  • Data: 2009-07-21 15:31:36
    Temat: Re: płatnicze obyczaje na Wyspach
    Od: dziobu <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 7/21/2009 5:11 PM, Użytkownik Marcin [3M] napisał:
    > Zapragnąłem zakupić coś na Wyspach.
    > Sklep ma ofertę o'k, ale płatność "online" przyjmują jedynie dla "ziomków".
    > Obsługa sklepu stwierdziła, że mogą wysłać towar do Polski, ale musiałbym im
    > podać numer karty kredytowej.
    > Czy to normalna, bezpieczna procedura? (OIDP, dawno temu tak było).

    Płacąc w wielu miejscach podaje sie numer karty, datę ważności i kod (3
    cyfry po drugiej stronie karty). Oni sobie ściagają należność. Tak
    działa choćby PayPal (z tym że on tylko pośredniczy w transakcji).

    > I jeszcze jedno - czy istnieją jakieś strony "rankingujące" sprzedawców? W
    > necie o firmie znalazłem kilka pozytywnych wypowiedzi na różnych forach
    > dyskusyjnych.

    Były kiedyś (i zapewne są) sytuacje kiedy to komentarze tworzyli
    pracownicy takich firm. Ale na to nic nie poradzisz.

    Jesli chodzi o płatność - imho najprostszym sposobem to dokupienie karty
    typu Visa pre-paid (np ing taką ma; nie jest to karta kredytowa!).
    Przelewasz tam odpowiednią ilośc środków, płacisz, ewentualną reszte
    przelewasz spowrotem na swoje zwykłe konto. Jakby co to nie wezmą więcej
    niz tam dałeś, nikt też znając numerk onta po fakcie nic nie przeleje.
    Sprawdź czy bank w którym masz konto nie oferuje takiej.

    dziobu
    xyzyk.pl