  • 71. Data: 2012-04-16 17:31:03
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-04-16 17:19, marcin pisze:

    > tak, zajebiscie prosciej. przemyslales w ogole to co napisales?

    Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55
    stopni jest na pustyni w dzień w afryce, duże górki - wydmy, te dają do
    wiwatu, ciężkie i zapakowane auto, znaczy, że terenówka, bądź pseudo
    terenówka. A skoro tak, to znaczy, że auto trzeba zmodyfikować do
    ekstremalnych warunków - seryjna wersja do takich celów się nie nadaje.

  • 72. Data: 2012-04-16 17:37:32
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > terenówka. A skoro tak, to znaczy, że auto trzeba zmodyfikować do
    > ekstremalnych warunków - seryjna wersja do takich celów się nie nadaje.

    znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka.

  • 73. Data: 2012-04-16 17:42:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości

    >znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka.

    No ale przeciez sprawdziles doswiadczalnie ze ma racje - seryjna
    wersja sie nie nadaje :-)

    Tym niemniej jak sie wschodnia telewizje oglada, to to widac czym
    jezdza tambylcy - i chyba nie dolewaja wody do tych toyot i nissanow ?
    :-)

    J.

  • 74. Data: 2012-04-16 17:45:03
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-04-16 17:37, marcin pisze:

    > znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka.

    To w końcu podaj ten tajemniczy model auta, który nadaje się do takich
    celów. Chyba, że jednak masz wersję afrykańską tego auta, to stwierdzam,
    że jednak się myliłem. Poza tym, opisz nieco szerzej, niż "znowu piszesz
    bzdury. zwlaszcza koncowka" bo to argument, że brak jakiejś sensownej
    odpowiedzi.

  • 75. Data: 2012-04-16 17:47:09
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Tym niemniej jak sie wschodnia telewizje oglada, to to widac czym jezdza
    > tambylcy - i chyba nie dolewaja wody do tych toyot i nissanow ? :-)

    sek w tym ze tam jezdza seryjne auta. moj problem nie wystepuje na
    pustyni i wydmach, bo tam sie nie gotuje, tylko na stromych dlugich
    (15-20km i dopiero sie przegrzewa) podjazdach po asfalcie. i o dziwo
    problem dotyczy wiekszosci podobnych aut, natomiast male osobowki
    smigaja jak gdyby nigdy nic.

  • 76. Data: 2012-04-16 17:49:27
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > że jednak się myliłem. Poza tym, opisz nieco szerzej, niż "znowu piszesz
    > bzdury. zwlaszcza koncowka" bo to argument, że brak jakiejś sensownej

    piszesz po prostu bzdury co udowodnilem w odpowiedzi na post J.F.
    auto mam europejskie, przerobione na "afrykanskie" poprzez zmiane
    chlodnicy i termostatu na elementy wystepujace w wersjach azjatyckich.

  • 77. Data: 2012-04-16 17:55:21
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-04-16 17:47, marcin pisze:

> [...]
    > (15-20km i dopiero sie przegrzewa) podjazdach po asfalcie. i o dziwo
    > problem dotyczy wiekszosci podobnych aut, natomiast male osobowki

    Małe osobówki są mniejsze, lżejsze, mniej załadowane pewnie.
    Z ciekawości podaj, gdzie występuje temperatura plus 55 stopni i jest
    długi stromy podjazd, bo ja sobie takiego miejsca nie wyobrażam.

    Z innych rozwiązań, ręczne załączanie wentylatora przed rozpoczęciem
    podjazdu równoległym włącznikiem do termowłącznika - na dłużej starczy,
    ewentualnie wymiana obecnego wentylatora na wentylator o większej
    przepływności powietrza. Podaj jaki jest tam model wentylatora, a pewnie
    uda się znaleźć taki, co więcej powietrza jest w stanie przepompować.
    Lub może wymiana tego jednego wentylatora na np dwa mniejsze? Sprawdzić
    czy wlot powietrza dobrze kieruje na chłodnicę. Zrobić tunel pod maską,
    który będzie zasysał gorące powietrze z komory silnika i wydmuchiwał pod
    autem przez podciśnienie.

  • 78. Data: 2012-04-16 18:00:44
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    marcin <l...@k...cwo> napisał(a):

    > wszedzie pisza ze woda szybciej transportuje cieplo od glikolu. panowie
    > zdecydujcie sie bo kazdy w tym watku pisze co innego.

    Jak w jedno wiadro nalejesz wrzątku a w drugie glikolu o temperaturze 100
    stopni i je przeniesiesz kilometr dalej to woda będzie miała wyższą
    temperaturę niż glikol.

  • 79. Data: 2012-04-16 18:02:11
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > =C4=85 =

    > Po co karmisz tego troll-a? przecie=C5=BC on takie bzdury pisze =C5=BCe =
    > si=C4=99 tego =
    >
    > czyta=C4=87 nie da.
    > I to nie tylko na tej grupie.
    Chuj ci do tego posrańcu.

  • 80. Data: 2012-04-16 18:05:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-04-2012 o 16:11:19 marcin <l...@k...cwo> napisał(a):

    > zwykla woda (ale kranowka zalana w trasie po wymianie weza od chlodnicy)
    > w tamtym roku nie dawala rady ale wydaje mi sie ze mniej sie gotowala
    > niz petrygo dwa lata temu.
    >
    > poczytalem troche zagraniczne fora i zdecydowalem sie na mieszanke
    > woda-glikol(9:1) + redline water wetter. zobaczymy co z tego bedzie.
    Jak to wypróbujesz to zdaj relację tutaj.

    --
    Pozdr
    JanuszK