  • 21. Data: 2012-04-15 13:21:42
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Napisz wprost co to za auto i jakie są problemy? Bo na siłę próbujesz
    > poprawiać fabrykę, co jest co najmniej dziwne. Może po prostu wystarczy
    > doprowadzić układ chłodzenia do stanu pełnej sprawności - z użyciem
    > takich części jak fabryczne. Może pompa wody nie domaga?

    w pierwszym poscie napisalem zeby darowac sobie takie rady.

  • 22. Data: 2012-04-15 13:25:32
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Skuteczniejszym rozwiązaniem będzie zamontowanie drugiej chłodnicy na
    > zewnątrz auta i jej osłonięcie przed uszkodzeniami, np. na dachu.

    odpada taka rzezba,
    w aucie jest dodatkowa tylna nagrzewnica w podlodze. sprobuje od gory ja
    zaslepic a od spodu auta wyciac blache i ja odslonic co by dzialala jak
    dodatkowa chlodnica.

  • 23. Data: 2012-04-15 13:26:59
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > A moze jednak da sie wywalic ? Albo pare dodatkowych dziurek, czy maly
    > obieg przymknac na stale ..

    z tym wywaleniem to troche sie boje ale o modyfikacji termostatu mysle.
    moze obetne cala gore tak zeby tylko dolna czesc zostala.

  • 24. Data: 2012-04-15 13:39:15
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz
    > standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie
    > pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w
    > silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C i
    > to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i
    > zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa.

    a może dołożyć dodatkową elektryczną pompę cieczy chłodzącej?
    Jak w Omegach B Opel nie mógł sobie poradzić z przegrzewaniem się silników
    to wsadzili właśnie taką pompę elektryczną (są używki do kupienia na
    popularnym portalu aukcyjnym) i tym samym (częściowo) rozwiązali problem -
    oczywiście chłodnica była na cały przód auta i takież wentylatory,

    brat

  • 25. Data: 2012-04-15 13:52:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    marcin wrote:

    > jakich rurek?

    Dodatkowych. Więcej płynu w układzie.
    Zrozumiałem, że chciałbyś zmianę niewielką,
    bo wydaje Ci się, że jesteś na pograniczu wydajności tego układu.
    Ale jak czytam dokładniej Twój pierwszy post (gotowanie chłodziwa,
    jazda pod górę załadowanym autem, temperatura 55C), to widzę, że
    potrzebna jest raczej dodatkowa
    chłodnica, chłodnica komory silnika, dodatkowa chłodnica oleju :-).

  • 26. Data: 2012-04-15 13:55:24
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > kupienia na popularnym portalu aukcyjnym) i tym samym (częściowo)
    > rozwiązali problem - oczywiście chłodnica była na cały przód auta i

    z tego co wiem to ta pompa sluzyla do calkiem czegos innego. poza tym
    nie widze miejsca gdzie moglbym ja zalozyc.

  • 27. Data: 2012-04-15 13:57:04
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Czy korek z zaworem ciśnieniowym jest sprawny?
    >
    > Jeśli jesteś pewien wytrzymałości całej instalacji chłodzącej, to może
    > lekko podnieść w niej ciśnienie?

    prosciej bedzie zrobic mieszanke o ktorej napisalem w 1 poscie. choc
    niewykluczone ze zmodyfikuje lekko korek jesli nie znajde nowego na
    wyzsze cisnienie (teraz jest na 0,9)

  • 28. Data: 2012-04-15 14:31:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Kwi, 02:28, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-

    > Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
    > odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik.

    Zwiekszajac temp. w ukladzie automatycznie zwiekszy odprowadzanie
    ciepla - wieksza roznica temp chodnica-powietrze, wiec wieksza moc
    chlodnicy... tylko czy cala reszta instalacji wytrzyma wyzsza
    tempoerature?

    WS

  • 29. Data: 2012-04-15 14:47:15
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-04-15 02:47, marcin pisze:
    > grubsza tez
    > nie wejdzie bo koliduje z wiatrakiem na silniku.

    wywal wiatrak na silniku z wisko
    i wsadź elektryczny.
    amen.

  • 30. Data: 2012-04-15 14:47:58
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > ciepla - wieksza roznica temp chodnica-powietrze, wiec wieksza moc
    > chlodnicy... tylko czy cala reszta instalacji wytrzyma wyzsza

    a co moglo by nie wytrzymac? zakladam ze temp w ukladzie nie przekroczy
    tych 135 st.