  • 1. Data: 2013-11-26 20:22:41
    Temat: bootowalny program do stworzenia i przywroceania obrazu dysku
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    pytanie o soft, ale niezalezne od systemu, wiec tutaj

    uzywalem sobie do teraz z powodzeniem bootowalnego pendrive
    z dosem (dokladniej systemem z 98se czy millenium) i ghostem
    ktorego dostalem kiedys do plyty do robienia obrazow dysku

    jako ze obecnie kupic sie tego nie da chcialem sie dowiedziec
    czy polecicie jest jakis darmowy* soft ktory:

    - zainstaluje na pendrive
    - zajmie malo miejsca
    - sklonuje mi dysk\partycje (opcja 1:1 mile widziana)
    - skompresuje obraz w locie
    - umozliwi kompletnie bezobslugowe przywrocenie obrazu

    jedyne co znalazlem to ping, ale wolalbym cos znacznie
    znacznie prostszego

    *w sensie darmowy calkiem lub bardzo tani, ew. drogi
    ale z mozliwoscia rozdawania gotowych backupow i programu
    docelowym uzytkownikom po jednorazowym zakupie

    --
    http://db.org.pl/

  • 2. Data: 2013-11-27 08:54:38
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-26 20:22, m4rkiz pisze:
> [...]
    > - sklonuje mi dysk\partycje (opcja 1:1 mile widziana)
    > - skompresuje obraz w locie - umozliwi kompletnie bezobslugowe
    Używam partimage (opensource) obecnego między innymi na linuksie
    SystemRescueCD, który zaś - jest w pełni konfigurowalny, na cd/usb
    instalowalny, i są tutoriale - można sobie zrobić autostart partimage,
    autostart przywracania obrazu itd.
    Jedyny minus - to że partimage obsługuje tylko partycje, nie całe dyski,
    więc jeśli chcesz się odzyskiwać na czysty dysk - to same
    partycjonowanie trzeba wcześniej ogarnąć jakimś cfdisk itp, a jeśli
    rozmiar partycji się zmienia - jakimś np nftsresize. Ale wszystko to
    masz dostępne w systemrescuecd.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173