  • Data: 2012-04-16 22:27:33
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jmh9kg$6rb$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy jakieś zmiany w fizyce były i nie zauważyłem. Woda ma najwyższe ciepło
    > właściwe ze wszystkich cieczy i nie tylko. Oznacza to że przy tej samej
    > mocy
    > dostarczonej najwolniej się grzeje. I oczywiście najwolniej oddaje ciepło.
    > że przetransportuje więcej ciepła niż glikol nic nie znaczy w tym
    > przypadku bo
    > nie zdąży oddać wystarczającej ilości ciepła.

    Skończ już z tymi swoimi pseudonaukowymi rewelacjami.
    Płyn, który ma większe ciepło właściwe transportuje ciepło o wiele lepiej od
    płynu o mniejszym cieple właściwym. Szybciej i łatwiej odbiera ciepło i
    także szybciej i łatwqiej je oddaje zapewniając przepływ większej ilości
    ciepła.
    Aby Ci to uzmysłowić to sobie porównaj do osób przenoszących wodę.
    Pierwsza osoba to kulturysta w porzadnych adidasach nosząca po 2 duże wiadra
    wody.
    Druga osoba to japońska gejsza, która nie może stawiać dużych kroków ze
    względu na obcisły strój, a do tego na nogach okobo na wysokim koturnie,
    nosząca wodę w dzbankach.
    Siła osoby oraz wielkość naczynia odzwierciedlają ciepło właściwe, a
    utrudnienia w sposobie poruszania się odzwierciedlają lepkość i gęstość
    cieczy.

    Jak myślisz, która z osób szybciej przeniesie określoną ilość wody
    odzwierciedlającej ilość ciepła do przetransportowania?