    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Date: Sun, 18 Dec 2011 13:53:34 +0100

    Użytkownik "Iglo" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jckg6b$96$1@inews.gazeta.pl...
    > II gen nigdy nie miałem, przez kłopoty znajomych. Ciągłe regulacje, jakieś
    > gwizdki w kolektorze, przełącznik jak od lampki..

    jest tak samo jak z IV gen,. Jak ktoś założy tak jak powinno być założone to
    działa i jest bezobsługowe. Nie ma jakiś durnych map wtrysków, kalibracji i
    całj masy innych rzeczy.
    Owszem IV gen. jest nowsza, lepsza - ale mimo wszystko bardziej wrażliwa na
    niewłaściwy montaż i zły dobór podzespołów.

    Jeśli silnik jest na jednopunktowym wtrysku to nie ma potrzebu montaży IV
    gen. Byle później jakiś oszołom zamiast atutatora nie wkręcał sruby.
    Regulacji IIgen nigdy nie musialem robic, cokolwiek by sie nie działo z
    samochodem. To Ty decydujesz kiedy instalacja przełączy sie z PB na LPG i
    jeśli jesteś swiadom tego co z czego wynika to możesz latem jechać na gazie
    praktycznie od zaraz.

    Z IV już tak nie jest. Padnie Ci sonda, instalacja 'nauczy sie' bzdurnych
    wartości i wizyta na regulacji. Rozładuje Ci sie akumulator i może czekać
    Cie regulacja itp. itd.

    Nie przeceniałbym więc sekwencji i nie demonizował II gen. Jedna i druga ma
    zalety i wady - a cechą wspólną jest to, ze zeby zacząć oszczędzac i
    zapomnieć o instalacji najpierw trzeba wydać tyle ile trzeba. Oszczędzanie
    na początku kończy sie później biadoleniem na forach jakie to LPG to ZUO.

    Mialem w życiu wiele aut na gaz i narzekałem tylko wtedy, kiedy poprzedni
    właściciel oszczędzał na założeniu. Jednorazowa inwestycja razem z rozrządem
    i kilkoma innymi rzeczami jakie sie robi po zakupie i zapomina sie o
    instalacji gazowej.

    Co do częstego tankowania. Cóż - albo bagażnik, albo LPG. Wybór należy do
    Ciebie. Najbardziej bezsensowny jest montaż butli w miejscu koła (jeśli nie
    wymagają tego jakieś konkretne przesłania typu samochód ktory naprawde
    przewozi towary w bagażniku).
    Butla LPG musi być możliwie duża a to niestety wymaga zmniejszenia bagażnika
    o połowe.
    Kiedy do butli wchodzi 60-80litrów problem zbyt częstego tankowania znika.
    Jak ktoś założy butle w koło, zwykle ma ona pojemność 40-60litrów (czyli
    odpowiednio 32-48 litrów gazu) nie dziwne jest, ze ktoś może potrzebować
    tankować 1-2 razy w tygodniu. Mnie osobiście irytuje to najbardziej, wiec
    moje butle były zawsze wielkie.
    Wyjątkiem jest teraz meganka dziewczyny. Miala założoną butle w kole - nie
    zmieniam tego, bo auto pali <10litrów LPG /100km, a pokonuje ok 700km
    miesięcznie na dojazdy do pracy. Nie widze powodu nic zmieniać. Pozostałe
    dystanse przejeżdzamy moim samochodem.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł