    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 6 Jan 2014 10:23:25 -0800 (PST)
    Subject: Re: pliki nielinearne
    From: firr <p...@g...com>

    o tyle mam cierpliwosc ze sie o prostu tym zajmuje,
    (choc i tak dzis pisze 905 postow na inne forum gdzie
    odsteteg durnych odpowiedzi jest o wiele nizszy niz tu)

    co do koncepcji nielinearnego pliku to ja nie znam czegos takiego,
    sa oczywiscie struktury danych roznej postaci ale to jest cos
    innego, jest tez coś takiego jak drzewo katalogów na dysku - ale
    tez jest to cos innego (choc blizej) bo wydaje sie ze jest to
    pewna implementacja na potrzeby pewnego zastosowania bez takich
    generalnych 'roszczeń' (zwlaszcza co do opracowania pojecia nielinearnosci plików)

    poki co nie spotkałem sie z takim _klarownym_ pojeciem nielinearnego
    pliku, - a mogloby sie ono przydac moze nawet z powodów fizycznych:

    [[mozna by powiedziec na przyklad ze na dysku taki plik i tak mialby
    (po 'enkodowaniu') fizycznie postac linearną, ale jak sie zastanowic
    to okazuje sie ze niekoniecznie i na przyklad wlasnie fizycznie linearna postac moze
    przeszkadzac w pewnych operacjach na pliku (na przyklad
    wstawienie czegos do srodka 10GB-owego pliku jest w jakis sposob
    z tego cowiem utrudnione (byl o tym kiedys watek ze 3 lata temu) (choc
    jest to raczej bład sposobu enkodowania takich plikow na dysku bo raczej
    powinno to byc mz zapisywane jakos tak by mozna robic takie iniekcje danych bez
    przepisywania calego czy polowy pliku) - ale to troche dygresja (chodzi mi tu o to ze
    pliki fizykalne liniowo nie zawsze sa
    wygodne) ]]

    w kazdym razie ja zdefiniowanie tego typu pojecia 'nielinearnego pliku'
    wlasnie na tym poziomie (tj na poziomie pliku nie gdzies wyzej np na poziomie
    edytora) uwazam za ciekawe, moze pozniej rozwine temat