eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypo dzisiejszym wypadku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 237

  • 161. Data: 2010-10-13 13:25:39
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w
    > Dnia pięknego Wed, 13 Oct 2010 01:18:47 +0200 osobnik zwany J.F.
    > wystukał:
    >>>wystarczy zacząć kontrolować kierowców "ZA NIC" a nie tylko
    >>>łapać za
    >>>wykroczenia i prędkość. kiedy zostałeś zatrzymany do kontroli
    >>>bez
    >>>złamania przepisów?
    >> No, dawno temu, ale zdarzalo sie. Patrole ITD przy drodze stoja.
    >>
    > ITD nie może ztrzymać takiego busa. Ich władza nie sięga poniżej
    > 3.5t DMC.

    Nie bede sie sprzeczal co do wszystkich obowiazujacych przepisow,
    ale skad maja wiedziec przed zatrzymaniem jaka ma DMC ?
    Zatrzymaja, kierowca okaze dowod przez szybke i powie "spierdalac"
    i odjedzie dalej, albo pojedzie bez zatrzymania, zatrzyma go
    policja,
    "czemu sie pan nie zatrzymal na zadanie uprawnionego organu ..
    jakiego uprawnionego organu" :-)

    A przewozu osob kompetencje ITD nie siegaja ?

    J.


  • 162. Data: 2010-10-13 13:36:14
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 13 Oct 2010 13:25:39 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w
    >> Dnia pięknego Wed, 13 Oct 2010 01:18:47 +0200 osobnik zwany J.F.
    >> wystukał:
    >>>>wystarczy zacząć kontrolować kierowców "ZA NIC" a nie tylko łapać za
    >>>>wykroczenia i prędkość. kiedy zostałeś zatrzymany do kontroli bez
    >>>>złamania przepisów?
    >>> No, dawno temu, ale zdarzalo sie. Patrole ITD przy drodze stoja.
    >>>
    >> ITD nie może ztrzymać takiego busa. Ich władza nie sięga poniżej 3.5t
    >> DMC.
    >
    > Nie bede sie sprzeczal co do wszystkich obowiazujacych przepisow, ale
    > skad maja wiedziec przed zatrzymaniem jaka ma DMC ?

    a to już ich problem :)
    Znajomy transportowiec jeździ dukatem co ma w kwitach 3.5t a wersja jest
    mechanicznie identyczna z 5t. I nie musi mieć tachografów, wali go ITD
    itd :)

    >
    > A przewozu osob kompetencje ITD nie siegaja ?
    >
    przewóz osób raczej tak.




    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 163. Data: 2010-10-13 13:42:16
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-13 13:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w
    >> Dnia pięknego Wed, 13 Oct 2010 01:18:47 +0200 osobnik zwany J.F.
    >> wystukał:
    >>>> wystarczy zacząć kontrolować kierowców "ZA NIC" a nie tylko łapać za
    >>>> wykroczenia i prędkość. kiedy zostałeś zatrzymany do kontroli bez
    >>>> złamania przepisów?
    >>> No, dawno temu, ale zdarzalo sie. Patrole ITD przy drodze stoja.
    >>>
    >> ITD nie może ztrzymać takiego busa. Ich władza nie sięga poniżej 3.5t
    >> DMC.
    >
    > Nie bede sie sprzeczal co do wszystkich obowiazujacych przepisow, ale
    > skad maja wiedziec przed zatrzymaniem jaka ma DMC ?
    > Zatrzymaja, kierowca okaze dowod przez szybke i powie "spierdalac" i
    > odjedzie dalej, albo pojedzie bez zatrzymania, zatrzyma go policja,
    > "czemu sie pan nie zatrzymal na zadanie uprawnionego organu .. jakiego
    > uprawnionego organu" :-)
    >
    > A przewozu osob kompetencje ITD nie siegaja ?

    Jak najbardziej ITD może zatrzymać taki pojazd, najwyżej może być
    ewentualny problem z kontrolą - muszą wtedy muszą wezwać Policję.


  • 164. Data: 2010-10-13 14:02:05
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: PaPi <...@...3>

    > Nagminnie widziałem 120/80 czyli przekraczanie o 40km/h (odcinek
    > autostrady w granicach miasta). Faktycznie przy prawdziwym remoncie
    > zawalniają -- ale jak jest pas zawężony do 2.20 to nie dziwne.
    >
    > BTW przy takim remoncie w Polsce ustawiają 50km/h a tam... 80km/h -- ot,
    > różnica

    Dokladnie tak.
    Przyklad obowiazujacy przy dojezdzie do przejscia w Kolbaskowie.
    Po stronie niemieckiej stara hitlerowska betonowka w remoncie, czynny
    jeden pas ruchu na dlugosci okolo 20-30 km - drugi remontowany.
    Ten czynny tak nierowny ze zeby mozna sobie powybijac jadac dozwolone 80
    km/h...
    Po stronie polskiej autostrada z rowniutka asfaltowa nawierzchnia.
    Budowany wezel drogowy przez co zajety jest pas awaryjny oraz zawezono
    do okolo 3 - 3.2 dwa pasy ruchu i ... ograniczenie 50 km/h.
    DEBILIZM ale niestety wymuszony przez prawo jakie u nas obowiazuje.


  • 165. Data: 2010-10-13 14:28:40
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    kogutek wrote:
    >> Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
    > news:6a48.00000029.4cb48846@newsgate.onet.pl...
    >>> A ja uważam że to było samobójstwo na życzenie. Wieśniaki nie myślą. Jak był
    >>> samochód na 6 osób to wsiada 6 a reszta czeka bo się miejsca skończyły.
    >> ...
    >>> Normalny jak by zobaczył co się dzieje to by kazal się zatrzymać i by wysiadł.
    >>> Kiedyś mnie wiózł kierowca taksówki. Idiota. Kazałem sie zatrzymać
    >>> i wysiadłem nie płacąc.
    >> No normalnie jesteś boss.
    >>
    >> Ale tego, że pasażerowie mieli tylko dwa wyjścia nie widzisz?
    >> Albo jedzie i ma zarobek, albo dalej zęby w ścianę
    >> (tynk już wcześniej wygryziony)
    > Każdy ma dwa wyjścia. 1 żyć. 2 nie żyć.

    Wyglądasz na typowe dziecko neostrady i bogatych rodziców...

    > Oni wybrali drugie.

    No więc o ilu innych takich wypadkach wiesz?
    0? Zgadłem?

    A takich przeładowanych trochę jeździ.

    > Brak kasy nie
    > usprawiedliwia głupoty.

    Ponieśli konsekwencje większego ryzyka. Życie nigdy nie jest 100%
    bezpieczne, ba zawsze się śmiercią kończy. Chcieli poprawić trochę swój
    byt i swojej rodziny -- mieli pecha i zapewne złego kierowcę...

    > Policja łapie i stosuje kary w stosunku do głupków nie
    > dlatego żeby sobie krzywdy nie zrobili. Tylko żeby nie zrobili innym. Tym co
    > chcą żyć, być zdrowi. Jesteś to w stanie zrozumieć?

    Ale co ma ilość pasażerów do wyjechania na czołówkę we mgle?

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 166. Data: 2010-10-13 14:34:30
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości
    news:4cb59fc6$1@news.home.net.pl...
    >> Nagminnie widziałem 120/80 czyli przekraczanie o 40km/h (odcinek
    >> autostrady w granicach miasta). Faktycznie przy prawdziwym
    >> remoncie
    >> zawalniają -- ale jak jest pas zawężony do 2.20 to nie dziwne.

    Daje sie znacznie szybciej. Ale moze oni nie potrafia :-)

    >> BTW przy takim remoncie w Polsce ustawiają 50km/h a tam...
    >> 80km/h -- ot,
    >> różnica
    > Przyklad obowiazujacy przy dojezdzie do przejscia w Kolbaskowie.
    > Po stronie niemieckiej stara hitlerowska betonowka w remoncie,
    > czynny jeden pas ruchu na dlugosci okolo 20-30 km - drugi
    > remontowany.
    > Ten czynny tak nierowny ze zeby mozna sobie powybijac jadac
    > dozwolone 80 km/h...
    > Po stronie polskiej autostrada z rowniutka asfaltowa
    > nawierzchnia. Budowany wezel drogowy przez co zajety jest pas
    > awaryjny oraz zawezono do okolo 3 - 3.2 dwa pasy ruchu i ...
    > ograniczenie 50 km/h.
    > DEBILIZM ale niestety wymuszony przez prawo jakie u nas
    > obowiazuje.

    Czy na pewno o tym samym mowimy ?

    Co innego jest jak masz cala jedna jezdnie w remoncie, a ruch
    skierowany na druga.
    Pas jest jeden, tzn dwa, albo z 3 zrobili 4 - ale cala jezdnia jest
    do ruchu, a druga cala do pracy.

    A co innego jak jak zajmujesz jeden pas i ludzie musza pracowac na
    szerokosci 3m, a obok samochody jada. Zlamie sie takiemu lopata w
    czasie opierania o nia, zatoczy sie na pas czynny i kto jest winien
    ?

    Albo koparka sie obroci i wystawi kuper o 20cm ..

    J.


  • 167. Data: 2010-10-13 14:38:43
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w
    > Dnia pięknego Wed, 13 Oct 2010 13:25:39 +0200 osobnik zwany J.F.
    > wystukał:
    >>>> No, dawno temu, ale zdarzalo sie. Patrole ITD przy drodze
    >>>> stoja.
    >>> ITD nie może ztrzymać takiego busa. Ich władza nie sięga
    >>> poniżej 3.5t DMC.
    >> Nie bede sie sprzeczal co do wszystkich obowiazujacych
    >> przepisow, ale
    >> skad maja wiedziec przed zatrzymaniem jaka ma DMC ?
    > a to już ich problem :)
    > Znajomy transportowiec jeździ dukatem co ma w kwitach 3.5t a
    > wersja jest
    > mechanicznie identyczna z 5t. I nie musi mieć tachografów, wali
    > go ITD
    > itd :)

    No ale co - oni nie zatrzymuja go do kontroli, czy on sie nie
    zatrzymuje do kontroli ? :-)

    J.


  • 168. Data: 2010-10-13 15:46:40
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kamil

    >> Kolejna durnota. Skoro mają do zapłacenia mandat, to dlaczego mają go
    >> potem drugi raz płacić w formie OC? Czemu po prostu nie większy
    >
    > Skoro jezdzi niebezpiecznie, stanowi wieksze ryzyko. Skoro stanowi
    > wieksze ryzyko, dlaczego ma placic tyle samo?

    Zabawne jak płynnie przeszedłeś od "płaci więcej mandatów" do "jeździ
    bardziej niebezpiecznie".

    --
    ignorance is bliss


  • 169. Data: 2010-10-13 16:08:47
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    news:4cb5b840$0$22815$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin kamil
    >
    >>> Kolejna durnota. Skoro mają do zapłacenia mandat, to dlaczego mają go
    >>> potem drugi raz płacić w formie OC? Czemu po prostu nie większy
    >>
    >> Skoro jezdzi niebezpiecznie, stanowi wieksze ryzyko. Skoro stanowi
    >> wieksze ryzyko, dlaczego ma placic tyle samo?
    >
    > Zabawne jak płynnie przeszedłeś od "płaci więcej mandatów" do "jeździ
    > bardziej niebezpiecznie".


    Masz racje, jazda 120 przez wioske jest bezpieczniejsza od jazdy 50.

    Wygrales.


    Pozdrawiam
    Kamil


  • 170. Data: 2010-10-13 16:30:54
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-13 12:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    > <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    >> J.F. wrote:
    >>>>> Niemcow nie podaje za przyklad gdyz tam na wiekszosci autostrad nie ma
    >>>>> ograniczenia. Gdy takie sa (remont, autostrada bez pasa awaryjnego
    >>>>> itp.)
    >>>>> to ograniczenia prdekosci "dzialaja" przez pierwszy kilometr, dwa.
    >>> Akurat jak pamietam to takich ograniczen przestrzegaja pilnie.
    >> Bardzo nie bardzo. W paru miejscach autostrada idzie przez miasto i
    >> ograniczenie do 80 jak wół (zapewne idzie o ograniczenie hałasu) -- a
    >> wszystko leci 120. Fakt nie ma już lecących >160.
    >
    > Ale ja o remontach - zwezenie, 80 ... i wszyscy jada 80. Do konca.

    Może gdyby i tam postawili zamiast 80 nasze legendarne 30 to i tam
    najpierw postukali by sie w głowe, potem zadzwonili jak prawoązadny
    obywatel na policje , że ktoś dezorganizuje ruch a jak by to tez nie
    pomogło to nie pomogło to by jak u nas: olali.... ?
    --
    Pozdrawiam
    Michał


strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 24


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: