-
161. Data: 2010-10-13 13:25:39
Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w
> Dnia pięknego Wed, 13 Oct 2010 01:18:47 +0200 osobnik zwany J.F.
> wystukał:
>>>wystarczy zacząć kontrolować kierowców "ZA NIC" a nie tylko
>>>łapać za
>>>wykroczenia i prędkość. kiedy zostałeś zatrzymany do kontroli
>>>bez
>>>złamania przepisów?
>> No, dawno temu, ale zdarzalo sie. Patrole ITD przy drodze stoja.
>>
> ITD nie może ztrzymać takiego busa. Ich władza nie sięga poniżej
> 3.5t DMC.
Nie bede sie sprzeczal co do wszystkich obowiazujacych przepisow,
ale skad maja wiedziec przed zatrzymaniem jaka ma DMC ?
Zatrzymaja, kierowca okaze dowod przez szybke i powie "spierdalac"
i odjedzie dalej, albo pojedzie bez zatrzymania, zatrzyma go
policja,
"czemu sie pan nie zatrzymal na zadanie uprawnionego organu ..
jakiego uprawnionego organu" :-)
A przewozu osob kompetencje ITD nie siegaja ?
J.
-
162. Data: 2010-10-13 13:36:14
Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 13 Oct 2010 13:25:39 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:
> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w
>> Dnia pięknego Wed, 13 Oct 2010 01:18:47 +0200 osobnik zwany J.F.
>> wystukał:
>>>>wystarczy zacząć kontrolować kierowców "ZA NIC" a nie tylko łapać za
>>>>wykroczenia i prędkość. kiedy zostałeś zatrzymany do kontroli bez
>>>>złamania przepisów?
>>> No, dawno temu, ale zdarzalo sie. Patrole ITD przy drodze stoja.
>>>
>> ITD nie może ztrzymać takiego busa. Ich władza nie sięga poniżej 3.5t
>> DMC.
>
> Nie bede sie sprzeczal co do wszystkich obowiazujacych przepisow, ale
> skad maja wiedziec przed zatrzymaniem jaka ma DMC ?
a to już ich problem :)
Znajomy transportowiec jeździ dukatem co ma w kwitach 3.5t a wersja jest
mechanicznie identyczna z 5t. I nie musi mieć tachografów, wali go ITD
itd :)
>
> A przewozu osob kompetencje ITD nie siegaja ?
>
przewóz osób raczej tak.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
163. Data: 2010-10-13 13:42:16
Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-10-13 13:25, J.F. pisze:
> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w
>> Dnia pięknego Wed, 13 Oct 2010 01:18:47 +0200 osobnik zwany J.F.
>> wystukał:
>>>> wystarczy zacząć kontrolować kierowców "ZA NIC" a nie tylko łapać za
>>>> wykroczenia i prędkość. kiedy zostałeś zatrzymany do kontroli bez
>>>> złamania przepisów?
>>> No, dawno temu, ale zdarzalo sie. Patrole ITD przy drodze stoja.
>>>
>> ITD nie może ztrzymać takiego busa. Ich władza nie sięga poniżej 3.5t
>> DMC.
>
> Nie bede sie sprzeczal co do wszystkich obowiazujacych przepisow, ale
> skad maja wiedziec przed zatrzymaniem jaka ma DMC ?
> Zatrzymaja, kierowca okaze dowod przez szybke i powie "spierdalac" i
> odjedzie dalej, albo pojedzie bez zatrzymania, zatrzyma go policja,
> "czemu sie pan nie zatrzymal na zadanie uprawnionego organu .. jakiego
> uprawnionego organu" :-)
>
> A przewozu osob kompetencje ITD nie siegaja ?
Jak najbardziej ITD może zatrzymać taki pojazd, najwyżej może być
ewentualny problem z kontrolą - muszą wtedy muszą wezwać Policję.
-
164. Data: 2010-10-13 14:02:05
Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
Od: PaPi <...@...3>
> Nagminnie widziałem 120/80 czyli przekraczanie o 40km/h (odcinek
> autostrady w granicach miasta). Faktycznie przy prawdziwym remoncie
> zawalniają -- ale jak jest pas zawężony do 2.20 to nie dziwne.
>
> BTW przy takim remoncie w Polsce ustawiają 50km/h a tam... 80km/h -- ot,
> różnica
Dokladnie tak.
Przyklad obowiazujacy przy dojezdzie do przejscia w Kolbaskowie.
Po stronie niemieckiej stara hitlerowska betonowka w remoncie, czynny
jeden pas ruchu na dlugosci okolo 20-30 km - drugi remontowany.
Ten czynny tak nierowny ze zeby mozna sobie powybijac jadac dozwolone 80
km/h...
Po stronie polskiej autostrada z rowniutka asfaltowa nawierzchnia.
Budowany wezel drogowy przez co zajety jest pas awaryjny oraz zawezono
do okolo 3 - 3.2 dwa pasy ruchu i ... ograniczenie 50 km/h.
DEBILIZM ale niestety wymuszony przez prawo jakie u nas obowiazuje.
-
165. Data: 2010-10-13 14:28:40
Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
kogutek wrote:
>> Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
> news:6a48.00000029.4cb48846@newsgate.onet.pl...
>>> A ja uważam że to było samobójstwo na życzenie. Wieśniaki nie myślą. Jak był
>>> samochód na 6 osób to wsiada 6 a reszta czeka bo się miejsca skończyły.
>> ...
>>> Normalny jak by zobaczył co się dzieje to by kazal się zatrzymać i by wysiadł.
>>> Kiedyś mnie wiózł kierowca taksówki. Idiota. Kazałem sie zatrzymać
>>> i wysiadłem nie płacąc.
>> No normalnie jesteś boss.
>>
>> Ale tego, że pasażerowie mieli tylko dwa wyjścia nie widzisz?
>> Albo jedzie i ma zarobek, albo dalej zęby w ścianę
>> (tynk już wcześniej wygryziony)
> Każdy ma dwa wyjścia. 1 żyć. 2 nie żyć.
Wyglądasz na typowe dziecko neostrady i bogatych rodziców...
> Oni wybrali drugie.
No więc o ilu innych takich wypadkach wiesz?
0? Zgadłem?
A takich przeładowanych trochę jeździ.
> Brak kasy nie
> usprawiedliwia głupoty.
Ponieśli konsekwencje większego ryzyka. Życie nigdy nie jest 100%
bezpieczne, ba zawsze się śmiercią kończy. Chcieli poprawić trochę swój
byt i swojej rodziny -- mieli pecha i zapewne złego kierowcę...
> Policja łapie i stosuje kary w stosunku do głupków nie
> dlatego żeby sobie krzywdy nie zrobili. Tylko żeby nie zrobili innym. Tym co
> chcą żyć, być zdrowi. Jesteś to w stanie zrozumieć?
Ale co ma ilość pasażerów do wyjechania na czołówkę we mgle?
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
166. Data: 2010-10-13 14:34:30
Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości
news:4cb59fc6$1@news.home.net.pl...
>> Nagminnie widziałem 120/80 czyli przekraczanie o 40km/h (odcinek
>> autostrady w granicach miasta). Faktycznie przy prawdziwym
>> remoncie
>> zawalniają -- ale jak jest pas zawężony do 2.20 to nie dziwne.
Daje sie znacznie szybciej. Ale moze oni nie potrafia :-)
>> BTW przy takim remoncie w Polsce ustawiają 50km/h a tam...
>> 80km/h -- ot,
>> różnica
> Przyklad obowiazujacy przy dojezdzie do przejscia w Kolbaskowie.
> Po stronie niemieckiej stara hitlerowska betonowka w remoncie,
> czynny jeden pas ruchu na dlugosci okolo 20-30 km - drugi
> remontowany.
> Ten czynny tak nierowny ze zeby mozna sobie powybijac jadac
> dozwolone 80 km/h...
> Po stronie polskiej autostrada z rowniutka asfaltowa
> nawierzchnia. Budowany wezel drogowy przez co zajety jest pas
> awaryjny oraz zawezono do okolo 3 - 3.2 dwa pasy ruchu i ...
> ograniczenie 50 km/h.
> DEBILIZM ale niestety wymuszony przez prawo jakie u nas
> obowiazuje.
Czy na pewno o tym samym mowimy ?
Co innego jest jak masz cala jedna jezdnie w remoncie, a ruch
skierowany na druga.
Pas jest jeden, tzn dwa, albo z 3 zrobili 4 - ale cala jezdnia jest
do ruchu, a druga cala do pracy.
A co innego jak jak zajmujesz jeden pas i ludzie musza pracowac na
szerokosci 3m, a obok samochody jada. Zlamie sie takiemu lopata w
czasie opierania o nia, zatoczy sie na pas czynny i kto jest winien
?
Albo koparka sie obroci i wystawi kuper o 20cm ..
J.
-
167. Data: 2010-10-13 14:38:43
Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w
> Dnia pięknego Wed, 13 Oct 2010 13:25:39 +0200 osobnik zwany J.F.
> wystukał:
>>>> No, dawno temu, ale zdarzalo sie. Patrole ITD przy drodze
>>>> stoja.
>>> ITD nie może ztrzymać takiego busa. Ich władza nie sięga
>>> poniżej 3.5t DMC.
>> Nie bede sie sprzeczal co do wszystkich obowiazujacych
>> przepisow, ale
>> skad maja wiedziec przed zatrzymaniem jaka ma DMC ?
> a to już ich problem :)
> Znajomy transportowiec jeździ dukatem co ma w kwitach 3.5t a
> wersja jest
> mechanicznie identyczna z 5t. I nie musi mieć tachografów, wali
> go ITD
> itd :)
No ale co - oni nie zatrzymuja go do kontroli, czy on sie nie
zatrzymuje do kontroli ? :-)
J.
-
168. Data: 2010-10-13 15:46:40
Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
Od: to <t...@a...xyz>
begin kamil
>> Kolejna durnota. Skoro mają do zapłacenia mandat, to dlaczego mają go
>> potem drugi raz płacić w formie OC? Czemu po prostu nie większy
>
> Skoro jezdzi niebezpiecznie, stanowi wieksze ryzyko. Skoro stanowi
> wieksze ryzyko, dlaczego ma placic tyle samo?
Zabawne jak płynnie przeszedłeś od "płaci więcej mandatów" do "jeździ
bardziej niebezpiecznie".
--
ignorance is bliss
-
169. Data: 2010-10-13 16:08:47
Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
Od: "kamil" <k...@s...com>
"to" <t...@a...xyz> wrote in message
news:4cb5b840$0$22815$65785112@news.neostrada.pl...
> begin kamil
>
>>> Kolejna durnota. Skoro mają do zapłacenia mandat, to dlaczego mają go
>>> potem drugi raz płacić w formie OC? Czemu po prostu nie większy
>>
>> Skoro jezdzi niebezpiecznie, stanowi wieksze ryzyko. Skoro stanowi
>> wieksze ryzyko, dlaczego ma placic tyle samo?
>
> Zabawne jak płynnie przeszedłeś od "płaci więcej mandatów" do "jeździ
> bardziej niebezpiecznie".
Masz racje, jazda 120 przez wioske jest bezpieczniejsza od jazdy 50.
Wygrales.
Pozdrawiam
Kamil
-
170. Data: 2010-10-13 16:30:54
Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
Od: MichałG <g...@w...pl>
W dniu 2010-10-13 12:46, J.F. pisze:
> Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
> <s...@r...this.informa.and.that.pl>
>> J.F. wrote:
>>>>> Niemcow nie podaje za przyklad gdyz tam na wiekszosci autostrad nie ma
>>>>> ograniczenia. Gdy takie sa (remont, autostrada bez pasa awaryjnego
>>>>> itp.)
>>>>> to ograniczenia prdekosci "dzialaja" przez pierwszy kilometr, dwa.
>>> Akurat jak pamietam to takich ograniczen przestrzegaja pilnie.
>> Bardzo nie bardzo. W paru miejscach autostrada idzie przez miasto i
>> ograniczenie do 80 jak wół (zapewne idzie o ograniczenie hałasu) -- a
>> wszystko leci 120. Fakt nie ma już lecących >160.
>
> Ale ja o remontach - zwezenie, 80 ... i wszyscy jada 80. Do konca.
Może gdyby i tam postawili zamiast 80 nasze legendarne 30 to i tam
najpierw postukali by sie w głowe, potem zadzwonili jak prawoązadny
obywatel na policje , że ktoś dezorganizuje ruch a jak by to tez nie
pomogło to nie pomogło to by jak u nas: olali.... ?
--
Pozdrawiam
Michał