  • 1. Data: 2018-07-26 00:01:17
    Temat: plusy, minusy, kolory kabelków
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    Mam urządzenie (z 3 ręki) z udydolonymi kabelkami do zasilania.
    Chcę je ożywić, ale boję się, że je spalę, podłączając "+" zamiast
    minusa, i odwrotnie.

    Kabelki są w ogólności czarne, acz izolacja jednego ma w tej czerni
    "żyłkę" czerwoną. Do którego kabelka który biegun? (napięcie jest
    wskazane na urządzeniu, 12V i 20W, jakby kto był ciekaw).

    Zapewne jakieś tam znaczenie ma "kraj stosowania": ma pudełku są napisy
    w 10 językach europejskich, a produkt pochodzi najwyraźniej z Niemiec.
    Co o kolorze kabelków mówi niemiecka norma?

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 2. Data: 2018-07-26 07:34:06
    Temat: Re: plusy, minusy, kolory kabelków
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-07-26 o 00:01, BaSk pisze:
> [...]
    > w 10 językach europejskich, a produkt pochodzi najwyraźniej z Niemiec.
    > Co o kolorze kabelków mówi niemiecka norma?

    Nigdy nie wiesz co jest w środku, zwłaszcza w niemieckim urządzeniu z
    kabelkami :)
    http://odkrywca.pl/forum_pics/picsforum26/hs749benla
    rge.jpg

  • 3. Data: 2018-07-26 09:04:24
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 26.07.2018 o 00:01, BaSk pisze:
> [...]
    > w 10 językach europejskich, a produkt pochodzi najwyraźniej z Niemiec.
    > Co o kolorze kabelków mówi niemiecka norma?

    Rozbierz urządzenie i przy wejściu zasilania po ścieżkach szukaj
    kondensatora elektrolitycznego i na nim będzie polaryzacja. Być może na
    samej płytce będzie opisane to zasilanie. Widziałem, że bywały takie
    kabelki różnie połączane - czasem jako -, czasem jako +

  • 4. Data: 2018-07-26 09:43:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Kabelki są w ogólności czarne, acz izolacja jednego ma w tej czerni
    > "żyłkę" czerwoną. Do którego kabelka który biegun? (napięcie jest
    > wskazane na urządzeniu, 12V i 20W, jakby kto był ciekaw).

    Ogólnie to możesz (jeśli masz) użyć zasilacza z ograniczeniem prądowym i
    próbować uruchomić na niższym napięciu

  • 5. Data: 2018-07-26 09:51:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >napisy
    >w 10 językach europejskich, a produkt pochodzi najwyraźniej z

    A nie z Chin ?

    >Co o kolorze kabelków mówi niemiecka norma?

    Przy takim napieciu to pewnie niewiele.

    Nie da sie rozkrecic ? To by sie namierzylo.

    Ewentualnie ... ktorys z kabelkow nie jest polaczony z masa ?
    Choc mogloby sie trafic urzadzenie z + na masie.

    Albo ustawic zabezpieczenie pradowe i ostroznie podnosic napiecie.
    Zaczac od + na tym czerwonym ...

    J.

  • 6. Data: 2018-07-26 11:39:18
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > w 10 językach europejskich, a produkt pochodzi najwyraźniej z Niemiec.
    > Co o kolorze kabelków mówi niemiecka norma?

    W większości chińskich urządzeń, które spotkałem, czarny z czerwoną
    żyłką był minusem. Ale to nie była i tak norma.

    yabba

  • 7. Data: 2018-07-26 12:29:14
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 26.07.2018 o 11:39, yabba pisze:

    > W większości chińskich urządzeń, które spotkałem, czarny z czerwoną
    > żyłką był minusem. Ale to nie była i tak norma.

    Ja jak używam takich kabelków, to kabelek z czerwonym daję jako +

  • 8. Data: 2018-07-26 13:27:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> wrote:

    > Mam urządzenie (z 3 ręki) z udydolonymi kabelkami do zasilania.
    > Chcę je ożywić, ale boję się, że je spalę, podłączając "+" zamiast
    > minusa, i odwrotnie.

    Przemierz omomierzem w obie strony. Zakładam, że jeśli rezystancja będzie
    w jedną stronę dużo mniejsza niż w drugą, to trzeba podłączyć w tą drugą.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 9. Data: 2018-07-26 13:27:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 26 Jul 2018 00:01:17 +0200, BaSk wrote:
> [...]
    > "żyłkę" czerwoną. Do którego kabelka który biegun? (napięcie jest
    > wskazane na urządzeniu, 12V i 20W, jakby kto był ciekaw).

    A czy tam na pewno ma być DC? Co prawda oznaczenie w Watach luźno
    sugeruje DC, ale oznaczenia bywają różne.

    W każdym razie jak by nie było, przedpiścy słusznie zauważyli że jedyna
    droga to rozebrać i obejrzeć gdzie dokładnie to zasilanie leci, a po
    elementach powinno dać się odgadnąć jak to ugryźć.

    Mateusz

  • 10. Data: 2018-07-26 14:28:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup

    >Przemierz omomierzem w obie strony. Zakładam, że jeśli rezystancja
    >będzie
    >w jedną stronę dużo mniejsza niż w drugą, to trzeba podłączyć w tą
    >drugą.

    A czemu tak ?

    Mogl sie ktos wykazac inwencja i dac diode zabezpieczajacza szeregową
    Mogl sie wykazac inwencja i dac diode zapezpieczajaca rownolegla.
    Mogl nie dac diody ... i przy napieciach omomierzowych trudno
    powiedziec w ktora strone poplynie wiekszy prad ...

    J.