  • 1. Data: 2013-12-01 15:44:56
    Temat: plik wymiany, pamięć wirtualna, paging file
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    mam pamięci 4GB i wirtualną ustawiłem na stałe 2GB
    jednak nie mogę zrozumieć raportu aidy, gdzie w jednym miejscu jest nawet
    10GB

    Aida 64 pokazuje mi tak:

    Pamięć fizyczna
    W sumie 4095 MB / Użytych 2763 MB / Wolne 1332 MB / Wykorzystanie 67 %

    Rozmiar pliku wymiany
    W sumie 6093 MB / Użytych 3735 MB / Wolne 2359 MB / Wykorzystanie 61 %

    Pamięć wirtualna
    W sumie 10189 MB / Użytych 6498 MB / Wolne 3691 MB / Wykorzystanie 64 %

    Paging File V:\pagefile.sys
    Initial / Maximum Size 2000 MB / 2000 MB
    Current / Peak Usage 655 MB / 1122 MB / Wykorzystanie 33 %

    Physical Address Extension (PAE)
    Obsługiwane przez system operacyjny Tak
    Obsługiwane przez procesor Tak
    Aktywna Tak

  • 2. Data: 2013-12-01 16:55:08
    Temat: Re: plik wymiany, pamięć wirtualna, paging file
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2013-12-01 15:44, zlotowinfo pisze:
> [...]
    >
    > Paging File V:\pagefile.sys
    > Initial / Maximum Size 2000 MB / 2000 MB
    > Current / Peak Usage 655 MB / 1122 MB / Wykorzystanie 33 %

    Systemowy mechanizm pamięci wirtualnej nie służy tylko
    do obsługi pliku wymiany.
    Mechanizm ten oferuje programom najszybszy dostęp do danych
    zapisanych w plikach na dysku, nic dziwnego że programiści
    masowo korzystają z niego w swoich programach
    Nazywa się to Memory-mapped file.
    Dla programu cały plik jest dostępny jako ciągły obszar
    wirtualnej przestrzeni adresowej,
    systemowy mechanizm pamięci wirtualnej dba o to
    aby odpowiedni fragment pliku był wczytany w do pamięci RAM.
    Jeśli nie ma gość pamieci RAM,
    zwalniany jest inny blok zamapowanego pliku,
    albo jakiś inny fragment RAM zostaje zapisany
    już w normalnym pliku wymiany, zwalniając RAM dla zamapowanego pliku.

    /Robert

  • 3. Data: 2013-12-01 17:40:29
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle zlotowinfo napisał w niedziela, 1 grudnia 2013
    15:44:

    > mam pamięci 4GB i wirtualną ustawiłem na stałe 2GB

    Gwoli ścisłości, to tak się nie bardzo da.

    CAŁA pamięć używana przez system operacyjny jest pamięcią
    wirtualną, której część zawartości chwilowo rezyduje w RAM, część w
    plikach lub partycjach wymiany, a część - jak pisał Robert - to
    zamapowane zwykłe pliki dyskowe. Prawdopodobnie ustawiłeś więc
    ograniczenie wielkości pliku wymiany, a NIE pamięci wirtualnej.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 4. Data: 2013-12-03 09:52:19
    Od: borsuk <b...@a...pl>

    W dniu 2013-12-01 17:40, Jan Stożek pisze:
    >Prawdopodobnie ustawiłeś więc
    > ograniczenie wielkości pliku wymiany, a NIE pamięci wirtualnej.

    W Windows 7 ustawia się "Pamięć wirtualną" - "Rozmiar pliku
    stronicowania" i o to zapewne chodziło autorowi pytania.