  • 1. Data: 2012-03-09 22:23:10
    Temat: płyta + procek + pamięć do 2k
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Jaki zestaw płyty, procka i pamięci byście proponowali do kwoty 2000 zł?
    Płyta ma obsługiwać 32GB RAM, na obecną chwilę wsadziłbym tam 2x8GB i
    później dokupił znów 2x8, na tym chodziłyby wirtualki, stąd tyle ramu,
    trochę gier. A i płyta ma obsługiwać z pełną prędkością SATA 6Gb oraz
    USB3.0 (tych portów minimum 4).
    Jakieś sugestie?

  • 2. Data: 2012-03-10 10:57:14
    Temat: Re: płyta + procek + pamięć do 2k
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 09/03/2012 22:23, BQB wrote:
> [...]
    > później dokupił znów 2x8, na tym chodziłyby wirtualki, stąd tyle ramu,
    > trochę gier. A i płyta ma obsługiwać z pełną prędkością SATA 6Gb oraz

    Co do MB - mało która z x4 gniazdami pamięci nie obsługuje 32GB. Co do
    6Gb, wirtualek - ja jam bym mimo wszystko wsadził dodatkowy kontroler
    PCI-E SATA3 raid, wirtualne maszyny, cache trzymał na RAID0.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-03-12 08:57:53
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    BQB nabazgrał(a):

> [...]
    > później dokupił znów 2x8, na tym chodziłyby wirtualki, stąd tyle ramu,
    > trochę gier. A i płyta ma obsługiwać z pełną prędkością SATA 6Gb oraz

    ASROCK P67 EXTREME6 Intel P67 LGA 1155
    (3xPCX/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/CROSSFIRE/SLI) - max 600zł
    GEIL DDR3 8 GB 1600MHZ EVO CORSA CL10 - ok 250 zł za sztukę
    PROCESOR CORE I5 2500K 3.3GHz LGA1155 BOX - ok 850 zł
    albo
    PROCESOR CORE i5 2550K 3.4GHz LGA1155 BOX - ok 890 zł

    Co daje nam 1950 - 1990zł :)

    -

  • 4. Data: 2012-03-13 09:00:20
    Od: "Q" <n...@s...org>

> [...]
    > PROCESOR CORE I5 2500K 3.3GHz LGA1155 BOX - ok 850 zł
    > albo
    > PROCESOR CORE i5 2550K 3.4GHz LGA1155 BOX - ok 890 zł

    Proponuje:

    - ASRock Z68 Pro3-M - 400zl
    - i5 2500K - 800zl
    - 4x4GB* (1333 stykna) - ok 300zl

    czyli 1500zl.

    *moze narazie kup 4x4GB (ok 300zl) i poczekaj az ceny modulow 8GB spadna?

  • 5. Data: 2012-03-13 09:10:22
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Q nabazgrał(a):

    > Proponuje:
    > - ASRock Z68 Pro3-M - 400zl

    380zł :)
    2 x USB 3.0 chyba że zamontuje się dodatkowe na śledziu.
    Do tego EXTREME6 ma SATA 3 w ilości 6 sztuk na płycie więc mopżna zrobić
    RAID-a :)

    > - i5 2500K - 800zl

    Da się za tyle :) dawałem ceny z małą nadwyżką :)

    > - 4x4GB* (1333 stykna) - ok 300zl
    > czyli 1500zl.
    > *moze narazie kup 4x4GB (ok 300zl) i poczekaj az ceny modulow 8GB spadna?

    Docelowo ma byc 32GB więc muszą być kości po 8GB chyba że będzie się bawił w
    sprzedaż,.

    Ja dostosowałem zestaw do budżetu, wiadomo że da się taniej ale czy zawsze
    warto oszczędzać te pare złotych ??

  • 6. Data: 2012-03-13 20:13:00
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > 380zł :)
    > 2 x USB 3.0 chyba że zamontuje się dodatkowe na śledziu.

    Chyba ona ma tylko 2 x USB 3.0, ale nie robmy z tego problemu -
    - pewnie nie bedzie wpinal wiecej niz 2 dyskow na USB 3.0
    a myszke czy klawe zawsze w USB 2.0 moze wlozyc :).

    > Do tego EXTREME6 ma SATA 3 w ilości 6 sztuk na płycie więc mopżna zrobić
    > RAID-a :)

    Na 2 x SATA 3 tez zrobi RAIDA :),
    ale wg mnie glowne zalety i wady tej Pro3 vs Extreme6 to:
    + tansza o 200zl
    + format microATX (watkotworca pewnie nie potrzebuje SLI)
    + wyjscia D-Sub, DVI-D, HDMI, DisplayPort (moze wykorzystac HD3000 z i5-tki)
    - nie ma firewire (ale czy watkotworca potrzebuje tego?)

    > Docelowo ma byc 32GB więc muszą być kości po 8GB chyba że będzie się bawił
    > w sprzedaż,.

    Zgadzam sie, tylko zasugerowalem, czy warto dawac za jeden modul 8GB
    tyle co za 16GB w 4 modulach?
    Stanalem przed tym samym problemem i 16GB na razie mi styka,
    choc 32GB to jednak 2x wiecej, eh :).

  • 7. Data: 2012-03-14 00:07:18
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-03-13 21:13, Q pisze:
> [...]

    Ale na śledziu z płyty, czy dodatkowy kontroler?

    > Chyba ona ma tylko 2 x USB 3.0, ale nie robmy z tego problemu -
    > - pewnie nie bedzie wpinal wiecej niz 2 dyskow na USB 3.0
    > a myszke czy klawe zawsze w USB 2.0 moze wlozyc :).

    Ale czy na tym SATA osiągnę pełną prędkość? Czytałem, że większość płyt
    ma połączenie chipsetu SATA z chipsetem PCIe z prędkością x1 (250 MB/s),
    jak jest z tą płytą? W przyszłości niedalekiej - 2-3 miesiące planowany
    jest szybki dysk SSD, a nie chcę, aby płyta go ograniczała.

    > Na 2 x SATA 3 tez zrobi RAIDA :),
    > ale wg mnie glowne zalety i wady tej Pro3 vs Extreme6 to:
    > + tansza o 200zl
    > + format microATX (watkotworca pewnie nie potrzebuje SLI)

    Nie potrzebuje

    > + wyjscia D-Sub, DVI-D, HDMI, DisplayPort (moze wykorzystac HD3000 z
    > i5-tki)
    > - nie ma firewire (ale czy watkotworca potrzebuje tego?)

    Puki co, zdarzyło mi się kamerę z IEEE podłączać 2 razy w życiu, a
    komputer zmieniałem już chyba ze 3 czy 4 razy.

    > Zgadzam sie, tylko zasugerowalem, czy warto dawac za jeden modul 8GB
    > tyle co za 16GB w 4 modulach?
    > Stanalem przed tym samym problemem i 16GB na razie mi styka,
    > choc 32GB to jednak 2x wiecej, eh :).

    Chyba jednak się skuszę na 4x4, bo różnica w cenie jest obecnie warta tego.

  • 8. Data: 2012-03-14 07:28:59
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    BQB nabazgrał(a):

    > Ale na śledziu z płyty, czy dodatkowy kontroler?

    Wersja tania ma 2xUSB 3.0 na płycie + na śledziu do 6 sztuk ale nie pamiętam
    ile z tego jest 3.0

> [...]
    > jest z tą płytą? W przyszłości niedalekiej - 2-3 miesiące planowany jest
    > szybki dysk SSD, a nie chcę, aby płyta go ograniczała.

    Będzie śmigać.

    > Nie potrzebuje

    To jak chcesz wersję EKO to bierz tą:

    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z68%20Pr
    o3-M&cat=Specifications

    > Puki co, zdarzyło mi się kamerę z IEEE podłączać 2 razy w życiu, a
    > komputer zmieniałem już chyba ze 3 czy 4 razy.

    Extreme ma bardziej rozwinięty blok zasilania dla tego jest stabilniejsza i
    lepsza pod wzdlędem wydajnościowym.

    > Chyba jednak się skuszę na 4x4, bo różnica w cenie jest obecnie warta
    > tego.

    To jak zawsze :
    KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/8GX i nie szukaj innych :) cena ok
    220zł

  • 9. Data: 2012-03-14 07:30:54
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Q nabazgrał(a):

    > Chyba ona ma tylko 2 x USB 3.0, ale nie robmy z tego problemu -
    > - pewnie nie bedzie wpinal wiecej niz 2 dyskow na USB 3.0
    > a myszke czy klawe zawsze w USB 2.0 moze wlozyc :).

    Wszystko można :)

    > Na 2 x SATA 3 tez zrobi RAIDA :),

    Maluchem w F1 ... damy radę :)

> [...]
    > i5-tki) - nie ma firewire (ale czy watkotworca potrzebuje tego?)
    > Zgadzam sie, tylko zasugerowalem, czy warto dawac za jeden modul 8GB

    Nie waarto ale "nasz klient nasz pan" :)

  • 10. Data: 2012-03-14 11:28:31
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Extreme ma bardziej rozwinięty blok zasilania dla tego jest stabilniejsza
    > i lepsza pod wzdlędem wydajnościowym.

    Stabilniejsza?
    Cholera wie czy watkotworca bedzie krecil proce
    a to czy uzyska 4.800GHz czy 4.850GHz to juz chyba nie robi :).

    > To jak zawsze :
    > KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/8GX i nie szukaj innych :) cena ok
    > 220zł

    Jak kupi jakies 1333 za 150zl i nie zauwazy roznicy.