > inżektor PoE - też tak w granicach stówy - dwóch...

    Albo 30 zł.
    http://www.cyberbajt.pl/produkt/2794/4/2/#szczegoly_
    produktu

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2012-08-21 22:11:29
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message news:k10cea$bd8$1@mx1.internetia.pl...

    > Albo 30 zł.
    > http://www.cyberbajt.pl/produkt/2794/4/2/#szczegoly_
    produktu

    To nie wygląda na PoE. Nieprawidłowe napęcie.

  • 14. Data: 2012-08-21 22:20:33
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Michał Pysz" <p...@w...pl> wrote in message
    > Jaki prąd może pobierać taka kamerka:
    > http://www.dealextreme.com/p/easyn-f-m091-cmos-300kp
    -security-surveillance-ip-network-camera-white-black
    -134776?item=25

    > Czy to będzie coś w okolicy 1A czy może 100mA ?!?
    >
    > Chcę doprowadzić zasilanie skrętką i nie wiem jak dużo mi spadnie na 25m
    > kablu.

    Spadnie za dużo. Kamera wymaga stabilizowanego 5V. Wywal oryginalny zasilacz. Kup
    zasilacz na 48V i przetwornicę DC/DC 48/5 ze stabilizacją wyjścia, o wydajności
    wyjścia 50% większej od max. prądu kamery . Wtedy twój plan zasilania się powiedzie.

  • 15. Data: 2012-08-21 22:30:19
    Temat: Re: pob?r pr?du przez kamer? IP
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-08-21 22:11, PcmOl pisze:

    produktu

    > To nie wygląda na PoE. Nieprawidłowe napęcie.

    To tez POE ale:
    Non-standard implementations
    Passive

    Numerous devices exist which make use of positive power received on pins
    4 and 5 of the Ethernet cable, with negative return on pins 7 and 8. In
    the common "passive" PoE system the injector does not communicate with
    the powered device to negotiate its wattage requirements, but merely
    supplies power. Passive DC to DC injectors also exist which convert a 9
    V to 36 V DC input power source to a stabilized 24 V 1 A or 48 V 0.5 A
    PoE feed with pins +4,5 and -7,8. These DC to DC PoE injectors are used
    in a variety of different telecom applications.[30]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2012-08-22 12:49:41
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik PcmOl napisał:

> [...]
    wyjścia 50% większej od max. prądu kamery . Wtedy twój plan zasilania się powiedzie.

    Jako że to ma zasilać przez skrętkę to są wolne 4 żyły, na 2-ch puścić
    wyjście przetwornicy, zaś pod pozostałe podpiąć linie monitorujące
    napięcie przetwornicy, w ten sposób zasilacz na wyjściu kabla da tyle co
    trzeba ino metoda wymaga dłubania.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 17. Data: 2012-08-22 12:54:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AlexY,

    Wednesday, August 22, 2012, 12:49:41 PM, you wrote:

> [...]
    > wyjście przetwornicy, zaś pod pozostałe podpiąć linie monitorujące
    > napięcie przetwornicy, w ten sposób zasilacz na wyjściu kabla da tyle co

    Bez sensu - podwajasz straty na przewodzie. Przetwornica na końcu sama
    zadba o poprawne napięcie na wyjściu. W Twoim rozwiązaniu chcwilowe
    zakłócenie ciągłosci na liniach pomiarowych oznacza pojawienie się na
    końcu pełnego napiecia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2012-08-23 00:46:20
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik AlexY napisał:

> [...]
    > wyjście przetwornicy, zaś pod pozostałe podpiąć linie monitorujące
    > napięcie przetwornicy, w ten sposób zasilacz na wyjściu kabla da tyle co

    Dwie pary wolne są albo i nie są... giga ETH używa wszystkich żył, przy
    dłuższych kablach na 100Mbps niezaterminowanie we właściwy sposób
    nieczynnych par potrafi się mścić - w zasadzie tymi parami należało by
    słać zasilanie tak jak po PoE - czyli na obu końcach transformatory
    mające z jednej strony obciążenie rezystancyjne a od strony linii środek
    uziemiony przez kondensator i na ten środek przez dławik podane/odebrane
    zasilanie. Czyli jak się nie obrócić - PoE z tyłu.

    --
    Darek

  • 19. Data: 2012-08-23 14:15:25
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello AlexY,
    [..]
> [...]
    > zadba o poprawne napięcie na wyjściu. W Twoim rozwiązaniu chcwilowe
    > zakłócenie ciągłosci na liniach pomiarowych oznacza pojawienie się na

    Takie rozwiązanie stosowane jest w zasilaczach warsztatowych u mnie w
    pracy, linia monitorująca (sense) jest połączona wewnętrznie (w
    zasilaczu) z linią mocy rezystorem więc w razie awarii kabla info o
    napięciu jest brane bezpośrednio z wyjścia zasilacza a na końcu kabla
    pojawia się zaniżona wartość o straty na kablu.

  • 20. Data: 2012-08-23 14:16:28
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał:
    [..]
> [...]
    > uziemiony przez kondensator i na ten środek przez dławik podane/odebrane
    > zasilanie. Czyli jak się nie obrócić - PoE z tyłu.

    W takich sytuacjach nie ma tematu zasilania przez skrętkę i tyle.