    From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Date: Mon, 16 Apr 2012 14:09:27 +0000 (UTC)

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:jmd4na$s3l$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Ech...
    > Jeśli pompa tłoczy określoną ilość cieczy przyjmijmy taką samą w przypadku
    > glikolu i wody to maksymalna możliwa do przetransportowania energia w
    > przypadku wody będzie prawie 2x większa! Jeśli więc chłodnica odda całą
    > energię do otocznia to woda przetransportuje 2x wiecej energii cieplnej z
    > silnika! Genralnie glikol jest kompletnie poronionym pomysłem.
    > Dodając do tego większą lepkość glikolu więc - mniejszy przepływ przez
> [...]
    Masz rację. Będzie dwa razy wyższa. Ale coś co się szybciej grzeje bo ma małe
    ciepło właściwe to i szybciej stygnie. Mnie chodziło o to żeby silnik szybciej
    się rozgrzewał. I na mieszance 90 do 10 tak jest. Z przegrzewaniem nie mam
    problemu. Nie wiem po co to ech skoro to samo napisałeś tylko innymi słowami.
    I Ty i ja stwierdziliśmy że mieszankami nic nie osiągnie. Wywalenie termostatu
    pomoże niewiele ale może to niewiele wystarczy. Rozwiązaniem jest założenie
    większej chłodnicy albo schładzanie istniejącej chłodnicy poprzez
    natryskiwanie jej wodą, jak ktoś poradził.